hoe doe ik dit |
Reageer |
Autheur | |
G.F.
Newbie Lid sinds: 03 Maart 2017 Status: Offline Points: 7 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 Maart 2017 om 11:21 |
In een oud brei boek staat voor het breien van de kop van een raglanmouw (ik doe dit voor het eerst): 3 keer de raglan mindering in elke vierde naald. Betekend dit dat je elke vierde naald aan het begin en eind drie minderingen achter elkaar maakt
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(1)
|
Nee boven elkaar Raglan mindering met pennen ertussen zonder mindering .
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hé Geke, even in de rubriek voorstellen kijken (is wel zo netjes)! Succes met de raglan.
|
|
G.F.
Post Options
Thanks(0)
|
Dus 3 keer een gewone raglan mindering en dan 1 pen recht en 1 av zonder mindering en dan weer 3 minderingen? |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
nee, je doet de mindering (aan de 2 kanten en normaal gezien aan de goede kant van het werk) dan brei je terug (=1) je breit weer een normale (=2) je gaat weer terug (=3) en dan komt de vierde naald waar je dus weer die mindering (uw tweede mindering dus) in maakt
|
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
wel lw, daar verschillen wij dan ook van mening in.
Je moet drie keer minderen in elke vierde, dan brei je in totaal maar 9 naalden. minderen 1, minderen 5, minderen 9 dan heb je in totaal dus 3 keer geminderd want daarachter komt waarschijnlijk het vervolg van om de naald. |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
die 3 naalden voor minderen 1 doe ik dus nooit. Als ik op de hoogte ben en er staat minderen begin ik altijd direkt en dat is de eerste en dan zie ik om de hoeveel het moet. Ik doe er niet eerst die 3 en dan de eerste mindering.
hoe moet het nu echt? |
|
|
|
G.F.
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zijn dus nog meer mogelijkheden dan ik heb kunnen bedenken.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nu wel uit. De uitleg van Bep lijkt me het meest voor de hand liggend. |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet niet of je in je panden ook die minderingen moet maken ,maar doe het dan het zelfde ,anders past het niet
|
|
G.F.
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn vest is af en de raglan mouwen pasten precies. Ze zitten keurig. Het klopte zo als je hebt gezegd Bep.
Geke |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
ge kunt de foto's ook naar de Antwerpse Gazet sturen want wat Belgiese Bep allemaal presteert: da mag in de kraant !!
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |