Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Meebreideken

 Reageer Reageer Pagina  <12345 11>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 20:24
De kabelnaald die ik pas gekocht heb was bij pipoos zitten er twee op een kaartje een 2 1/2 en een 5 dacht ik De prijs kan ik je zo niet zeggen
groetjes Marlan
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 16:22

zien er super uit ellen!

heeft iemand tips waar ik het beste een kabelnaald kan halen? en zijn daar ook verschillende diktes in?

Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 12:53
ha,ha  breimeisje,zo zie je maar dat de aanhouder wint

mijn volgende is deze  geworden





en nu maar bedenken wat voor patroon ik voor de volgende ga gebruiken
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 12:19

yeeeah mijn ajour blok is eindelijk af! en hij is nog niet eens zo heel erg mislukt!

paar kleine foutjes!

nu op naar het volgende blok!

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 13:36
Ik zag ze net op je blog.. Ik vind het bovenste blokje het leukst, kende ik nog niet  Je gaat hard met je deken !
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 13:27
weer 2 af en de volgende staat op de pennen





Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2011 om 20:12

Elizabeth, mijn dank is verpletterend. Dit is toch wat ik zelf ook al bedacht had, dus ik denk dat ik ergens anders een foutje gemaakt heb.

Met kabelnaald werken viel me nog reuze mee eigenlijk. Alleen die naald erna dus....

Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2011 om 19:50

oeh weer eentje met een kabelnaald. Binnenkort maar eentje aanschaffen en gaan puzzelen hoe dat moet!

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2011 om 07:40

Originally posted by Kristel Kristel wrote:

Kan iemand voor mij toer 6 van blok 5 (traliewerk) opschrijven? Ik ben ondertussen 3x opnieuw begonnen en het wil niet lukken. Ik ben de draad even kwijt geloof ik! Ik heb zelf al geprobeerd het omgekeerd op te schrijven zodat het goed moet gaan, maar het wil niet lukken

Daar komt 'ie:    2 ribbelsteken, 1 av, *4 r. , 2 av, herhalen vanaf *, eindigen met 1 av en 2 ribbelsteken.

Succes met breien!

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2011 om 15:40
Kan iemand voor mij toer 6 van blok 5 (traliewerk) opschrijven? Ik ben ondertussen 3x opnieuw begonnen en het wil niet lukken. Ik ben de draad even kwijt geloof ik! Ik heb zelf al geprobeerd het omgekeerd op te schrijven zodat het goed moet gaan, maar het wil niet lukken
Back to Top
Romy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1508
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Romy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2011 om 11:49

Hoi Elizabeth ik heb je blog via hobbydozen gevonden en zag de patronen van de breideken, geweldig leuk ik wil hem ook heel graag gaan maken ik ga van de week wol/katoen halen, mag ik vragen waar jij het wol vandaan hebt. Zodra ik het materiaal in huis heb ga ik proberen om zo snel mogelijk alle blokken te maken en bij te blijven...

Bedankt voor de patronen en wat een super leuk idee...

<a rel=nofollow href="http://img638.imageshack.us/i/signature1l.gif/"></a>
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2011 om 00:45
dank je wel Elizabeth, ik heb net een blok weer uitgehaald want ik vond het bij nader inzien toch geen leuk patroon ( iets met een basis ajoursteek ) in plaats dat ik dat gelijk bedenk maar nee, twijfel ja nee, ja nee tot ik een derde blok afhad.

nu staat er een ander op de pennen, maar wie weet kan ik morgenavond aan deze nieuwe beginnen?
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2011 om 20:23

En hier is dan blok 7 ..... Voor wie in het weekend nog niets te maken had  ..

Blok 7: Kabels en ribbels

 

Een eenvoudige kabel over 4 steken waarbij je een losse kabelnaald nodig hebt.

 

Opzetten 49 steken met naald nr 3,5. Brei 3 naalden ribbelsteek en begin dan met het patroontje aan de goede kant.

 

Toer 1: 2 ribbelst, 1av, 4r, 1av, *7r, 1av, 4r, 1av*, herhalen van * tot * (totaal 3x) en eindigen met 1av, 2 ribbelst.

Toer 2: de steken breien zoals ze zich voordoen

Toer 3: als toer 1

Toer 4: 2 ribbelst, 1r, 4av, 9r, 4av, 9r, 4av, 9r, 4av, 1r, 2 ribbelst

Toer 5: 2 ribbelst, 1av, *4 st naar rechts kruisen (neem 2 steken op een kabelnaald voor het werk, brei de volgende twee steken recht en brei dan de 2 steken van de kabelnaald recht), 1av, 7r, 1av *, herhaal van * tot * nog 2 keer en eindig met 1av, 4 st. naar rechts kruisen, 1av en 2 ribbelst.

Toer 6: als toer 4

Toer 7: als toer 1

Toer 8: als toer 2

Herhaal deze 8 toeren zo vaak als nodig om aan de 19 cm te komen. Bij mij was dat 8 keer. Sluit af met 4 toeren ribbelsteek en kant af in de laatste toer.

 

Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2011 om 16:00
Ik zat eraan te denken om de blokken die ik gemaakt heb (ondertussen 4) alvast aan elkaar te zetten, dan heb ik straks niet zo'n hoop ellende. Breien vind ik leuk, maar aan elkaar zetten heb ik echt een hekel aan. Ik ben vandaag ook schandalig bezig geweest, ik heb bij de Wibra een paar bolletjes Elvira (van dat "fluffy" garen) meegenomen. In de hoop dat ik ze kan gebruiken voor een patroon dat ik nog heb liggen. Maar ik ben niet aan 10 dingen tegelijk bezig hoor.....
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2011 om 12:28
ah ik ben nog lang niet zover maar dacht vraag het maar vast 

en maken jullie er ook een sierrand omheen ?
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2011 om 11:03

Ik naai ze aan elkaar door twee blokken met de verkeerde kant op elkaar te leggen. Ik gebruik de aanhechtdraad vanuit de hoek en steek dan met de naald in het meest uitstekende lusje van de breisteek, meteen recht door naar het andere blok, dan opzij en weer recht naar voren naar de andere kant. Op deze manier zie je er bijna niets van.

Ik maak eerst banen en dan maak ik de banen aan elkaar. 'k Heb er helaas nog geen foto's van gemaakt, maar dat hoop ik nog te doen!

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2011 om 10:32

ik heb ze aan elkaar genaaid,

heb de deken net gepast bij mijn moeder, en ik heb besloten dat hij nog wel iets groter kan, dus nog 1 rij  blokken langer en nog 1 rij blokken groter

Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2011 om 00:00
hoe zetten jullie de blokken aan ellkaar ? gewoon vastnaaien of aan elkaar haken?
Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2011 om 19:07
De ajour lukte bij mij in het begin ook niet, na goed kijken bleek dat ik de omslagen verkeerd breide waardoor ik telkens steken kwijtraakte of bijmaakte. Ik ben nu aan een tweede ajourblok begonnen en zolang ik hardop blijf zeggen wat ik doe gaat het goed. Helaas heb ik de neiging om tussendoor tv te kijken en raak ik alsnog steken kwijt....
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2011 om 11:12

Vind je het echt zo ... eh... ahum... om te doen? Ik vind het niks erg, best een sport om het zo onzichtbaar mogelijk te doen en het liefst met de begin of eind draad van het blok. Je kunt het behoorlijk netjes voor elkaar krijgen dankzij de ribbelsteken die er om elk blok zitten.

By the way..., er komt al weer een nieuw blok jullie kant op, dames! Houd het in de gaten...

Groetjes, Elizabeth...

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns