Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Interessepeiling Granny deken

 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 10:43


@ Elizabeth!
Dat boek heb ik ook digitaal! Heb je er zelfs een pagina van gestuurd bij je give-away!

Wanneer we beginnen? Geen flauw idee. Dacht zelf ergens aan september ofzo, wanneer de wolkorting is geweest bij de Wibra. Maar ik ben niet de enige natuurlijk die gaat haken, dus ik laat het van jullie afhangen. Lijkt me zoiezo handig om nog even een weekje of wat te wachten, zodat iedereen genoeg tijd heeft om een en ander voor te bereiden, dingen af te maken en wol te kopen.

Weet je, ik heb er ook helemaal zin in. Denk dat het nog het moeilijkste is om vierkantjes te vinden. Keuze genoeg alleen de keuze maken is het moeilijkst!

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 11:08
Ik vind juist allemaal verschillende vierkantjes erg leuk.
Vaak wordt het een erg leuk geheel doordat het niet zo
strak gelijnd is.
Ik ga dus voor verschillende patroontjes.

En Ieke niet te druk maken hoor, want we doen er misshcien
wel heel lang oer, maar dat geeft toch niks?
Je moet je zelf niet kwellen met perfectionisme
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 11:18


@ Marjolein, wow wat ken jij mij goed! Ik ben zo perfectionistisch als het maar kan. Kleren op kleur gestapeld in de kast. Stapels zo recht mogelijk. Handdoeken vouw ik opnieuw op als deze niet recht liggen.

Ben nu hard aan het haken geslagen met m'n kussenhoesje. Dat moet ik van mezelf eerst af maken voordat ik vierkantjes mag gaan proefhaken.
Back to Top
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:20


Dit is de Granny die ik net af heb.
De maat is ongeveer 1.40x1.40m.

Morgen ga ik de meneer van de TNT goed in de gaten houden want dan komt mijn bestelde garen als het mee zit dusse...
Maandag beginnen????
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:48
ik heb hier al veel mee gelezen maar had nog niet gereageerd. Maar ik doe ook heel graag mee, en met die link naar picasa komt dat zeker goed he, want patronen hadden jullie nog niet gezet he...??
Ik ga beginnen aan een babydeken denk ik. al zal ik wel eerst nog afmetingen enzo moeten gaan opzoeken.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 18:07
Ik heb een fleecedeken gekocht bij de Ikea en ik wil in die kleuren de blokjes gaan haken. Niet zoals Sandra.... Dat ga ik nooit redden zo'n enorme lap hihihi.
Misschien een extra berichtje voor als we echt een datum gaan prikken? Wibrawolactie? JAAA dat is een mooi uitgangspunt zal ik ze ff mailen met het verzoek om dat over een week in te laten gaan
Back to Top
mafke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 694
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 18:35
hallo allemaal, een deken met verschillende vierkantjes vind ik wel heel erg
leuk.
Maarre het lijkt me wel mooi om er toch een soort van patroon in te krijgen
door bepaalde vierkantjes steeds terug te laten komen.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 07:52

Mijn deken is af!!

 heb er foto's van gemaakt zal ze is gaan plaatsen als ik weer tij dheb, ,maar dat is nu even wat alstiger zner notebook en vakantie van de kids.

 

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 10:16

Als je het mij vraagt lijken wij straks allemaal op deze dame... Zij maakt elke dag een granny square en geniet daar volop van! Kijk maar eens hier http://craftyminx.typepad.com/a_granny_a_day/online-pattern/ 

Ik zie het al helemaal voor me.. We maken een vierkantje terwijl we koffie drinken, op bezoek gaan bij iemand, wachten bij de dokter, de tandarts, de kassa, in de collegebank zitten, achter ons bureau aan het werk moeten zijn, op laatkomers wachten, terwijl we eigenlijk moeten gaan slapen....

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 13:56
Prachtig allemaal om trots op te zijn
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 10:45


Wow, ik blijf versteld staan van de reacties. Wat fijn dat iedereen meedenkt.

Heb zelf sinds woensdag niet meer over de granny deken nagedacht, had even wat anders aan m'n hoofd. Maar nu ben ik er weer ;). M'n kussenhoesje is op de afhechttoer na af. Moest weer weg, dus dat ligt er nog. Moet eigenlijk nog een achterkantje haken, maar ben er nog niet over uit in welk patroon. Misschien ga ik daar m'n proeflapjes wel voor gebruiken.

Ik wilde voorstellen om 3 patronen van Drops te nemen en dan nog een 4e deken te haken waarbij allemaal losse vierkantjes gehaakt worden. Als je dan van elk vierkantje een bepaald aantal haakt, dan keert er regelmaat in de deken en denk ik wel dat het een mooi geheel gaat worden. Of je het zelf mooi vind, hangt natuurlijk van je eisen af.

Wanneer je beginnen?
Geen idee. De komende 12 weken heb ik het heel druk omdat ik dan stage moet lopen. Ik weet niet hoeveel dames er nog bezig zijn met de omslagdoek? Misschien dat we daar even op wachten. Aan de andere kant? Als je weet wat je wilt maken, staat het natuurlijk vrij om te beginnen. Misschien is het zoiezo goed om een 5e mogelijkheden te doen voor mensen die zelf iets gaan bedenken. Dat heeft Jessica ook gedaan bij de omslagdoek. Vind het namelijk lastig om voor iemand anders te bepalen in welk tempo er gehaakt moet worden en volgens welk patroon.

Kortom, weer een heleboel vragen. Vanmiddag (na het checken van een heleboel mail) ga ik verder aan het uitzoeken.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 13:48


Ik ben eens aan het zoeken gegaan en heb de ene na de andere mooie square gevonden. Veel daarvan zijn best klein (ong. 10 x 10 cm). Voor een grote deken worden dat dus heel veel vierkantjes haken. Zien jullie dat zitten?

Ik heb ook even een rekensommetje gemaakt. Leuke deken uitgezocht bij Drops en dan precies de benodigde hoeveelheid garen. Pff, 75 euro. Dat gaat 'm voor mij niet worden. Ik ga dus zelf aan de slag met de Saskia wol van de Wibra. Ben nog aan het twijfelen of ik zal wachten tot de kortingsactie, of nu vast ga beginnen. Elke maand 1 bol van elke kleur (in mijn geval 3) en dan kan bruin de kar ook nog wel trekken.

Ik zit er dus over na te denken om toch binnen redelijke termijn te beginnen. Ik ga zometeen wat patronen plaatsen en dan hoor ik graag wat jullie daarvan vinden. Als je daarbij even vermeld wanneer je zou willen beginnen, kan ik eens kijken wanneer de meeste liefhebbers zijn. Wordt vervolgd...
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 13:51




Deze lijkt me wel heel erg vrolijk worden!

Maten:
Breedte: ongeveer 90 cm
Lengte: ongeveer 110 cm

Materiaal: DROPS KARISMA van Garnstudio,
350 gr. kleur nr. 01, naturel
150 gr. kleur nr. 30, lichtblauw
150 gr. kleur nr. 37, donker blauwgroen
150 gr. kleur nr. 43, ijsblauw

DROPS HAAKNLD 5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 15 stk = 10 cm breed.

Als je precies de aangegeven wol gebruikt, dan komt dat op iets meer dan 30 euro (30% korting al meegerekend).


Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 13:54
leuk!!!! als we die gaan doen, doe ik mee!!!
Weet ik even niet;)
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 13:55



Maten: ongeveer 70 x 100 cm
Materiaal: DROPS ALPACA (2 draden)
350 gr. kleur nr. 0100, naturel
50 gr. kleur nr. 2110, maisgeel
50 gr. kleur nr. 2923, oker
50 gr. kleur nr. 2915, oranje
50 gr. kleur nr. 2921, pink
50 gr. kleur nr. 3140, lichtroze
50 gr. kleur nr. 0618, lichtbeige mix
50 gr. kleur nr. 7300, appelgroen
50 gr. kleur nr. 2917, licht turkoois
50 gr. kleur nr. 2918, turkoois

DROPS HAAKNLD 5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 1 vierkant = ongeveer 12 x 12 cm.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 13:59




Maten:
Breedte: ongeveer 80 cm
Lengte: ongeveer 144 cm
Materiaal: DROPS PARIS
600 gr. kleur nr. 17, naturel
400 gr. kleur nr. 58, pastelroze
250 gr. kleur nr. 26, zand
250 gr. kleur nr. 60, donker oudroze
100 gr. kleur nr. 59, licht oudroze
100 gr. kleur nr. 61, perzik

DROPS HAAKNLD 4.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 1 vierkant meet ongeveer 16 x 16 cm. De maat diagonaal van hoek tot hoek = ongeveer 23 cm.

Deze komt op ongeveer 75 euro als je precies doet wat er staat ;)
Back to Top
Mamavan4 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamavan4 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 14:17
Ja zeg, die zijn allemaal leuk... Ik kan toch niet kiezen????

Ik ben alvast met deze begonnen gister... In een heel andere kleur! Staat ook op mijn blog.

En voor die bovenste heb ik al Karisma in huis!

En die middelste vind ik ook helemaal gaaf, alleen vind ik 2 draden Alpaca niet zo lekker haken... Dus wil ik een blokje met ander garen uitproberen voor de maat...

Die onderste moet denk ik nog even bij mij groeien ofzo... Ik denk dat het komt door de kleuren-combi. Dat zachte spreekt mij niet zo aan!
Lieve groetjes,
Sandra

http://sandrasfier.blogspot.com
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 14:31
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:





Deze lijkt me wel heel erg vrolijk worden!

Maten:
Breedte: ongeveer 90 cm
Lengte: ongeveer 110 cm

Materiaal: DROPS KARISMA van Garnstudio,
350 gr. kleur nr. 01, naturel
150 gr. kleur nr. 30, lichtblauw
150 gr. kleur nr. 37, donker blauwgroen
150 gr. kleur nr. 43, ijsblauw

DROPS HAAKNLD 5 mm – of de maat die u nodig heeft voor
een stekenverhouding van 15 stk = 10 cm breed.

Als je precies de aangegeven wol gebruikt, dan komt dat
op iets meer dan 30 euro (30% korting al meegerekend).




deze vind ik ook erg mooi maar de 2de is ook erg leuk.
groetjes miranda
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 861
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 15:14
hallo allemaal
Ik vind dit een hartstikke leuk idee
Ik ben zelf al begonnen met 4 kleuren saskia wol en
allemaal verschillende blokken Ik maak wel 4 dezelfde
blokken maar dan in de vier verschillende kleuren Het is
erg leuk werk Misschien kan ik nog met jullie meedoen als
ik een leuk blok zie om die er in te verwerken Ik hoor het
wel
groetjes vlijtig liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
mafke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 694
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 16:31
hallo,

de 2e en 4e vind ik het mooist.
Gaan we nu met zijn allen stemmen, of hebben er meer mensen een idee.
De grannys van sarah london www.sarahlondon.com vind ik ook heel mooi,
leuk al die lekkere felle kleurtjes!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns