Drop zomerhoed breezy belle hat |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Millie ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 11 hours 5 minuten geleden Status: Offline Points: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 8 hours 11 minuten geleden om 15:20 |
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb van de week voor het eerst gehaakt via een diagram. Nu deze hoed van Drops, maar ik denk dat ik in toer 2 al mis ga. Toer 5 geeft een serie meerderingen over 8 steken terwijl het patroon x6 "moet". Ik denk dat ik daarom niet uitkom en misschien al bij toer 2 de mist inga. Niet met de steken, die zijn duidelijk, maar echt wat er letterlijk wordt gevraagd. Hopelijk kan er iemand meekijken, alvast hartelijk bedankt voor het lezen. |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10905&cid=7
Ik kan wel zeggen dat ik een ervaren haakster ben, ook van een schema, maar hier begrijp ik niets van.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Millie ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 11 hours 5 minuten geleden Status: Offline Points: 6 |
Bedankt voor het toevoegen van de link van het patroon💕
Ik ben de weg kwijt met A2 de 2-5e toer, daarna lukt het denk ik wel en de rest durf ik nog niet aan te denken ![]() De Capalinahoed heb ik ook gemaakt, juiste haaknaald, dezelfde draadspanning, bijbehorende acryl/katoen ( 12 draadjes die als een malle splijten) erbij gekocht en die valt veel groter uit dus heb ik uitgehaald en ga m met 1.0 mm kleiner haken denk ik.
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2387 |
Het is een typisch Drops patroon. Hun schema's maken het vaak erg verwarrend. Zo ontbreekt hier volgens mij aan het eind van de toer de halve vaste in de 3e beginlosse om de toer te sluiten. Ik probeer het na het eten te gaan haken, je hoort er nog van. In elk geval zijn de 1e 3 toeren gewoon de meerderingen van een cirkel. Dus in elke toer het aantal steken meerderen van de begintoer excl de beginlossen. Na 3 toeren heb je dan 36 stokjes. In de 4e toer haak je op elk groepje van 6 stokjes van de vorige toer als volgt: 1x1 meerdering; 2x 1 stokje; 3 x 1 meerdering. Dit doe je dus in totaal 6 keer en aan het eind heb je dan 60 stokjes Toer 5: weer over een groepje van 6 stokjes van de vorige toer: 1 x 1 meerdering; 2x1 stokje; 2 lossen waarbij je géén stokjes uit toer 4 overslaat; 2x1 stokje; 1x1 meerdering. Dit in totaal 10 keer. Drops tekent niet goed in het rond waardoor het lijkt alsof je 2 stokjes over moet slaan, maar dan kom je nooit uit. Ik ben ook begonnen aan toer 6, maar nu snap ik er helemaal niets meer van, sorry. Ik had het kunnen weten dat het niet klopt als zelfs Lidwina er niet uitkomt. Nogmaals sorry, ik kan je er niet mee helpen. Misschien ku je de vraag bij Drops stellen.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
Kijk, dan had ik het idd goed met 60 steken bij de 4e toer, maar ik sloeg de steken over bij de losse! Helder! Hartelijk bedankt voor het reageren, allemaal.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |