Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Volants breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Volants breien
    Posted: 30 Juni 2024 om 12:14
Goedemiddag voor degenen die dit lezen,Wink

Ik zit weer met een breiprobleempje en dat is het volgende:
Dit is de beschrijving van de volants:

Zet 104 st. op met nld. 3,5 en br. tricotsteek.

Laat op 2cm tot. h. aan weerszijden wachten:1x10 st, daarna ied. 2e nld: 1x10 st. en 2x11st.
Het is mij niet duidelijk wat ik hier moet doen.

Vervolgens moet ik 1 nld. breien waarbij ik alle st. 2 per 2 samenbrei.
Kant de rest. 52 st. af.
Dit gedeelte begrijp ik wel, enkel dat gedeelte niet waar ik steken moet laten wachten.

Alvast weer heel erg bedankt voor uw antwoord.

Groetjes Nancy


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2024 om 23:06
Ik lees het zo. Na 2cm tricotsteek over 104 steken gebreid te hebben brei je de volgende naald tot 10 steken voor het einde en keert om. Je breit de 94 steken die je nu nog hebt terug en weer tot 10 steken voor het einde en weer omkeren. Zo ga je door tot je nog maar 24 steken over hebt. In de volgende naald brei je de laatste 11 steken niet. In de naald erna het zelfde. Je hebt dan nog maar 2 steken over. En nu weet ik niet verder, want je zit nu eigenlijk midden in je werk en je zou nu iedere keer 2 steken moeten samen breien. Als je dat in 1 naald moet doen zou ik denken dat je aan de zijkant moet beginnen en dat kan alleen als je de draad afbreekt, alle steken op een naald zet en en aan de zijkant begint. Je krijgt uiteindelijk iets dat in het midden hoger is dan de zijkant en ook wijder aan de onderkant dan aan de bovenkant. 
Iedere 2e naald betekent niets anders dan 1 naald niet en de volgende weer wel iets doen. Je breit bij tricotsteek 1 naald recht en een naald averecht. Eigenlijk is op die manier iedere rechte naald een 2e naald en iedere 2e ook een 2e naald. 
Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: Gisteren om 06:21
Goedemorgen Lidwina,

Dank je wel voor de uitleg en de genomen moeite.Wink
Ik ga deze uitleg zeker uitproberen.

Groet Nancy

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: Gisteren om 07:52
Goedemorgen Nancy, nu maar hopen dat klopt wat ik heb geprobeerd uit te leggen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8167
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 hours 58 minuten geleden om 14:48
Ik zou als ik in totaal die 104 steken weer heb gewoon doorbreien zodat ik alle steken weer op 1 pen had staan .dan alle steken 2 aan 2 samenbreien .en afkanten .

Volgens mij moet je de afkant rand op je breiwerk naaien  en dan moet het als het goed is gaan rimpelen .ik denk dat het aan de zijkanten een beetje met een punt schuin afloopt .Misschien moet je nog wat ruimte verdelen 

Is het dat jurkje ? 
Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 hours 14 minuten geleden om 17:32
Hoi Mutti,

Dank u wel voor uw reactie.Wink

Nee, het is niet dat jurkje. Het is een vestje met volants uit de Phildar.
Ik vind hun uitleg niet altijd even duidelijk, het zal wel door de letterlijke vertaling komen.
Ik ga uw uitleg ook proberen.

Groetjes Nancy


Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 hours 11 minuten geleden om 17:35
Maar Mutti,

Hoe zou u beginnen met de volants?
Ik hoor het graag.

Groet Nancy
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8167
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 hours 52 minuten geleden om 17:54
Is het dat lila vestje .?
Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 hours 52 minuten geleden om 18:54
Ja, dat klopt.

Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 hours 51 minuten geleden om 18:55
Het vestje TIANA
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 hours 53 minuten geleden om 19:53
Mutti zet je na dat de laatste keer 11 steken hebt laten staan alles op een naald en begint vanaf het begin de steken 2 aan 2 samen te breien. Dat betekent dus dat je de draad afbreekt en opnieuw aanhecht. 
Overigens kan ik geen vestje Tiana vinden. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8167
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 hours 15 minuten geleden om 20:31
Lidwina , ik lees het iets anders maar het komt op hetzelfde neer .

Ik lees 1 x 10  , 1 x 10 , 2x 11 ,  1x 10 , dan heb je weer 104 steken .

Ik zou smokkelen en die steken die je hebt laten staan gewoon breien .
Ik zou de volgende pen ook nog in tricot breien en dan gaan samenbreien .

Ik heb op internet gekeken naar Phildar vestje breien met volants en toen zag ik een lila vestje waar de kapmouwtjes gevormd werden door volants .

Ik weet niet of er een boek is , want Phildar is niet altijd duidelijk , maar achterin staat toch vaak extra uitleg .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 hours 8 minuten geleden om 20:38
Dat kan natuurlijk ook. Het gaat uiteindelijk om het resultaat. En als dat oké is. Is het ook oké. Ik ga nog eens xoeken naar patroon

 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 3 hours 15 minuten geleden om 07:31
Goedemorgen Mutti en Lidwina,

Het vestje staat in de Phildar Nr.202  H/W 2021-2022 op pagina 32 Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8167
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 2 hours 52 minuten geleden om 07:54
Goede morgen .

Bedankt , maar ik heb het breiboek niet .

Vaak staat er achterin uitleg , maar zoals Lidwina het helemaal uitgeschreven heeft is het goed .

Fijne dag en succes ,
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns