Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

markeerders zelf maken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: markeerders zelf maken
    Posted: 16 Februari 2011 om 21:05
Beste hobbydozen,

ik heb een vraagje,
zijn er mensen die al eens zelf markeerders heeft gemaakt om op je naald
te schuiven bij het breien?

ik zou er heel graag enkele zelf maken maar helaas heb daar geen ideeen
of patroontjes voor.
Zag hier eerder iets staan over cub cakes misschien kunnen er daar
dingetjes van dienen als ik het met heel fijn garen zou doen.
Ik heb er eens eentje gezien dat was een bolleken wol,echt heel leuk.
Ik hoop dat er reddende engels op de site zijn die me kunnen verder
helpen,alvast bedankt.
Groetjes INge
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2011 om 21:09
Ik gebruik zelf altijd een draadje in een contrasterende kleur, maar ik heb ook wel gelezen dat er andere hobbydoosjes zijn die een veiligheidsspeld gebruiken. 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2011 om 21:09
Ik gebruik een oorhangertje waar ik een paar leuke kraaltjes aan gehangen heb.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2011 om 21:14

Ik gebruik zelf gekleurde draadjes.

Maar ik las ook een tip: bij de Wibra aan het sieradenrek hangen bedeltjes met een haakje eraan 2 voor 1,--, die je aan een armband kunt hangen (ook daar te koop).

HIER kun je ze zien!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2011 om 21:22
hoikes,

ik ben bij Wibra binnen geweest vandaag dat heb ik er niet gezien hoor.
Ik ga volgende week zeker gaan zien.
en toch blijft het spoken om iets te haken ervoor.
Misschien met cordonet.
Zo heb ik lang geleden eens een halssnoer gemaakt

mocht het me lukken breng ik het zeker aan jullie over.
Groetjes INge
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
mafke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 694
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2011 om 22:32
ik gebruik in mijn haakwerk altijd gekleurde paperclips, wel met een plasic
laagje want met die ijzeren pik je zo je werk kapot.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 06:42

Je kan een gekleurd draadje gebruiken.

Bij de drogist verkopen ze van de hele kleine haarelastiekjes,in verschilende kleuren,ook handig.

maar je kan ze ook maken,van speciaal draad voor sieraden,en dan met kraaltjes,lusje maken,kralenknijper eraan,wat kraaltjes,en weer een kralenknijper.Als je er veel aan een naald hebt hangen ,wordt dit wel wat zwaar.

prym heeft ook steekmarkeerders,maar die vind ik niet handig aan een naald,wel voor aan het werk te doen.

Hier een site waar je steekmarkeerders kan kopen,goedkoper is om ze zelf te maken.

http://www.craft4you.nl/index.php?page=shop.browse&categ ory_id=40&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid= 1

Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 08:30
misschien een domme vraag maarre hoe gebruik je die markeerders precies?
Back to Top
GuAnita View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 96
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GuAnita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 09:02
Geen domme vraag hoor ;) ik wil het ook wel weten eigenlijk :D
Back to Top
willywol View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 09:14

Domme vragen bestaan niet,we worden van de antwoorden steeds wijzer.

Als je een rij begint plaats je dit op je naald en als je het terug mag overzetten dan heb je een toer gebreid.

groetjes Inge

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 09:34
Ik gebruik een gekleurde paperclip. Even iets uitbuigen zodat je makkelijker aan en af kunt hangen.

Ik heb gisteren in een boekje ook van die hangertjes gezien zoals je ook aan sieraden hangt, maar denk dat ik toch maar de paperclip blijf gebruiken.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 10:13

Originally posted by GuAnita GuAnita wrote:

Geen domme vraag hoor ;) ik wil het ook wel weten eigenlijk :D

geen domme vraag,vooral bij rondbreien,om het begin van je toer aan te geven.

Als je een patroon breid,van bv.20 steken,is het ook handig,dat zie je wat makkelijker waar je bent.Maar ook kan je om de zoveel toeren er een inhangen,hoef je niet steeds te tellen.Maar het kan natuurlijk ook heel goed met draadjes.

Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 10:24
Ik maak heel ouderwets (leerde het van mijn Oma) een rondje

Wind een draad 2 of 3 maal om 1 of 2 vingers Ligt eraan om welke naald dikte  hij moet. Doe dan met een maasnaald dicht op elkaar festonneer steken erom heen eind draadje mooi wegwerken Maar je kan als je dat wil er natuurlijk ook een kraal ofzo aan hangen Gaat het om een markeer in een patroon Gebruik ik gefestonneerd draadjes (gemaakt van borduurzijde ) Die ik dus om een steek doe en licht vastknoop zo dat ik hem er na uit kan halen Simpel en goedkoop en ben je er een kwijt is die zo weer gemaakt
groetjes Marlan
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 10:39
Ik ben een luilak, ik maak een lusje van dunner anders gekleurd garen om een stel steken te markeren en om een toer te markeren heb ik een schaartje en een bol dunne anders gekleurde wol met een borduurnaald klaarliggen, ik maak twee lussen, zodat ze goed blijven zitten en knip af zó dat de naald nog aan de bol zit. Deze uitleg neemt meer tijd dan de handeling. Gewoon altijd een borduurnaald, schaartje en markeerwol in je breitas houden. Anders zou ik helemaal naar boven moeten lopen om de markeerders te halen. En als die in de breitas zitten, valt het doosje geheid open en moet ik ze uit de wol ontwarren. Poe wat een werk is dat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 10:45
Whaha, ik heb m'n paperclips als ik ze niet gebruikt om de kaft van m'n notitieboekje zitten. In het notitieboekje zet ik m'n haakideeën en dat zit dus ook altijd in m'n haaktas... Zo heb ik alles bij de hand...
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 11:57

ergens gelezen : gekleurde rietjes in kleine stukjes knippen

soms zie je hele mooie kunstwerkjes, en dan denk ik leuk, maar niet echt nodig , ik ben denk te praktisch en krenterig
als je een beugel hebt, of iemand met ene beugel kent die van die elsatiekjes nodig heeft, zou je die ook kunnen gebruiken, al zijn die wel erg blanco.
ik ebn "lui"en heb ze gewoon gekocht :)

 

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 14:34

Grote paperclips van de hema bij het grotere werk. En als het klein werk is kleine. Wel de glade stalen die glijden er goed doorheen.

 

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns