Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaiproject, jurk met satijn en velours

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Naaiproject, jurk met satijn en velours
    Posted: 03 November 2011 om 21:00

Ben afgelopen week  begonnen met de eerste voorberedingen voor het na) maken van dit jurkje, maar nu pas hier kunnen posten (in tweevoud) van het merk Mexx (zie foto 1) deze heb ik twee keer, een maat M en L (al is dat qua pasvorn nauwelijk te merken en te zien) De maat M heb ik uit elkaar getornt (zie foto 2 en 3)
De maat L van het andere jurkje (foto 1) wordt niet uit elkaar gehaald, maar laat ik op een paar kleine veranderingen na in de orginele staat.
De eerste jurk wordt en combinatie van zwart satijn met bordeauxrode fluwele stof.

Jurk maat M nog niet uit elkaar getornt.

Jurk uit elkaar getornt.

Stof, bordeauxrode nicky velours en zwarte satijnen blousje (rommelmarkt) daar haal ik de zwarte satijnen stof vanaf.

Hier een foto van een half jaar terug waarop ik een van de Mexx jurkjes aanheb. Ben benieuwd hoe het zelfgemaakte jurkje met de fluwelen stof mij zal staan.

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 21:02

Kleine update, na een paar dagen rust genomen te hebben heb ik vandaag een van de moeilijkste delen van het jurkje inmidels al klaar. Dit zijn de satijnen banden die lopen vanaf de hals en taillelijn.

Op de eerste foto heb de vliselineband erop gestreken. Op de andere foto is zowel de zelfgemaakte band alsook de oorspronkelijke satijnen band zichtbaar.

De linker band is 2 cm langer dan de oorspronkelijke, dat heb ik gedaan om het een beetje aan te passen aan mijn lichaamslengte. Die 2 cm aanpassing was voldoende.

Wordt vervolgd.

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2011 om 22:27
Die wordt mooi!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 13:02
Ik vind het super knap van je dat je van iets bestaand je eigen draai kan geven. Meestal als ik de schaar erin zet en uit elkaar heb gehaald is de enige oplossing de prullenbak 
Ben benieuwd naar je eindstuk
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 14:03
oh dat is heel knap van je!
Succes met het verder maken, kijk uit naar het eind resultaat.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2011 om 17:47

knap hoor

daar begin ik niet aan

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 14:24
Heel dapper. Ben benieuwd hoe het verder gaat worden. Als je het klaar hebt zet je dan het mexx jurkje ook weer in elkaar?
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 14:30
Wat een moed!Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2011 om 20:38

Kleine update, zoals ik jier al eerder gepost heb, ben ik pas geleden (met een pauze ertussen) aan het namaken van een Mexx jurkje bezig. Het werk is nu in de tweede fase beland en hier het lijfje van het jurkje, zeg maar het moeilijkste gedeelte.

Lijfje van het jurke zonder satijnen afwerking. De pijlen geven de zg vleug richting aan van de veloursstof.

Lijfje van jurkje met satijnen afwerking.

Wordt vervolgd.

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2011 om 21:54

Vandaag was het echt weer (honden) naaiweer buiten, maar zeker binnen. Heb ruim 4 uur gewerkt om die satijnen band netjes erop genaait te krijgen. Ook de binnenkant moest er netjes afgewerkt uitzien.

O,ja en ik heb zelfs het orgnele Mexx labeltje weer in het zelfmaak jurkje genaait.

Naaiwerk zit nu in de derde fase.

Lijfje van jurkje met de satijnen band aan de voorlkant.

Detail van de halslijn met labeltje.afkomstig van het losgetornte jurkje.

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 22:10
Hij wordt mooi. De kleurencombinatie is ook schitternend zo. Nogmaals ik blijf het een hele knappe onderneming vinden!
Groetjes, Clara

Back to Top
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 22:13
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2011 om 21:24

Kleine update, het jurkje naderd nu zijn voltooiing, het werk verkeerd nu in de derde fase.

Jurkje heb ik ook al gepast en staat mij echt geweldig op mijn lengte en figuur met een taupe kleurige legging, echt een hoog WOW gehalte. 

Foto van de rokdelen, deze heb ik iets (ongeveer 3 cm) langer en ruim 15 cm wijder gemaakt, en dat valt echt heel mooi en soepel.bij dit jurkje.

Alleen de ritssluiting moet nog worden aangebracht en nog wat afwerking langs de naden.

Foto van jurkje plat op de grond gelegd.

Jurkje ophangend..

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 16:01
Echt heel mooi
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 16:05
wat een waanzinnig mooie kleur en blijft knap dat je dit zo mooi kan maken 
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 16:17
Ziet er heel mooi uit. Jij gaat straks prachtig de feestdagen in.
Groetjes, Clara

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2011 om 22:59

Laatste update, de jurk is af. Heb vanmiddag de laatste hand eraan gelegd. De ritssluiting ingezet.

Bekijk de foto's van het jurkje en dat ik 'm aanheb..

Jurk compleet af.

Detail ritssluiting.

Aanfoto van de jurk, voorkant. Je moet bij dit jurkje wel een beetje op je figuur letten.

Aanfoto van de jurk achterkant.

Volgende naaipreject staat alweer in de planning, een zwart schoudertasje dat veranderd moet worden en een zwart kort jasje met katoenen voering, waarvan ik al een paarse had.

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 13:21
Hij is werkelijk prachtig. Ontzettend knap gedaan! Hier mag je trots op zijn. Houd je ons van je volgende project ook weer op de hoogte?
Groetjes, Clara

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 13:29

wauw dat kan je goed zeg!

ik zou willen dat ik dat ook zo netjes weer in elkaar kon kijgen.

Staat je goed

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2011 om 13:34
Wat een mooie mysterieuze kleuren heb je genomen? Het is een schitterende japon geworden.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns