Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dubbelzijdige haaknaald?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dubbelzijdige haaknaald?
    Posted: 28 Mei 2014 om 22:50
Ik heb al een haaknaaldenset, maar denk erover wat Tunische haaknaalden aan te schaffen. Toen ik aan het zoeken was daarnaar, kwam ik o.a. dubbelzijdige haaknaalden tegen (hier bijvoorbeeld: http://www.wol-uniek.nl/index.php/cPath/94_110/WUid/a0katilur5ucegoksmgjm1h9v4 . Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n dubbele haaknaald en zijn deze ook te gebruiken voor Tunisch haakwerk? 

Alvast dank voor het meedenken! 
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2014 om 09:36
Hallo Lidy. Het lijkt mij niet handig aan beide kanten een haak. De tunische haaknaalden zijn altijd langer dan gewone haaknaalden en hebben een knop achterop om de steken tegen te houden zodat ze niet van je haaknaald af glijden.Deze zijn volgens mij niet lang genoeg.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2014 om 09:39
Het voordeel van een dubbele haaknaald zal wel zijn dat je er met 1 pen 2 nummers hebt . Twee vliegen in 1 klap zal ik maar zeggen . Ik weet niet of het lekker haakt en ik vind de nummering erg dicht bij elkaar liggen ,maar dat is mijn mening een ander kan er heel anders over denken .

De haaknaalden die op de afbeelding te zien zijn ,zijn niet geschikt voor tunisch haakwerk daar moet je lange haaknaalden voor hebben want er moeten meerdere steken op passen ongeveer net zoals bij breiwerk .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2014 om 09:40
Ik zie er geen lengte bij staan. Een tunische haaknaald is al gauw 20 of 30 cm lang. Als je serieus tunisch wilt gaan haken, kun je op Marktplaats kijken, er is een verkoper die verlengde tunische naalden per set van 12 verkoopt, hout of plastic met net zo'n verlengdraad als bij rondbreinaalden. Het voordeel daarvan is dat je de kraal aan het eind van de draad tijdelijk kunt verwijderen, dan kun je knoken. Hij is nu op vakantie, 5 juni terug. Zowel tunisch als knoken als stokhaken staan in een boekje van € 9,99 : Blokmotieven haken 500 x creatief.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2014 om 09:41
P.S. Ik heb er geen aandelen in.

wat rozengeur.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2014 om 09:52
Hahaha, Magtelt, maar wel veel zinnige info. Dank je wel! Ik ga even kijken op marktplaats.

Geerlig en Mutti, ook dank. Ik had geen idee dat Tunische haaknaalden zó lang waren. En nee, die dubbele laat ik dan maar liggen. Lijkt me niets. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2014 om 09:57
Ik heb nog nooit gezien hoe je daarmee moet werken.

De bamboe heb ik van Jips cadeau gekregen en ik zou er lofzangen over zingen, als ik niet klonk als een defecte stofzuiger. Ik heb er een poncho op getunischhaakt, naar een breipatroon.

Ik zocht naar een tweede setje vanwege de hobbydoosdag, ik hoop dat ik ze tegen die tijd heb, dan kan ik lesgeven en elke leerling eentje meegeven.

wat rozengeur.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2014 om 23:13
Bedoel je ene David op MP, Magtelt? Ik hou 'm in de gaten! Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2014 om 09:32
Ja, die. Jips had die set op een Chinese site gezien en besteld, maar dan duurt het wel weken voor hij aankomt. Dan moet het bamboebos gekapt, de naalden gesneden en dan alles per jonk over de oceaan vervoerd. Ik denk dat die David ze in het groot inkoopt en dan duurder verkoopt hier. Erg makkelijk en daar wil ik best meer voor betalen. Ik wil de prijzen weten, maar ik zie wel iets in de plastic set. Omdat ik die nog niet ken.

wat rozengeur.
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2014 om 22:08
vraag bij David eerst even naar de levertijd voordat je besteld!!!!
Als het dezelfde David is als die ik ken, besteld hij ze pas na jouw bestelling en betaling in China...........

groetjes Cormout
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2014 om 23:44
@Magtelt: sorry, zie je antwoord nu pas. Dank je!
@Cormout: tja, dat duurt dan wel even. Dank voor de tip!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2014 om 12:08
Ja, dan kun je net zo goed met Paypal zelf in China bestellen, dan is het nog geen tientje. Bij David is die serie al rond de 19,95 en dan komt er porto á 2,95 bij. Ik heb David inderdaad naar prijzen en levertijd gevraagd, ik wacht tot hij terug is 5 juni. Ik dacht dat hij een groothandeltje was begonnen, eerst veel goedkoop inkopen in China en die dan langzamerhand doorverkopen.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns