Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gehaakt jurkje: hoe in elkaar zetten?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gehaakt jurkje: hoe in elkaar zetten?
    Posted: 14 Juli 2009 om 21:14
Ik heb het voorpand en het achterpand gehaakt voor het babyjurkje van het japanse patroon. Maar hoe zet je dat nu in elkaar? In mijn boeken staat dat je het kunt naaien of haken. Zelf lijkt me haken met halve vasten wel een mooi resultaat geven, maar of dat kan met dit patroon? Het is nl in een soort boogjes gehaakt, met steeds een half boogje op het uiteind van een toer.



Het eind van een toer (en van het halve boogje) is een stokje. Moet ik dan per stokje een halve vaste doen? Of moet ik in elk stokje meerdere halve vasten doen? Het japanse patroon om te haken snap ik, maar of er ook aanwijzingen in staan over het in elkaar zetten? Help...
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2009 om 22:55
Een kledingstuk wil je zo klein / dun mogelijke naden in hebben, en met aan elkaar haken, ook met halve vasten, geeft vrij prominente naden.
beter kun je gewoon een lange draad nemen en de delen met kleine overhandse steekjes in de buitenste lusjes aan elkaar zetten.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2009 om 07:12
Ik naai gehaakte kleding met naaigaren en stiksteekjes,zoveel mogelijk in de laatste steken.Wel met een scherpe naald,dan steek je een beetje door het garen,maar je hebt een dunne naad,het is bij mij nog nooit los of stuk gegaan.
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jantinavv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2009 om 09:16

Verstand van dingen aan elkaar naaien heb ik nog niet echt, maar wilde wel even zeggen dat ik het een heel poppig, schattig jurkje vindt! Ben benieuwd naar je eigen resultaat!

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2009 om 12:59
Ik haah die aan elkaar of anders laat ik die dicht stikken
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2009 om 01:15
Naemi hoe is het afgelopen met je jurkje, ben heel benieuwd hoe het geworden is.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2009 om 11:33
Toevallig heb ik het gisteravond in elkaar gezet. Nu nog de sierrandjes langs de armsgaten en halsopening, dan krijgen jullie een foto te zien. Maar het wordt echt heel mooi! Ik had expres overal met afhechten lange draden aan laten zitten en die heb ik gebruikt om het jurkje in elkaar te zetten. Ik heb de naden eerst als het ware geregen, van onder naar boven, en ben toen van boven naar onder gaan naaien. De zijkanten van de panden zijn niet over elkaar maar tegen elkaar genaaid en ik vind het mooie naden geworden. (Maar misschien denken de experts hier er wel anders over... ) Maar nog even geduld dus, ik hoop hem dit weekend af te krijgen.

Claire, weet jij toevallig of voor die sierrandjes eerst een toer vasten in de kleur van het lijfje wordt gehaakt met daarna een toer in de kleur van de rok? Ik kan het op de foto niet zo goed zien en uit het patroon kan ik het ook niet zo goed opmaken.
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2009 om 19:28
Ik heb het jurkje zelf niet gemaakt maar wat ik van de foto af kan halen is dat ze inderdaad eerst een rand vasten hebben gemaakt van dezelfde kleur en daarna het sierrandje van de andere kleur. Ik heb de foto's onder het vergrootglas gelegd en kan er niets anders van maken.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2009 om 19:10
Yes, het is gelukt! Dankzij het patroon van Claire (en de hulp ) heb ik een schattig jurkje kunnen maken voor een lief klein meisje! Ik heb het randje onderaan wat puntiger gemaakt, dat vonden we mooier, het splitje bij de achterkant van de hals kon weggelaten worden, en ipv versiering met bloemetjes hebben we gekozen voor een lintje met een strik. En we zijn allemaal zo blij met het resultaat. Ze was een plaatje op haar verjaardag en er kwamen ook zoveel complimentjes. Ik werd er best een beetje verlegen van, maar ook wel trots op mijn allereerste gehaakte kledingstuk. (Op 3 zonnehoedjes na dan. )

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2009 om 19:18

Och wat een schattig jurkje is het geworden,, de kleine jarige zal vast en zeker op een prinsesje geleken hebben.

Je mag trots op je eerste kledingstuk zijn hoor.

 

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2009 om 20:01
Wat een schattig jurkje is het geworden,mag je trots op zijn!!
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breidje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2009 om 20:08

wat vind ik dit mooi.

wil    
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eeyore82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2009 om 20:56
Erg mooi zeg!
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2009 om 19:38
Wat een schattig jurkje is het geworden,je mag trots op jezelf zijn!!
Groeten Creaans
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2009 om 10:28
Wat een schattig jurkje, kan me goed voorstellen dat je veel complimentjes kreeg.
odette
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer caelum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2009 om 13:48
Super leuk hoor het jurkje! Dat had best een eigen topic in Creaties verdient hoor, Naemi!
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2011 om 15:37
prachtig geworden!!!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2011 om 16:04
wat is dat mooi geworden je mag trots op je zelf zijn als ik ooit een kleindochter krijg ga ik ook zoiets proberen te maken echt heel mooi
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2010
Status: Offline
Points: 475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2011 om 21:32
mooi gehaakt hoor.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2011 om 06:51
Mooi hoor !!!!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.467 seconden.
Lang Yarns