Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoek naaien zonder rimpels

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Desiree View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Desiree Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoek naaien zonder rimpels
    Posted: 17 Februari 2011 om 10:14

Hoi mensen,

ik heb overal gezocht naar het antwoord maar ik kan het niet vinden op het internet.

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar ik maak weleens labeldoekjes voor bekenden, nu krijg ik alleen rimpels in het doekje als ik een binnenhoek maak. Gebruik ik dan een te kleine steek? Of te scherpe hoek? Heeft iemand tips voor me om dit te voorkomen?

Hoop dat ik hier wel mijn vraag kan stellen..

Alvast bedankt!

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 10:48
Als je de hoek schuin wegknipt (het puntje eraf knippen), dan krijg je een net hoekje. Niet te ver wegknippen, want dan knip je het stiksel door. Je kunt ook een paar knipjes maken in de naad bij de hoeken, maar dan blijf je met een te veel aan stof zitten
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 10:51
Dit is echt een vraag voor dit forum. Ik heb net twee naaihandboeken van boven gehaald en ik ga voor je zoeken, ik ben niet zo vertrouwd met deze materie. Ze stonden op de onderste plank te verstoffen.

Maar om helemaal duidelijk te zijn, gaat het om een zoompje dat niet netjes wordt op de hoeken?

Of leg je altijd twee lapjes op elkaar en stik je die op de verkeerde kant en draai je ze om? Want dan is het een kwestie van voorzichtig inknippen bij de hoek.

Hihi, het eerste advies kwam al terwijl ik zat te tikken.

Ik ben al allerlei ingewikkelde handelingen tegengekomen en ik weet weer precies waarom ik niet vaak de naaimachine pak.

Nee, ik heb niets bruikbaars gevonden. Ik zou je aanraden om ronde hoeken te maken, die je van binnen inknipt zodat het niet propperig wordt. Maar er komt vast nog advies van deskundigen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Desiree View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Desiree Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 10:52

Bedankt voor je reactie,

Maar ik bedoel de binnenhoeken. De buitenhoeken lukt wel.. alleen de binnenhoeken niet. Bijvoorbeeld bij een ster vorm of een bloem vorm..

Ja, inknippen is misschien een idee. Heb het ook weleens uitgetrokken maar dan hoor je vanalles knappen... dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling hahaha

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 12:30
binnenhoeken moet je idd altijd inknippen.
anders trekt de stof te erg.
dus eerst aan de binnenkant naaien en inknippen dan
omdraaien.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 15:52

het is als het ware verstellen, je naait tot het hoekje zet de naald in de stof en draait hem dan een kwart en naai dan een rechte lijn naar beneden dan weer naald in de stof kwart draaien etc later knip je de hoekjes schuin af

oefening baart kunst

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Desiree View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Desiree Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 19:19

@Esthertje: ga het proberen! Thanks!

 

@boek: wat jij bedoelt zijn de buitenhoeken toch?! Dat heb ik al goed onder de knie

Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 19:35
Ook bij een binnenhoek knip je de stof in Zelf knip ik er een klein driehoekje uit precies in de hoek tot net voor het garen dan aan de goede kant met een speld het mooi rond/punt aan pulken 
groetjes Marlan
Back to Top
Desiree View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Desiree Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2011 om 20:34
Thanks!!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns