Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon uit sandra kids kindersteken

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oma Gerda View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gerda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon uit sandra kids kindersteken
    Posted: 05 Maart 2011 om 20:18

Hallo Ik ben Oma Gerda en brei graag voor mn kleinkinderen.

In de Sandra kids kindersteken had ik een leuk patroon gevonden voor mn kleindochter Een paars tuniek patroonnr.13

Nu heb ik het patroon wel 10x dooegelezen maar ik kom er niet uit

Waarschijnlijk staat er een drukfout in

Wie oh wie kan me helpen!!!!

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2011 om 21:16
allereerst hebben we niet allemaal sandra kids kindersteken, je zult toch het patroontje moeten overtikken of scannen, zo kunnen we er niets mee. En voorstellen kan ook geen kwaad EN MAILADRES VERMELDEN IN PROFIEL op de regel van MSN messenger en doorlezen kan geen kwaad, maar beter is er toch gewoon aan te beginnen vaak heb je iets verkeerd gelezen en tijdens het maken corrigeerd zich dat vanzelf, als je dan over een regel struikelt kun je altijd nog vragen stellen. We zij echt niet te beroerd om te helpen, maar stel je even voor in het voorstel forum. Ik heb hier op het forum een advies gelezen:  NIET LEZEN MAAR DOEN. Werkt perfect.
lydia wijsbroek
Back to Top
Oma Gerda View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gerda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2011 om 21:33

Ik vraag het ook of iemand me kan helpen. Begrijp ook wel dat niet iedereen dat blad heeft.

Maar in plaats daarvan krijg ik een heel verhaal waar ik niks mee kan.

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2011 om 22:35
het verhaal is opzich duidelijk genoeg, men komt hier binnenwippen, vraagt raad of patronen en dan horen we of zien we ze nooit meer, en daar hebben de meeste hobbydozen geen zin in. er is een apart gedeelte in het forum dat heet voorstellen, waar je helemaal niet veel over jezelf hoeft te vertellen, maar men weet graag wat voor hobbies iemand heeft, daarna wordt je door iedereen hartelijk welkom geheten op een super verslavend forum, waar iedereen voor elkaar klaar staat. En als iemand je een mail wil sturen is het verstandiger om je mailadres te vermelden op de regel bij msn messenger en niet openlijk op het forum, omdat we dan weer spammers over de vloer krijgen. je zult toch dat stuk van het patroon dat je niet snapt moeten overtikken of scannen en dan hier plaatsen en dan is er vast wel iemand die het snapt of de fout ziet en je daarmee wil helpen
lydia wijsbroek
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2011 om 23:57
Misschien kan je vermelden wat je niet begrijpt Oma Gerda. Ik heb dat blad niet en met mij veel anderen denk ik. Maar als je hier neerzet wat je niet snapt dan kunnen we met je meedenken.
Voor nieuwe leden vinden we het erg fijn als ze zich voorstellen op ons forum. Dan weten we een beetje met wie we kletsen
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 08:19

Is het misschien mogelijk om het stukje ,wat je niet snapt,hier neer te typen,zodat we mee kunnen denken.Ik heb die Sandra ook niet.

En om advies vragen is heel gewoon,klopt niet,dat we geen zin hebben om iemand te helpen,die alleen met een vraag hier komt.Iedereen probeert altijd te helpen.

Maar als je verder wilt meekletsen,is het wel leuk als jij je even voorsteld.

Wij zijn toch altijd wel een beetje nieuwsgierig.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 08:32

Ik kreeg gisteren ook een mailtje van een dame die graag omslagdoeken wilde haken en die hoog op haar verlanglijstje had staan.

Of ik even alle patronen van de Hobbydoos Omslagdoek A Long aan haar wilde mailen!
Ik heb deze dame een net mailtje gestuurd, van joh stel je eerst even voor, dat doen wij allemaal en dan ben je van harte welkom.

Natuurlijk niks meer van gehoord of gelezen op het forum!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 08:41

Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

het verhaal is opzich duidelijk genoeg, men komt hier binnenwippen, vraagt raad of patronen en dan horen we of zien we ze nooit meer, en daar hebben de meeste hobbydozen geen zin in. er is een apart gedeelte in het forum dat heet voorstellen, waar je helemaal niet veel over jezelf hoeft te vertellen, maar men weet graag wat voor hobbies iemand heeft, daarna wordt je door iedereen hartelijk welkom geheten op een super verslavend forum, waar iedereen voor elkaar klaar staat. En als iemand je een mail wil sturen is het verstandiger om je mailadres te vermelden op de regel bij msn messenger en niet openlijk op het forum, omdat we dan weer spammers over de vloer krijgen. je zult toch dat stuk van het patroon dat je niet snapt moeten overtikken of scannen en dan hier plaatsen en dan is er vast wel iemand die het snapt of de fout ziet en je daarmee wil helpen

    

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 09:40

Hee, dames,Oma gerda vraagt gewoon om hulp,kunnen we een beetje tolerantie hebben.?Niet iedereen weet meteen hoe alles werkt.

Zo schrik je alleen maar mensen af,en dat is toch niet de opzet van dit forum?

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 10:35

Dit is ook zo'n voorbeeld van patroontjes scoren en wegwezen.

[quote van een anoniem]

Nou omdat ik verzocht wordt mij voor te stellen,  (om een patroontje te krijge) doe ik dat bij deze,  ik had dat nog wel gedaan,  want ik stel me altijd overal voor, 

 

allereerst wil ik oma gerda in z'n geheel niet afschrikken en heet haar alsnog van harte welkom op dit forum.

lydia wijsbroek
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 10:54
Ja,die verhalen ken ik,daar hoef je natuurlijk niet op te reageren ,maar in dit geval ging het gewoon om een vraag naar hulp.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 11:05
Misschien kan Oma Gerda in ieder geval het stukje patroon dat ze niet snapt hier plaatsen. Dan is er vast wel iemand die er een blik op wil werpen... Ben het met een aantal hobbydozen eens dat voorstellen wel even leuk was geweest, maar zonder informatie kunnen we helemaal niets natuurlijk...
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 12:02
Ik denk dat ze te hard geschrokken is 
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 12:18
Lijkt er wel op. En misschien ook wel een beetje begrijpelijk... Misschien moeten we niet vergeten dat niet iedere bezoeker even goed met de computer is als sommige van ons. Oma's zijn over het algemeen niet van de computer generatie ;)

Al zijn er best wat forum-verslaafde oma's te vinden natuurlijk ;)
Back to Top
Oma Gerda 1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gerda 1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 12:51

Goede middag Dames,

Inderdaad schrok ik nogal van de eerste reacte Ik moet me voorstellen en ik moet mn emailadres doorgeven in duidelijk rood.

Toen dacht ik wat is dit?? EN MAILADRES VERMELDEN IN PROFIEL

Ik heb gewoon een vraag.

Maar goed er zijn ook dames die het wel goed met me voor hebben.

En dat voorstellen was ik nog niet aan toegekomen

 

Maar hier is een stukje uit het patroon waar ik niet uitkom

Zet 85 st op  en br. tussen de kants.ajourmotief vanaf pijl A Na 12.5 cm aan weerzijden 1 x en telkens binnen de tricost.r. gebr.banen 8 x2 st.sambr.

Na 25cm telkens binnen het MSpatr. in de tricotst.r. gebr.8 x 2st.sambr.=67 st.

Tussen de kantst. et zo onstane ajourmotief verbr. dus tussen de ajourbanen ligt steeds maar 1 st.r. Na 31 cm voor de armschaten aan weerszijden 1 x4 dan in elke 2e nld.2 x2 en 2 x 1 st afk.

de rest snap ik wel

Maar wat ik niet snap is dat 2 x 8 st sambr. dan kom ik niet op 67 st uit

Dus daarom vermoed ik dat er een drukfout staat

Ook staat er niet in om de hoeveel nld. er st samen gebreid moeten worden.

Ik hoop heel erg dat er iemand is die ook dit boekje heeft en dat we er samen uitkomen.

Had ook al een mailtje naar de Sandra gestuurd maar krijg geen reactie.

 

Groetjes van een oma die graag en veel breit voor de kleinkinderen

oma Gerda 1
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 13:05
Die minderingen moeten na 12,5 en na 25 cm gebeuren.

De eerste keer moet je aan weerszijden 1 x 2 steken samenbreien plus in de banen 8 x hetzelfde, de tweede keer alleen 8 x 2 steken samenbreien in de banen.

In totaal 18 steken minder, 85-18=67.

Na de mindering voor de armsgaten moet je in patroon verder breien.

Als je niet in je boekje wilt knoeien, kun je er een kopie van maken in de supermarkt en dan alles wat voor jou geldt met een markeerstift highlighten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Oma Gerda 1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gerda 1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 13:14

Magtelt,

Hartstikke bedankt. Begin het te snappen en ga gauw aan de slag

Fijne zondag nog.

 

oma Gerda 1
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 14:08
ha oma Gerda,welkom hier

ik ben blij dat je je niet helemaal hebt af laten schrikken door de abrupte reactie op je verzoek om hulp- ik dacht ook dat het forum daarvoor was om je passie voor breien en haken te delen en elkaar te helpen

ja het is leuk als iemand zich even voorstelt - zodat je ze kunt verwelkomen; leuker is het als iemand ook daadwerkelijk deel gaat nemen aan het forum en af en toe zijn gezicht laat zien en niet alleen inlogt om gratis patroontjes te krijgen - daar ben ik het helemaal mee eens maar als dat op deze botte manier wordt duidelijk gemaakt vraag ik me af of ik wel deel wil uitmaken van dit forum

in elk geval is oma  Gerda nu verder geholpen ,hoera
Back to Top
Oma Gerda 1 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oma Gerda 1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 14:23

Hoi Ellen,

Inderdaad was mijn schrik groot. En ik ben niet opzoek naar gratis patronen maar had alleen een vraagje en krijg gelijk een hele lading over me heen.

Dus mijn reactie was wegwezen hier. Maar na een nachtje slapen heb ik toch weer moed verzameld om toch mn vraag te stellen.

Ben nu ook erg blij met het antwoord

Groetjes Oma Gerda

oma Gerda 1
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 14:24
Het is een reactie uit emotie die helaas wat verkeerd heeft uitgepakt. We zien hier zoveel mensen die alleen maar komen om te graaien en halen maar nooit een compliment bij een werkstuk geven, een praatje meedoen in de koffiecorner en noem maar op. Dit is geen bibliotheek waar je maar te pas en onpas je verzoeken en creatieve problemen kan roepen maar wat wel in de praktijk gebeurd. Of iemand dan uit wil maken van het forum is een geheel eigen vrijblijvende keuze.
Wanneer je het forum leest zie je dat iedereen haar stinkende best doet om anderen te helpen alleen het stank voor dank verhaal is niet leuk

Dus voor nieuwelingen zou ik willen aanraden om even een uurtje tijd te investeren om het forum door de lopen en lezen (red je niet in een uur, je bent gewaarschuwd ) zodat je een beetje het gevoel hebt wat voor leuke groep mensen wij echt zijn .

On topic: Super oma Gerda dat je geholpen bent en weer verder kan! Als het werkstuk klaar is dan ben ik zeer benieuwd naar het eindresultaat. Wil je dat met ons delen bij "creaties"?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns