Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haakvraagje

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haakvraagje
    Posted: 27 Mei 2011 om 20:58
Van 16

Dit is de trui voor BERT. NU moet ik met oranje over de linkersteek van de beide groene steken rijen halve vasten haken. Ik kan wel een ketting haken van lossen en de beschrijving van halve vasten staat in een haakboekje.Dus daar kom ik wel uit. MAAR waar begin ik. Bij de mouwen?? of onderaan of bovenaan. IK heb geen idee.Moet ik eerst een losse haken? Graag advies.

alvast bedankt voor een reactie.

groetjes Frea

Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 142
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2011 om 20:59
Sorry ik kan je helaas zelf nii helpen
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 26 Januari 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 510
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2011 om 21:09

Wil je wel helpen, maar dan moet je vraag beter uitleggen.

groetjes

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2011 om 21:17

Wat bedoel je met beter uitleggen? Ik moet met oranje wol in de linkergroene steken een rij halve vasten haken.Maar ik haak nooit.Dus ik wil weten waar ik moet beginnen.Aan de bovenkant van de trui of aan de onderkant.Of doe ik eerst de mouwen. Ik ga even foto zoeken van de trui als hij af is,staat volgens mij al op het forum

Misschien is het nu duidelijker wat ik bedoel? 

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2011 om 21:40
Van 16
Zo onduidelijk ben ik toch niet??? Het patroon van de trui van Bert is 2 steken groen,1 steek geel,2 steken groen 1 steek geel etc. Je hebt dus 2 steken groen,1rechts en de tweede steek noemen ze links.Over deze steek moet ik met oranje 1 halve vasten haken.Maar ik weet niet hoe.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 08:43

ik zie dat de lusjes naar boven wijzen dus dan moet je onderaan beginnen.

maar als ik op de foto kijk lijkt het wel of ze alles gebreid hebben maar dat kan de onduidelijkheid zijn.

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 09:48
Je steekt de haaknaald in je breiwerk (onderaan beginnen zoals Esther al schrijft)haalt een lus door met oranje garen steekt je haaknaald weer in het werk (een steek hoger)en haalt weer een lus op die je door de lus haalt die al op je naald zit ( in één keer=halve vasten). Ik hoop dat je er iets van snapt want ik vind het moeilijk om uit te leggen. Of je bij de panden of de mouwen begint maakt volgens mij niet uit als je maar bij alles onderaan begint.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 10:04

Ik vind het heel moeilijk,snap er niets van. Ik weet hoe ik een halve vaste moet maken,volgens een boekje.Maar steek ik de haaknaald helemaal door het breiwerk zodat de oranje draad naar boven komt door de trui heen of moet ik de oranje draad bovenop de trui houden? Is er misschien ook een andere manier om een oranje rij te maken op de trui???

groetjes Frea

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 10:27
Van 16
Van 16

is dit de bedoeling? Kan ik dan de oranje streepjes op de 2e foto netter krijgen of beter wegwerken?

groetjes Frea

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 10:33

Halo Frea

is het niet zo, dat je de stilgelegde steken moet afhaken, dus een steek nemen ,oranje draad erdoor trekken en dan de volgende steek  haken?

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 10:34
Je zou het ook kunnen mazen, dan steek je de gewone naald telkens in het midden van de gebreide steek en maak je die na door eerst een steek naar rechts en dan onderdoor een steek naar links vanuit het ondermidden van de gebreide steek te maken. Het klinkt ingewikkeld, maar mazen is gewoon gebreide steken nabootsen. Met die halve vasten ligt de steek hoger, maar verder maakt het geen verschil.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 10:42
ik zou het net als magtelt mazen
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 26 Januari 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 510
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 12:16

Volgens mij is Jojo tamelijk duidelijk: alleen misschien moet je beide lussen ophalen.

Ik denk dat Rittepetit dat bedoeld.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 13:14

ik heb even geprobeerd en kreeg een redelijk resultaat .

je linker V heeft twee helften en daartussen ligt een lusje .

Ik heb dat lusje op m,n haaknaald genomen ,vervolgens een andere kleur draad gepakt die door het lusje gehaald jehebt dan twee kleuren op je naald .je haalt je oranje draad weer op en trekt de hele handel door . Je hebt dan een oranje steek .

Vervolgens pak je het tussenlusje in jouw geval groen  weer op en herhaalt tot einde .

 

bij mij lukte het

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 13:31
Ik ga het proberen,ik dacht dat ik al eerder gereageerd had maar zie mijn stukje niet meer.Waarschijnlijk iets verkeerd gegaan.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 15:24
Van 16

Ik krijg het niet naar mijn zin.Dus brei liever een nieuwe trui en dan met 1 steek groen,1 steek oranje en 1 steek geel. Lijkt mij de beste oplossing.

groetjes Frea

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 15:54

jammer .

en mazen lukt ook niet ??

Ik zou zelf het truitje ook opnieuw breien als het niet naar het zin was .

Liever wat extra werk dan werk waaraan ik me blijf ergeren .

 

 

 

 

 

 

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 16:00

Nee,ben geen ster in mazen,ik krijg het niet mooi.Dan brei ik het liever overnieuw. De witte inzet in het eerste truitje beviel mij ook niet dus kan ik dit gelijk verbeteren.Het rugpand is al af,het gaat best snel.

groetjes Frea.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 16:30

het zijn gelukkig niet zulke grote lappen .in de tijd dat je zit te prutsen ben je al een heel eind

 

Mutti

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2011 om 20:06
Ik zie dat je het inmiddels al had opgelost, maar wat je had MOETEN doen, is tamboereren. Draad onder het werk, haaknaald erdoor, lus opnemen. Dan weer door de stof (en de lus) heen draad opnemen, doorhalen, draad opnemen, doorhalen enz. Eigenlijk haak je dus een ketting van lossen DOOR de stof heen. Zo kun je hele wandkleden maken, maar inderdaad ook strepen op een trui.

In oude (niet stok-oude maar jaren 60/70/80) haakboeken/handwerkboeken vind je de techniek meestal nog wel terug.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.564 seconden.
Lang Yarns