armsgaten breien |
Reageer |
Autheur | |
Kati
Groupie Lid sinds: 25 Maart 2017 Locatie: Serooskerke Status: Offline Points: 41 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 10 Juni 2017 om 19:17 |
Hallo Allemaal, Ben met een nieuwe trui bezig maar kom niet uit het patroon voor het breien van armsgaten. In het patroon staat: Kant bij een hoogte van 36cm af voor het armsgat aan de weerskanten in elke 2e naald: 3st X 1, 2st x 0-0-1-2 en 1st x 2-3-2-2=39 steken. Ik ben begonnen met 47 steken en ben in het patroon nog 4 steken in totaal moeten meerderen. Dus met 51 steken moet ik aan de armsgaten beginnen. Hoop dat iemand me kan helpen hiermee. Groeten Katinka
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ge moet het apart bezien volgens de maat die ge breit 1 keer 3 steken afkanten dan voor de eerste maat 0; voor de 2de maat 0; voor de derde maat (ik gok een large)1 keer en voor de nog grotere maat 2 keer 2 steken afkanten en dan nog 1 steek naargelang de maat die ge aan het breien zijt 2 - 3 - 2 - 2 keren dus als ge een smalleke breit hebt ge in totaal 10 steken afgekant 3st x 1 2st x 0 en 1 st x 2 (aan beide kanten) een maatje groter wordt het 3st x 1 2st x 0 1st x 3 |
|
|
|
Kati
Groupie Lid sinds: 25 Maart 2017 Locatie: Serooskerke Status: Offline Points: 41 |
Post Options
Thanks(0)
|
Goedemiddag, Dank je voor je antwoord.......toch nog een vraag. Wat bedoel je met 3st x 1 en 1st x 2. Moet je dan in de heengaande naald 3 steken afkanten en in de teruggaande ook 3 of wordt hier mee bedoeld dat je in de heengaande naald 1 steek moet afkanten en in de teruggaande naald ook 1steek dan weer in de heengaande naald 1steek afkanten en in de terug gaande ook weer 1 steek afkanten in de heengaande naald weer 1 steek afkanten en in te teruggaande naald 1 steek afkanten ? Groeten Katinka |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
zoals het er staat 3 steken in 1 keer en 1steek maar 2 keren.
ge moet de oksel vormen en dus moet ge voor het uw aangehaald voorbeeld in ene keer 3 steken aan de ene kant afkanten, naald uitbreien , omdraaien en terug 3 steken afkanten en naald uitbreien omdraaien 1 steek afkanten uitbreien, omdraaien en 1 steek afkanten uitbreien, omdraaien en 1 steek afkanten uitbreien, omdraaien en 1 steek afkanten |
|
|
|
Kati
Post Options
Thanks(0)
|
Goedemiddag, Bedankt!!! Nu is het me volledig duidelijk. Ik een ander patroon stond het net andersom vandaar dat ik dacht dat het nu anders was. Groeten Katinka
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |