Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mijn eerste haakcreaties op een rij

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mijn eerste haakcreaties op een rij
    Posted: 04 Augustus 2011 om 21:36

Mijn eerste compleet gehaakte projectje was voor een jarig meisje waar ik een kinderfeestje sieraden maken had. Ik maak altijd een sleutelhanger voor de jarige. En dit maal heb ik er ook nog een gehaakt vogeltje bij gemaakt.

Het patroontje is van Ana Paula Rimoli uit Amigurumi Two, van de vogeltjesmobiel.

Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 21:38

Mijn volgende afgemaakt project is een colsjaal.

Het patroon had ik ergens op internet gevonden, ik weet alleen niet meer waar.

  

Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 21:40

Voor het huwelijk van de nicht van mijn man (afgelopen zaterdag) heb ik een leuk kleinigheidje in elkaar geflanst.

Het patroontje van de Bruid en Bruidegom vogeltjes stond ook op internet, maar ben de bron hiervan ook kwijt.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 21:43
Wat mooi gemaakt allemaal, en dat voor je eerste werkjes,  knap hoor.
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 21:46

Voor de dochter (13) van mijn vriendin heb ik Betty van Christel Krukkert gemaakt. Ze moet voor 3 maanden naar het buitenland voor een ziekhuisopname. Ik geloof in Denemarken...

Toen ik met Betty begon had ze nog geen bestemming, nu gaat ze samen met een grote doos cadeautjes mee om de dochter van mijn vriendin een beetje op te fleuren.

 

Ik had de oogjes op de verkeerde plaats bevestigd, dus ze kijkt een beetje over haar schouder.

PS Ik zie nu net dmv de foto's dat ik de hakjes ben vergeten... Ze zit al ingepakt, dus deze Betty loopt het liefst op platte schoenen... net als haar maakster...

Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 21:48

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Wat mooi gemaakt allemaal, en dat voor je eerste werkjes,  knap hoor.

Bedankt. Ik heb eerst nog wel +/- 100 dezelfde bloemen gehaakt om de steken een beetje te oefenen, alleen deze hebben nog (steeds) geen bestemming gekregen.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 22:07
Dan maak je er stelen aan (draad omhaken met vasten) en zet ze in een vaas. Of je naait er een paar bij elkaar, een broche-speldje er achter et voila: een leuke speld ergens op. Touwtje eraan en aan een kadootje binden. Mogelijkheden genoeg. Lida.
Back to Top
ingmarto View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ingmarto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 22:28

betty zonder hakken is ook leukk...

 

veel liefs ingrid
Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 22:30

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Dan maak je er stelen aan (draad omhaken met vasten) en zet ze in een vaas. Of je naait er een paar bij elkaar, een broche-speldje er achter et voila: een leuke speld ergens op. Touwtje eraan en aan een kadootje binden. Mogelijkheden genoeg. Lida.

Thanks voor de tips. Ik wil er inderdaad broches, haarelastiekjes, haarbanden en sleutelhangers van gaan maken... maar heb gewoon de tijd nog niet gehad... Er is altijd wel weer iets anders wat ik wil haken... (mijn lijstje is lang genoeg...). En het voordeel van haken is dat het niet zoveel plek inneemt en dat ik het dan tenminste kan laten liggen/slingeren in de woonkamer, zonder dat we bijv. zittend op de vloer moeten eten...

 

Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 22:32
Originally posted by ingmarto ingmarto wrote:

betty zonder hakken is ook leukk...

 

Ja dat vind ik nou ook. Waarschijnlijk had ik de hakken daarom nog niet gemist... terwijl ik het patroon tig keer heb doorgelezen. Plus dat ik het vandaag af wou/moest, want morgen ga ik naar mijn vriendin om samen met onze dochters nog iets leuks te ondernemen (jaarmarkt in Dokkum afstruinen) voordat haar dochter weg moet...

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 22:39
Prachtige creaties allemaal
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 22:42
prachtig gemaakt allemaal en het zal de dochter van je vriendin best wel opvrolijken

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 23:07
Tja Venaille, en ondanks dat haakwerk niet veel plaats inneemt heb ik nog alles vol liggen met haakspul. Ruim ik alle garen weer op, alleen dat waar ik mee bezig ben laat ik liggen, nog geen dag en.... er ligt weer van alles. Iemand heeft een beeld van een spreuk over rommel, creatieve mensen en ideeën. Daar spiegel ik mij maar aan, groetjes, Lida
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 23:22
Prachtige dingen heb je gemaakt. Ik weet heel zeker dat de dochter van je vriendin heel blij zal zijn met Betty. Natuurlijk niet vertellen da je de hakken bent vergeten. Wat niet weet, wat niet deert. Ze ziet er zo ook geweldig uit
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 08:36
Wat een leuke dingen heb je gemaakt!!!
Back to Top
berdien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer berdien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 08:46
ze zijn echt super leuk geworden knap gedaan
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 09:29
Wat een leuke werkjes. En Betty met ballerina's... helemaal leuk!
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 09:35

Heel lief, daar zal ze echt vrolijk van worden!!

Jou sjaal vind ik ook mooi, en natuurlijk de andere lieve creaties ook. 

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 09:41
Schitterend allemaal.
Groetjes Teunie
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 10:05
Allemaal
vrioom
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns