Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vervolg

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vervolg
    Posted: 30 Oktober 2016 om 12:05
vervolg vorig bericht. Kan niet zien hoe ik iets kan toevoegen.dan maar zo

Klein ruit motief over 6 steken

1e toer : 1 dubbelstokje in de 3e st.1 stokje in de 1e en 2e st(achter het werk), 1 St.in de 2e en 3e steek,
1 dubbelstokje in de 1e st. (voor het werk)

2e toer: 1 dubbelst,in de 3e st. 1 St. in de 1e en 2e st(voor het werk)
1 St.in de 2e en 3e st,1 dubbelst,in de1e st (achter het werk)

herhaal deze 2 toeren.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2016 om 12:16
sorry hier kom ik niet uit kun je vertellen waar je het patroon gevonden hebt
Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 11:33
ja staat in een oud blad van Ariadne extra haken .datum niet te vinden.1980 of zo. Het is een iers gehaakt vest. Maar ik kom er ook niet uit.wil er wel een kopie van maken maar weet niet hoe ik dit in de berichten kan plaatsen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 12:35
dat is wel pech hebben, iets mooi vinden en niet uit het patroon geraken.

Ik vrees dat je ofwel een foto van de vest en toch iets meer van het patroon hier moet neerzetten. Als je doet zoals het er staat blijven er 3 steken 'bengelen' waar niks mee gebeurt.
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2016 om 18:33
pieter  kijk hier maar hier staat hoe fotos kan plaatsen

Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2016 om 12:55

Dit is het vest.
Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2016 om 12:57

dit is de tekst
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2016 om 13:43
ik zal het van de week eens proberen uit te vissen.
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2016 om 17:05
pieter wat is dat een mooi vest ik kan begrijpen dat je het wil maken het lijkt me wel een warm vest
 suc6
Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2016 om 23:02
succes ik les het wel of het lukt
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 09:09
Zo zeg!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 11:46
Nou hogere haakkunde, wel denk ik 6 stokjes niet 6 steken - maar Bep moet je dan eigenwijs doen ? 1 dubbelstokje in 3, dan een stokje in 1 en
een stokje in 2 en dan die volgende 3 stokjes over plaats 4 t/m 6 verdelen - wat denk jij ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 13:07
Ik heb het kleine ruitmotief zitten proberen over de opzet van 6 lossen ( eerst een stukje daarvoor stokjes gehaakt . Dan krijg je een dubbelstokje in de 3e van die 6 . Dan moet je in 1 en 2 een stokje haken achter het werk . Volgens mij kan dat niet . Staat er niet ergens dat je op je opzet ketting vasten of stokjes moet haken ??Dan moet je weer stokjes haken op de 2e en 3e st .Maar als je niets er onder hebt kan je volgens mij niet kiezen in voor of achter je werk . Ik zou de 2e en 3e nemen van de 6e af gerekend en dan op de LAATSTE van die weer een dubbel stokje . Die geven zij dan als 1e aan .
Ik heb het ook geprobeerd met eerst op je opzet ketting op alle steken stokjes te haken ,dan lukt het redelijk maar je krijgt er bijna een verstuikte duim van .
Misschien weet Bep wel de oplossing
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 16:16
Er staat niet dat je eerst stokjes moet haken dat vroeg ik mij ook al af - dat lijkt me wel het meest logische.
Zouden ze steeds bedoelen, dubbel stokje in de derde (stokje/losse), stokje op 1 en 2 gerekend vanaf het dubbele stokje, 1 overslaan en dan 2 stokjes
en een dubbel stokje ? Misschien komen we eruit als we het tellen over die 76 lossen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 16:22
Rugpand 76
3 stokjes - (3)
1 klein ruitmotief - 6 stokjes
1 reliefstokje (1)
1 groot ruitmotief - 13 stokjes
1 kabel naar rechts - 8 stokjes
1 reliefstokje (1)
2 kleine ruitmotieven - 12 stokjes
1 reliefstokje (1)
1 kabel naar links - 8 stokjes
1 groot ruitmotief - 13 stokjes
1 reliefstokje (1)
1 klein ruitmotief - 6 stokjes
3 stokjes (3)
Nou echt 76, dus heel bijzonder
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 16:34
Nou Chinees is eenvoudiger, ik denk dubbel stokje in 3, stokje in 1 en 2 (van achter naar voor insteken) en dan die volgende 3 stokjes
op positie 4 t/m 6 - die 2 kleine ruitmotieven kun je goed zien, die zitten op de ruggengraat. Het is een V heen en een ˄ op de terugweg
Die krijg je nooit als je alles op positie 1 t/m 3 haakt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 16:47
Van achter naar voren insteken op je ketting ?? of zou je eerts het boord moeten haken ?? Maar waar staat dat dan beschreven ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 18:50
Bij de afwerking zie je dat ze een boord eraan vast haken, ik denk beginnen met 1 rij stokjes - die nergens staan . . .
Back to Top
pieter View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pieter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 19:07
zo dames ik ben blij dat ik niet alleen er niets van begreep. Inderdaad staan er voor de eerste toer geen stokje vermeld. Ik ben zelf ook begonnen met eerst maar een rij stokjes te maken. maar ja dan nog vooral de 2 e toer is echt ingewikkeld, en ik zie geen ruit te voorschijn komen. ik ben blij met alle reacties. ik blijf proberen. de aanhouder wint toch.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 om 21:49
dit heb ik ervan gemaakt

wel ruiten maar ik weet niet of het de juiste zijn en ik heb het "ongeveer" gedaan zoals het er staat

alleen de 2 bovenste rijen ruiten bekijken want in die eronder zitten fouten
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns