Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tweede patroonontwerp - speldenkussen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tweede patroonontwerp - speldenkussen
    Posted: 23 April 2011 om 12:30
In mijn 'serie' eenvoudige patroontjes (dat van de haaknaaldenetui is inmiddels zo goed als af, iedereen heel erg bedankt voor alle feedback !) ben ik inmiddels begonnen met het tweede ontwerpje.

Eigenlijk begon het met dat ik er eentje voor mezelf wilde, en het dekseltje van een pot asperges precies de maat bleek te hebben die ik zocht, en ik iets wilde doen met mijn nieuw gekochte voorraad drukknopen. Een paar restjes wol erbij, en dan is een idee al snel geboren.



Het hele patroon moet natuurlijk nog opgeschreven worden (is nu een beetje te warm) maar voor wie alvast wil proberen, het is echt supereenvoudig. Zoals ik het hier opschrijf is het echter wel meer voor gevorderden. :

Nodig :
- Klein dekseltje of stukje karton oid om de onderkant te verstevigen. (Kan wel zonder, maar dan wordt-ie minder 'strak')
- Restjes wol (Zeeman of Wibra is prima) of katoen
- Drukknoopjes of klittenband (knoop en knoopsgat kan natuurlijk ook)
- Pluk Fiberfill of ander 'speld-vriendelijk' vulmateriaal

Bovenkant : 5 vasten om magische ring, in de volgende toeren meerderen naar 10-15-20-25-30-35-40-42 vasten, en nog twee toeren zonder meerdering. (haak in spiralen zonder de toeren te sluiten).
Onderkant : 6 vasten om een magische ring, in de volgende toeren meerderen naar 12-18-24-30-36-42 vasten, en nog eén toer zonder meerderingen.

Lapjes op elkaar leggen met het dekseltje (platte kant naar onder) er tussen. Vanaf de bovenkant op elkaar vast haken met 1 toer vasten.Als je op ca 10 steken na klaar bent, opvullen met fiberfill oid en helemaal sluiten. Sluiten met halve vaste. Daarna omhaken met groepjes van 5 stokjes in de tweede vaste, een halve vaste in de 4e vaste. Herhalen. (Dit komt net niet helemaal uit, dus je zult een keer een steekje moeten smokkelen.



Dan een bandje haken van 8 vasten breed en 50 toeren. Zet dit goed vast aan de onderkant van het speldenkussen, en sla er een drukknoop door of naai er een stukje klittenband op.



Dit type speldenkussen is bij uitstek ideaal voor naaisters, omdat het beter sluit dan het standaard 'klem-model' en minder schuift, en ook niet zo snel kapot gaat als het alleen-schuimrubber-model. Ik zweer er bij, moet ik zeggen.

En als je het basispatroon door hebt, is het natuurlijk een eitje om je eigen variaties (op kleuren, randjes en bandjes) te bedenken.









A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 12:34

IK NAAI NIET VEEL MEER MAAR HET IS EEN SCHITTEREND HANDIG ONTWERP.

ALS JE DEZE VERZAMELING HIERBOVEN ZIT ZOU JE HAAST WEER BEGINNEN.

WEER EEN HEEL MOOI ONTWERP VAN JE HOOR. COMPLIMENT.

Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2880
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 13:15
geweldig
wat een talent
quality=
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 13:16
oh wat een leuk ontwerp, die plastic drukknoopjes gaat dat een beetje met haakgaren of moet je dan je nagel er tussen zetten
lydia wijsbroek
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 13:17
mooi
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 13:18
oh die zijn leuk, wat een enig idee!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 13:38
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

oh wat een leuk ontwerp, die plastic drukknoopjes gaat dat een beetje met haakgaren of moet je dan je nagel er tussen zetten


Ik zet voor de zekerheid (altijd) mijn nagel er tussen, maar deze plastic drukknopen (kamsnaps) kunnen tot mijn verbazing heel wat meer trek hebben dan de oude stalen PRYM-knopen die ik altijd gebruikte (en dan zijn dit nog neppers ;-) )
Kunst is dicht te haken ; ik heb ze met zeeman./wibragaren en haaknaald nummer 2,2 gehaakt - flink strak dus, zodat er ook zo weinig mogelijk rek in zit.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 13:41
het is een heel handig ontwerp vind ik en mooi op de koop toe 


spijtig dat ik niet naai
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 13:45
lijkt me handig, vooral voor vakantie ed. Dan slingert mijn speldenkussen altijd rond.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 15:59
wat enig zijn ze! Ik wil dr ook één
die drukknoopjes zijn ook geweldig zeg.
Mag ik vragen waar je ze hebt gekocht?
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 16:05
Superleuk ontwerp.   
Back to Top
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1009
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 17:07

wat Marjolein 2202 al zei waar heb je die drukketjes gekocht?

Maar wat een super handig patroon mijn spelden kussen ben ik altijd kwijt, of onder de stof er tussen of gewoon weer eens gevallen op de grond. Super idee.

Gr nancy.

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 18:00
Wat ontzettend leuk. Lijkt me super handig


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 19:04
leuk
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 21:44
Leuk zeg, vooral die met dat gevlochten bandje 
Back to Top
haakmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 02 December 2010
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakmiep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 10:17

Erg leuk ontwerp!! En volgens mij heel handig in het gebruik!! Ik vind vooral de paars/roze van de variaties erg mooi. Moet zelf nog eens uitzoeken hoe je die wisseling van kleuren zo maakt, lijkt me namelijk ook erg leuk voor het petje van ollie uit het boekje van christel krukkert.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 16:29
De drukkers heten Kamsnaps, en ik heb ze - nadat ik ze hier op de Hobbydoos een poosje terug voor het eerst zag - gekocht via Ebay. Uit China (zag later pas dat het ook in Duitsland kon), maar met een week had ik ze al binnen.

Via de officiele site zijn ze schreeuwend duur en komen er nog eens tientallen euro's verzendkosten overheen.
Via de (een?) Nederlandse handelaar zijn ze nog steeds superduur (12.50 de 25 drukkers/ tang met 200 snaps voor 27,50). Ik heb 1000 drukkers besteld in 20 kleuren voor 35 euro (inclusief 10 euro verzendkosten). Kwam wel nog 7 euro bij voor de tang.

Ik geloof wel dat het neppers zijn, (Kamsneps :LOL:), maar aan de drukkers zelf merk je het zeker niet.

http://cgi.ebay.de/KAM-Snaps-1000-SETS-You-Pick-Colors-/1706 04656921?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27b8d47919

Verkoper is heel duidelijk in hoe je moet bestellen (vooral de verschillende kleuren) (in tegenstelling tot een paar andere aanbieders), en reageert heel snel op vragen die je hebt. Zakendoen met China is even wennen, maar eerlijk is eerlijk, ik doe het al een aantal jaar en kan het eigenlijk iedereen aanraden. Snel, correct en goedkoop en goede service.








A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 16:32
Originally posted by haakmiep haakmiep wrote:

Erg leuk ontwerp!! En volgens mij heel handig in het gebruik!! Ik vind vooral de paars/roze van de variaties erg mooi. Moet zelf nog eens uitzoeken hoe je die wisseling van kleuren zo maakt, lijkt me namelijk ook erg leuk voor het petje van ollie uit het boekje van christel krukkert.



Niet zo moeilijk hoor ; gewoon elke toer met de nieuwe kleur haken, en de ronden WEL sluiten. Sluiten met een halve vaste, dan de nieuwe kleur doorhalen en de draad van de oude kleur strak aantrekken, dan 2 lossen voor de eerste vaste en doorhaken. Je ziet wel altijd een naad trouwens met twee kleuren.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2011 om 21:40

Ziet er leuk uit en lijkt me ook handig. Heb de spelden vaak in de mond als ik iets moet vastzetten. Lijkt me dit toch een stuk veiliger 

Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1871
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TLooman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2011 om 19:41
ze zijn erg leuk en handig Marleen
groetjes Thea
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.445 seconden.
Lang Yarns