Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Jasje Florin nr 189

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mibi View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mibi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Jasje Florin nr 189
    Posted: 09 Januari 2024 om 19:39
Bij dit jasje moet een losse sjaalkraag worden gebreid die je er later aan naait, daarin begrijp ik in het patroon niet wat er wordt bedoeld. Linker en rechter deel worden afzonderlijk gebreid.

Eerst brei je 95 steken in boordsteek 1/1
Verder breien en laat links in de wacht: dat is me duidelijk, maar dan:
1x 50 st, daarna om de 2 nld: 3x3 st., 2x4 st, 4x5 st. en 1x8 st

Maar er staat niet wat ik daarmee moet doen. Moet ik minderen?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2024 om 22:45
ik veronderstel dat ge nog zo een lapke moet breien van 95 steken.

ge moet dan dus eerst die 50 steken breien en ge gaat terug dan breit ge 53 steken en gaat terug, dan 56 en terug, dan 59 en terug, 63, terug, 67, terug, 72 en terug, 77 en terug, 82 en terug, 87 en terug en dan 95.

Misschien ook efkes opzoeken hoe ge de german short rows breit zodat ge geen gaten krijgt.
Back to Top
Tjits View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tjits Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 hours 26 minuten geleden om 15:00
Als ik dit doe krijg ik een groot gedeelte wat breder wordt.
Klopt dit wel?
Moet t niet net andersom?steeds meerdere steken breien vanaf het mindere aantal steken?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 7 hours 47 minuten geleden om 20:39
ik weet het niet want vorige vraagstelster heeft niet meer gereageerd.

Moet ge nog eenzelfde stuk breien? en dan die 2 stukken met de brede kanten (sjaalkraag die in het midden van de nek komt) aan elkaar naaien en dan op het vest naaien?

Hoe staat het er juist? zoals hierboven vermeld, dus 1x50 steken, daarna om de 2 naalden....

Of staat die 1x50 steken bij links in de wacht laten?
Back to Top
Tjits View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tjits Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 4 hours 27 minuten geleden om 23:59
Er staat 107 steken opzetten en boordsteek1/1 breien tot 1 cm 
Begin de eerste naald met 1 averecht en eindig met twee recht
Verder breien en laat linksom wacht:
1x60 steken daarna om de 2e naald 3x3,2x4,2x5,2x6,1x8
Ik heb gedaan wat er gezegd is maar krijg nu breed stuk van 60 dat steeds breder loopt en maar smal stuk dat smal is
Maar er moet een langer stuk smal zijn en een korter stuk breder 
Want een gedeelte is de voorbies en decreet is de kraag 
Het wordt in 2 stukken gebreid en de smalle kant is de bies en de bredere de sjaal 
Ik zie dus niet welk stuk je in de wacht moet laten maar denk dus die 60 en dan die 47 rest breien en dan steeds het opgegeven aantal minder breien zodat je een bies en een breder stuk krijgt
Ik ga het morgen proberen 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 3 hours 58 minuten geleden om 00:28
ge hebt helemaal gelijk
1 keer 60 steken niet breien (die staan links) dan hebt ge er 47 over, is het totaal van die 3x3, 2x4, 2x5, 2x6 en 1x8

en dan moet ge dus idd iedere 2de naald zoveel steken minder breien. Dus uw biezekes zijn tot aan de oksel ongeveer 1 cm breed en dan wordt het breder naar de achterkant nek toe
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.530 seconden.
Lang Yarns