Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

brother naaimachine

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: brother naaimachine
    Posted: 01 Februari 2011 om 14:35

Heel af en toe trek ik eens de stoute schoenen aan en leg ik mijn brei of haakwerkjes aan de kant. Dan ga ik vol goede moed achter de naaimachine zitten (na een dag moed verzamelen) en haak ik na een uur al weer af. Het is altijd wat. Of de draad breekt steeds. (alle adviezen uit het boekje uitgeprobeerd. Meerdere naalden, draadspanning veranderd maar de draad blijft breken) Of hij slaat steeds steken over. (Ook voor dit probleem heb ik alle mogelijkheden al zo'n beetje gehad.) Soms loopt hij hopeloos vast. Dan zit de stof helemaal vast in het spoelhuis. Terwijl hij op andere momenten loopt als een zonnetje maar ik zwaar gestressd achter de machine zit uit angst wat hij nu weer gaat bedenken om mij het leven zuur te maken. De machine is pas voor een beurt geweest maar er was niets met hem aan de hand zeiden ze in de winkel. Ik heb een Brother. Ooit 2dehands gekocht. Maar er nooit echt plezier aan gehad.

Nu ben ik aan het twijfelen. Ga ik een andere kopen. En zo ja welke. Of doe ik toch iets verkeerd en moet ik het maar gewoon bij mijn breinaaldjes houden en ben ik ongeschikt voor een naaimachine.

Ik wilde het toch eerst even met jullie delen voor ik de knoop doorhak. (Vanmiddag lag hij bijna uit het raam. Wat frustrerend om lekker even tijd voor jezelf te hebben en dan alleen maar bezig te zijn met wat het probleem nu toch zou kunnen zijn. Grrrrr)

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 14:39

Ik heb ook problemen gehad met mijn naaimachine. Ik begreep er niks van, totdat iemand tegen mij zei dat het aan de spoeltjes kon liggen.

Ik had 2 originele (metalen) spoeltjes bij de machine en wilde er meer en heb toen zo'n doos plastice gekocht! Dat was dus het grote probleem  

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 15:15
De spoeltjes zijn origineel. Tenminste deze horen bij de machine. Ze zaten erbij toen ik hem kocht. Maar wel bedankt voor je reactie. Als iedereen nu eens gaat roepen zit dé tip er misschien wel bij.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 17:06
Ik heb jaaaren in de clinch gelegen met een portable Leeuwenstein. Mijn schoonmoeder had daar gewerkt en hem voordelig gekregen. Zij beweerde dat het aan mijn onkunde lag, maar toen we een gloednieuwe Bernina met computerdingesdang kochten, vertelden ze in de winkel, dat er ergens in het binnenwerk een braampje had gezeten. Ze boden nog aan dat we de Bernina konden teruggeven en alleen de reparatie betalen, de schatten, nou mooi niet. Mijn dochter en ik waren heel blij met die knoopsgatenmaker, ritsinzetter en borduurder.

Dus, ik bedoel maar, er kan een klein stukje ijzer ergens dwarszitten, waar jij niet bij kan en de reparateur wel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 17:31
Zelf denk ik eerlijk gezegt dat het ook zo iets is. Mijn schoonmoeder heeft pas een nieuwe brother borduurnaaimachine gekocht omdat haar oude (lees 4 maanden oud) kapot was gegaan en niet meer te maken. (viel uiteraard in de garantieperiode) Toen ik mijn naaimachine kocht was hij volgens de eigenaar van de winkel weinig gebruikt en nog erg nieuw. Volgens hem wilde de vrouw een betere versie. Eigenlijk begrijp ik die vrouw wel. Als zij dezelfde problemen had als ik zou ik hetzelfde gedaan hebben. Maar ja, ik zit al lang buiten de garantieperiode. En inmiddels is mijn machine natuurlijk al weer een stuk ouder. Ik ben bang dat ik gewoon een miskoop heb gedaan.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 19:25
Ik had eerst ook wel binnen de garantieperiode gereclameerd, maar toen beweerden de Lewensteiners ook dat het aan mij lag. En die Bernina kochten we 14 jaar later. Bij een winkel in Apeldoorn. En die wilden de Lewenstein natuurlijk 2e hands verkopen. Maar die kijken alle machines grondig na, ze doen ook "1000 kilometerbeurten" en dan loopt ie weer als een trein.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 19:56
ik wilde een tijdje terug ook een nieuwe kopen omdat mijn
ouder machine een brandje had gehad.
ik op zoek en wilde een brother kopen.
toch nog even verder kijken op het net.
ik kwam de ene klacht na de andere van brother tegen.
en dan vooral het type ....10 (ik geloof n10, maar zou ook
een andere kunnen zijn geweest)
dus uiteindelijk een machine van 70 euro bij de aldi
gekocht en niks geen problemen.
overal mee doorheen zelfs dikke spijkerstof heeft hij geen
problemen mee.
Back to Top
everline View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 02 September 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2011 om 20:06
Ik heb ook een vroeger en had exact dezelfde problemen. Ook ik
dacht dat het aan mijn onkunde lag. Met dit probleem naar de
naaimachinehandel gegaan en die heeft hem nagekeken en goed
gesmeerd en nu totaal geen problemen meer. Kosten zo'n 60 euro
maar dat was het zeker waard
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2011 om 11:03

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook wel eens een goedkope naaimachine bij een bouwmarkt gekocht maar die snel weer teruggebracht. Hij deed niet wat hij moest doen toen ik hem thuis ging uitproberen. Dus eigenlijk durf ik dat niet zo goed. Ik ga me nog wel heel erg verdiepen in welke merk voor mij nu geschikt is. Ik denk dat het gewoon een nieuwe wordt. Want een goede beurt heeft hij net gehad. En daar zeiden ze dat er niets aan de hand was met mijn machine. En dat was weer een andere zaak als waar ik hem een paar jaar geleden gekocht had. Dus dat maakt wel weer dat ik twijfel en dat ik bang ben dat het toch aan mij ligt dat de machine niet doet wat hij wil.

Wel zei ik gisteren tegen Marco: Ik kwam binnen in die zaak om me te orienteren. Ik had toen geen idee (ik was 19) wat ik wilde en wat voor machine ik graag wilde hebben. Die meneer die hem aan mij verkocht heeft dat waarschijnlijk gezien. Hij haalde deze machine te voorschijn. Demonstreerde hem, en zei dat hij hem voor een hele scherpe prijs verkocht. Als ik het niet deed was hij morgen aan iemand anders verkocht. Ik geloofde hem meteen. Vroeg nog waarom die andere vrouw hem weg had gedaan. (voelde dus toch een beetje nattigheid) en heb toen de knoop doorgehakt. Deze wilde ik. Achteraf gezien is het een veel te luxe naaimachine voor een beginner als ik. Ik kan er mooie randjes mee borduren, en er zitten allerlei luxe snufjes op. Die ik werkelijk nooit gebruik. Maar ja dat komt ook omdat ik er ook niet eens normaal mee kan naaien.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Wille View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 24 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 114
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2011 om 15:39

Hallo!

Vorig jaar heb ik een Singer gekocht voor 80 euro... bij de Kruitvat! Hij doet het geweldig! Als je niets bijzonders wilt (niet borduren ofzo), is dit een prima machine.  Singer is sowieso een goed merk, als ik me niet vergis.

Mijn moeder heeft een mooie machine, moeilijke naam, iets met een H... Zij naait bijna nooit meer omdat de machine kuren heeft. De reparateur kon niets vinden. Ze naait nu niet meer. Erg jammer... Ze maakte vroeger hele mooie en ingewikkelde jurkjes voor mijn zusje en voor mij.

Succes met je keuze!

Groetjes!
Wille
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2011 om 15:57

Ben zelf ook niet zo,n naaister heb 50 jaar geleden een Elna gekregen van mijn ouders en die doet het nog prima voor het gewone stik en zig zag werk .

Laatst hoorde ik van een kennis die net zulke problemen had als jij ,dat het bij haar aan het garen had gelegen .

Ook gebruikte ze niet altijd het zelfde garen voor de onder en boven draad en dat moest wel .

groetjes

Mutti

 

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2011 om 19:59

Hij staat nu bij mijn schoonmama. Zij gaat kijken of ze er iets aan kan veranderen. In haar heb ik erg veel vertrouwen.

Ook al een beetje rond gekeken voor een andere machine. Maar daar moet eerst geld voor komen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2011 om 20:16
Wat Mutti hierboven vertelt is aan mij ooit ook geadviseerd in de naaimachinewinke. Atijd hetzelfde garen gebruiken voor spoeltje en bovendraad.
Ik was ook niet zo'n ervaren naaister, ook nu nog niet, en dacht dat het aan mijn eigen gestuntel lag. Ook boekje erbij en gedaan wat er te lezen stond. Maar er kwam geen verbetering in. Nadat ik voortaan dus hetzelfde garen ben gaan gebruiken gaat het inderdaad beter.
Toch breekt de bovendraad een enkele keer weer.Dan maar weer een beetje aan de spanningsknop draaien. Vaak gaat het dan goed.
Succes ermee hoor en probeer kalm te blijven.
Groet, Tineke01   
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns