Minderingen bij capuchon Bedmanteltje Venus |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Hildeanje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 7 hours 20 minuten geleden Locatie: Epe Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 7 hours 15 minuten geleden om 10:49 |
Beste mede-hobbyisten, Ik ben het “Bedmanteltje Venus“, met de berencapuchon, aan het breien. Ik begin nu met de capuchon. Na het opzetten van de 65 steken moet je iedere tweede naald minderen volgens het schema. Ik heb uitgerekend dat je dan na 17 naalden klaar bent. Dat wordt dan een hele kleine capuchon! Waarschijnlijk begrijp ik de instructies niet. Kan iemand mij helpen hoe het wel moet?
Dit zijn de instructies: Maak ied. 2e nld aan weersz.: 4x1 eenv. mind., *1x1 dubb. mind. en 3 x1 eenv. mind.*, herh. van *tot* 5 maal in tot., daarna 2x1 eenv. mind. 1 eenv. mind.= 2 st. r. samenbreien 1 dubb. mind. = 3 st. r.samenbr. Kant de laatste 3 st. af door ze samen r. te br. Groet en glimlach, Hildeanje
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
4 keer 1 eenvoudige mindering = 8 naalden
en dan hetgeen dat tussen sterretjes staat : 1 keer dubbele mindering 1 keer eenv mind 1 keer eenv mind 1 keer eenv mind = 8 naalden en dat moet ge in totaal 5 keer doen = is dus 40 naalden en dan nog eens 2 keer 1 eenv mind = 4 naalden is in totaal 52 naalden |
|
![]() |
|
Hildeanje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 7 hours 20 minuten geleden Locatie: Epe Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ah, nou snap ik het, ik had een denkfoutje gemaakt! Dankjewel, Bep, ik kan weer verder!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |