Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGismo, Baziel en Pralien

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
perlefientje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 259
Direct Link To This Post Onderwerp: Gismo, Baziel en Pralien
    Posted: 19 Juli 2007 om 08:12

Ons 3 maanden oude kitten Gismo ! Kruising van een Britse Korthaar en een gewone poes. Dus, dit wil zeggen: hij heeft een attitude en toch is hij heel lief

En dit is onze Baziel, een 5 jaar oude Karthuizer! Met een beetje ADHD Dit is een hele trotse kat, maar kan toch heel lief en speels zijn. En die weegt toch zo een 8 kilo (is heel geblokt van structuur en is dus niet dik)

En nu nog ons Pralientje hé. Een Dobermann Pincher van 4 jaar. Een heel lief zorgzaam hondje. Het zorgt voor Gismo alsof het zijn eigen jong is. Kruipt in mand en slaat dan heel voorzichtjes zijn pootje rond gismo en zo vallen ze in slaap!

(Om grotere foto's op de afbeeldingen klikken)

Groetjes Perle en Perlefientje

 

Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2007 om 08:23
Oh Perlefientje wat zijn ze lief!!!!!!!
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2007 om 09:26
Wat een schatten (ben helemaal gecharmeerd van jullie oudste poes).
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2007 om 09:50
Wat en liefjes allemaal je zal wel heel erg gelukkig met ze zijn. Want dieren in huis heeft toch iets speciaals he?
Groetjes Teunie
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2007 om 10:21

 

Jazeker,hoor!

En oudste poes kater Baziel (een ge weet wel kater) is echt zo'n lieve!Als ik aan't breien ben dan komt hij pardoes naast me zitten op stoel en geniet zo van het samenzijn!Hij heeft ogen als...sardientjes!Hij kan zo beminnelijk kijken Is een prachtkat,  Letterlijk en figuurlijk!Komt die aangelopen uit tuin dan hoor je die lopen,hé!Dat is mooi om te zien,hoor!Hij zoeft voorbij!Als een panter uit natuurfilmpjes!Met prachtige halen zweeft hij vooruit ,trots en statig en onoverwinnelijk!Ik vind pralientje een heel aangenaam beestje,is voor ons het perfecte hondje en denk nu welleens aan ...wat als hij ooit sterft,wij kunnen nooit meer zoiets herbeleven maar katten zijn mijn allerliefste!Ik vind die gewoon zo super,gedrag,karakter,uitstraling,je kunt zo mooi zien wanneer Baziel laaiend is van woedde!Zijn staart slaat luidop als een zweepje en zijn ogen branden in z'n kop!hij duld het kleintje maar laat duidelijk merken dat gismo zijn plaats moet weten!Is baziel aan het eten en gismo wil ook dan zet baziel een stapje opzij en wacht geduldig af tot kleintje klaar is om straks weer verder te eten!Precies of hij denkt!Ja,kleintje ,eet maar veel ,want je moet nog veel groeien!Is gewoon een superverstandig dier!Ooit wil ik nog eentje,wil die allang,hoor,maar nu nog niet!

Mischien over 2 jaar!Als gismo wat ernstiger word en jaja,wat brein krijgt(is nu een losbol!)Mijn laatste kater word een Ragdoll!Ik denk een Mitted ragdoll of mischien toch een collorpoint ragdoll!

Die zijn ook prachtig,hoor!Kosten vlug 400-500 euro en zijn heel moeilijk te vinden!Hier in Belgie toch!

Dan is mijn kattenpaal vol favoriete lievelingen en Pralientje ligt op onderste deel en werkt het geheel af!Zorgt ook voor evenwicht want als Baziel daarop kruipt met zijn 8 kilo dan davert het toch eventjes,hoor!Haha

Leuk dat jullie die zo leuk vinden!Kun je toch graag zien,hé!

Back to Top
Hilletje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 06 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 74
Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2007 om 15:52
Hallo Perlefientje,

Wat een schatjes, ik ben ook echt een katten en poezenmens hoor, dus ik hoef maar een foto of een poes in het echt te zien, of ik ben verkocht.
Ik hou het nu maar bij Minousch, ik ben nu tè oud om nog een kat erbij te nemen,
maar ik ben dol op haar. Minousch is 10 en we kunnen het goed met elkaar vinden. Zeker als je zoals ik alleen bent is het echt een vriendinnetje, ik praat echt met haar (ben niet dement hoor) maar echt ze snapt ook alles.
Ik wens je vele jaren kattenvreugd toe en dat geldt natuurlijk ook voor je hondje.
Groetjes van Hil
H.v.d.Bos
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2007 om 20:33
Hoe meer je met ze praat, des te meer begrijpen ze je, dat is nou net het leuke van katten en honden. En ook al praten ze niet terug, met strak staren en telepatische boodschappen uitzenden over lege etensbakjes komen ze heel ver.'s Nachts in je gezicht hijgen helpt ook enorm als ze hongerig zijn. En met een muis of padje zeggen ze "Ik houd van je".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 190
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2007 om 07:50
Wat een mooi stel, zeg! Ik houd het maar bij onze fretten.  
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2007 om 10:50

ooow! wat een leuke foto's! ja, je kan ze zo graag zien, hé... Wij zijn net terug van een paar dagen barcelona, en als ik ze dan terug zie...

Wij hebben twee teckeltjes, een Spaans vuilnisbakje en een dikke rooie je-weet-wel theemuts en twee konijntjes...

Back to Top
perlefientje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 259
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2007 om 11:10

Een Spaans vuilnisbakje? En een theemuts? Is dat een je-weet-wel kater?

Groetjes Perlefientje

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2007 om 20:59

wat een leuke dieren ik heb een hondje een jack russel ze heet floor

groetjes Thea

groetjes Thea
Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2007 om 22:01
ohhhhhhhhhhhh kittens zouden verboden moeten worden!!!!!!! zo lief en schattig, ik zou er zo nog een bij nemen maar geloof dat mijn poezekind mickey dan echt niet goed wordt.....helaas. Hij is al jaloers als het konijn op schoot zit om nog maar niet te beginnen over mijn jongste zoon, die zit ie echt van mijn schoot af te kijken. tja, een bezitterig type onze Mickerd

groetjes Nicole
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2007 om 11:32
wat een schatjes zeg
groetjes tine
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2007 om 18:43
Originally posted by perlefientje perlefientje wrote:

Een Spaans vuilnisbakje? En een theemuts? Is dat een je-weet-wel kater?

Groetjes Perlefientje

Ja, onze spaanse dame komt van een stichting die zwerfhonden helpt en eventueel een baasje voor zoekt indien mogelijk..; de onze was een bang wezelke, maar toch een stoere tegelijk..

(enkel de honden die daarvoor in aanmerking komen kunnen een baasje krijgen, sommige zijn echt TE erg beschadigd in hun leventje om nog in een gezin te kunnen functioneren; Is echt heel zielig allemaal, hoor...) Ik heb ook voor die stichting gewerkt en hondjes opgevangen voor ze naar hun nieuwe baasje gingen...

En onze rooie theemuts is inderdaad een je-weet-wel... hele stoere vent, die zelfs bang is van ons dwergkonijn... Maar... toegegeven: dat IS ook een heel macho konijn... is gevonden in het park in Amsterdam, dus geen doetje, hihi!

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 21:21

Heel droevig!!!!!!!!!!!!!!!!

Onze baziel is verleden dinsdag zomaar plots overleden!

Ik was net thuis van mijn werk en ging Baziel,Gizmo en Pralientje eten geven.

Bazieleke was zowat raar,ik dacht dat hij geen zin had om Pralientje tegen het lijf te lopen,dus tilde ik hem op en droeg hem binnen!

ik ging zelf aan tafel om te eten en hoorde een rare doffe plof!

Ik keek in de richting van het geluid en baziel zat daar wat raar in elkaar!

Ik dacht ...wat raar?.....

Ik ga naar hem toe en hij ligt daar héél verkrampt,net een aanval epilepsie!!!!!!

Tong uit,volledig verkrampt,probeer zijn muiltje open te trekken om hem te laten ademen!

Hij volledig wegdraaiend van ogen,muil verkrampt,kreunend,akelige geluiden voortbrengend enzv.

Ik loop met hem naar buiten,denk mischien doet frisse lucht hem wat goed,weet niet wat te denken!

Geen tijd alles gaat zo vlug,wat kan ik doen,Baziel in mijn armen,ik spreek,roep probeer van alles,hij hangt volledig door in mijn armen,zijn oogskes blinken en worden dan ineens zo dof,net als er een wazig vlies over komt!

Ik hoor plots een druppel op mijn baskets vallen,ik kijk naar beneden en zie dat hij gewoon spontaan begint te plassen!!!!!!!!!!!!!!

Ik roep verschrikt zijn naam,ik roep en geloof niet wat me overkomt,wat hem overkomt wat gebeurt er nu?

Dit kan toch niet!!!????Zomaar!!!!!

Bazielleke mompel ik,Bazielleke is ...dood!!!!!!!!!!!!!!!

Baziel,de prachtigste kat de trotse kerel,de lieve jongen,de o zo brave gast!!!!!!

Heb Bazielleke in een grote doos van laarzen in garage gelegd en hem tot aan zijn kopje gedekt!

Hij heeft nog steeds zo lekker warm,het strelen is nog steeds zo zalig in zijn mooie warme en dikke zachte vacht!

De hele tijd ga ik kijken of ik het me toch niet verbeeld heb en hij niet erg verontwaardigd aan garagedeur staat met een blik van...waarom zit ik hier nu?

Of hij niet gewoon in coma lag en terug bijgekomen is...?

Hij blijft nog lange tijd mooi warm aanvoelen!

Ik denk aan de kinderen...onze kinderen met autisme!

Amberke begint wat angstaanvallen te ontwikkelen als Ellen maar net terug wat anders met enorme huilbuien en schuldgevoelens!!Ze had er net een héél moeilijk weekend opzitten!

En nu dit,hoe moet ik dit aanpakken?

Ik denk dat het beter is als ze hem niet meer zien!want zelf kan ik heel moeilijk geloven dat hij dood is laat staan voor hen zou dit waarschijnlijk nog moeilijker zijn!

Er is niet veel tijd!!!Ik bel mijn man,hij kan nog wat overuren nemen,zijn chef heeft alle begrip!

Hij komt naar huis is ook diep bedroefd!Hij kan het ook maar niet geloven zomaar ineens ...niets gemerkt,at nog elke dag zo smakelijk, hij bewonderde de maandag nog onze dwergpapegaaien enzv!!!!Zo'n prachtige jongen!De lieverd!

Hij vind net als ik dat Ellemieke en de toverbloemnprinses dit nu net niet nodig hebben!

We besluiten hem te begraven,twijfelen of hij echt dood is!Ik heb zo veel keer geluisterd aan z'n hartje en gekeken of hij toch maar niet meer ademde!!Hij voelt nog steeds wat warm!

Het is een akelige avond geworden!!!!!De kleintjes waren heel droevig,hebben enorm geweend!!!!!

Perlefientje huilde tot ze barste van de koppijn!

Ik zei dat hoeveel ze ook wee

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 22:03
...............oooooooohhhhhhhhh Perle wat naar voor jullie.....maar je hebt het zo mooi van je afgeschreven...................ik wens jullie allemaal HEEL VEEL STERKTE...............         
groetjes geesje
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 22:11
Ik vind dit heel erg voor jullie!!! Veel sterkte
Groetjes Syl
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2008 om 22:42

Ach Perle, wat is dat naar voor je.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Baziel en ook sterkte voor je kinderen.

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2008 om 00:00

Wat naar voor jullie allemaal. Steeds zo triest als je zo een kleine viervoeter moet afstaan. Bedenk maar dat je alles voor hem hebt gedaan wat mogelijk was.  Heel veel

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 844
Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2008 om 00:12
Wat erg voor jullie Perle!! Ik heb zelf 2 honden en heb vroeger ook veel katten gehad, dus ik weet goed genoeg hoe het voelt als er eentje sterft! En hij was zelfs nog vrij jong. En zomaar ineens?!
Ik wens jullie allemaal ontzettend veel sterkte!!
groetjes, Marlies
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns