Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenrond breien met mouw

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breigraag View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Onderwerp: rond breien met mouw
    Posted: 07 Augustus 2010 om 18:47

Hallo medebreisters en breiers,

Ook ik brei en haak erg graag. Heb alleen een hekel aan het in elkaar zetten, brei zoveel mogelijk raglan, waarvan ik dan de panden en mouwen eerst apart brei tot aan de raglanafkanting, dan het hele spul op een naald probeer te krijgen en zo heen en terug gaande toeren brei. Op die manier hoef ik maar een raglannaad in elkaar te zetten. Maar kom nu bij de patronen op hobbydoos een hele trui rondgebreid tegen! Maar begrijp niet goed hoe ik dat met de mouwen moet doen. Immers als ik de mouwen brei tot aan de afkanting zijn ze te breed om ze tussen de panden te voegen. Hoe doen jullie dat? Wil dit toch wel erg graag leren en snappen. Hoop op een spoedig antwoord want mijn handen jeuken om aan deze nieuwe manier van breien te gaan beginnen! Avast bedankt voor het antwoord en groetjes   Nelly

 

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2010 om 23:27
Op de site van jessica tromp staan patronen met duidelijke uitleg en schema's voor het rondbreien, dus mouwen/voorpand/mouw/rugpand.  Nog maar 1 naadje om dicht te maken. (ik heb ook een hekel aan het inelkaar zetten)Er staan schema's met verschillende stekenverhoudingen.
lydia wijsbroek
Back to Top
breigraag View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2010 om 11:06

Hallo Lydia,

Bedankt voor de tip, heb het meteen opgezocht en geloof wel dat ik het begrijp. Gewoon van de panden en de mouwen 10 steken (weersz 2x5) op een draad zetten of contrasterend overbreien en die later aan elkaar mazen. Eigenlijk doodsimpel, dat ik er zelf niet op gekomen ben...... Maar zijn die 5 steken standaard? En hoe gaat het als je een mouw met een "kop" wil breien? Kant je steken voor de kop dan af door steken tesamen en/of een overhaling? Of heb ik het toch nog niet zo goed begrepen?

Groetjes Nelly

 

 

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2010 om 12:03

Dit is het schema zoals bij jessica tromp, zoals je ziet kunnen het alleen maar raglan mouwen worden, een ingezette mouw lukt bij deze methode niet.

lydia wijsbroek
Back to Top
breigraag View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2010 om 12:46

Okay,

Wil nu misschien weer teveel!Maar het lijkt me wel wat deze methode, zie in gedachten al heel veel truien voor me met de rondbreinald, moet er alleen nog even achter komen wat "lekkere" rondbreiers zijn. Heb er diverse liggen waaronder een van dik plastic of rubber of weet ik wat! Een duur ding geweest, maar het breiwerk "glijdt"er niet lekker op, maar erg stroef. Maar dat is een bijzaak. Zoek nog wel eens goed. In ieder geval bedankt!

Groetjes  Nelly

 

Back to Top
Alexandra View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Augustus 2010
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2010 om 16:37

Hi breigraag,

Toevallig had ik net deze week een vraag gesteld over patroon 101-12 van Drops:

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=16346 

Daar wordt ook het pand en de mouwen in het rond gebreid, dus voor ideeen zou je ook eens in dat patroon kunnen kijken.

Het vest-pand wordt op de rondbreinaald gebreid, en de mouwen afzonderlijk in het rond op de sokkenbreinaald. Als beide mouwen en het pand tot op okselhoogte zijn gebreid, worden op de plaats van de oksel enige steken afgekant. De delen (pand+2 mouwen) worden dan tesamen op de rondbreinaald gezet, en vanaf daar in een stuk gebreid.

Back to Top
Zonnetje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 278
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2010 om 08:39

Hallo

Als je een mouw gaat breien kun je de steken opzetten op drie naalden en met de vierde naald ga je rond breien net als bij sokken en dan brei je door tot aan armsgat en dan ga je verder met twee naalden

succes er mee

dientje 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns