Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

granulaat of pellets

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 09:27
@ Willemina: bedankt voor de tip
@ Wilma: bedankt voor de tip; ik houd alleen niet zo van erwtensoep

Ga paps wel een keer bewerken dat hij naar Gronau gaat met me. Misschien hebben ze daar ook voor een mooi prijsje veiligheidsoogjes.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 09:42
Krijg je dan Amineko met erwtensoep of erwtensoep met Amineko? In ieder geval een nieuw recept.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 11:14
als je erwten of ander soorten bonen gebruikt, kan je deze in de lege eieren van de kinderchocolade ( gele ) opvullen dichtkleven met lijm en dan in de knuffel, dit kan dan wel in de wasmachine


Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 12:49
Ik heb bij de dierenwinkel een kilo zak kleine steentjes gehaald voor in een vogelkooi.
Het was niet duur, prijs weet ik niet meer
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 12:52
Misschien heb je in tuincentra ook kleine kiezels of andere steentjes, vooral als ze ook een dierenafdeling hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 26 Januari 2011
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 510
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2011 om 15:53
De siersteentjes voor in de vissenkom zijn niet zo duur en heelgoed bruikbaar!
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 11:13

Als je granulaat in de voetjes doet kun je je creaties ook rechtop laten staan.

De voeten moeten dan wel groot zijn.

Mijn laatste beer Billy kan rechtop staan doordat hij granulaat in zijn voeten heeft,

ik heb de voeten gesculpt, sculpen is vormen, b.v. tenen vormen.

Ik heb tot nu toe al pogingen gedaan om iets bij creaties te zetten, maar dat lukt mij nog niet.

Als je op Probear naar beer Billy zijn voeten kijkt daar zit ook granulaat in, en zijn voeten zijn gesculpt.

http://www.probear.com/nl/shop/pd-1013493757.htm?defaultVari ants=search0_EQ_152-064_AND_{EOL}&categoryId=34

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 11:25
Sculpen dus. Vorm je het met je handen of doe je iets terwijl je haakt? Of naai je iets ergens? Wat voor garen gebruik je? Ik heb net het boek: Amigurumi van Elisabeth A. Doherty gekocht. Zij zweert bij acrylgaren. Volgens haar zou je wol vervormen tijdens het vullen, en acryl zou in vorm blijven. Lijkt mij voor katoen ook op te gaan. Volgens haar theorie zou ik dat dus niet kunnen sculpen, klopt dat?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 11:29

Ik had op de verkeerde knop gedrukt, plaatsen i.p.v. voorbeeld.

 Ik heb op de site van Probear gekeken. Het is mij duidelijk wat je bedoeld. Daar hebben ze trouwens diverse soorten verzwarende vulling. En nu de goeie keus maken!! Bedankt alweer, Lida

Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 13:55

Tot nu toe heb ik alleen nog maar ervaring met sculpen als het om beren gaat.

De soort stof die ik voor beren gebruik heeft een rug van katoen,acryl,wol enz..

De rug is heel erg stevig, je moet het zien als een rug die je ook bij stoffeerdersstof aantreft.

Het sculpen gebeurt met naald en draad, tussen de granulaat door een draad

stevig aantrekken, zo gaat het: vanuit de zool naar de bovenkant voet steken, vanaf de bovenkant de draad over de punt voet/tenen terug naar de zool leiden en stevig aantrekken, de draad gaat dan tussen het granulaat zitten, zo creeer je een teen, wel sterk garen gebruiken.

Zo kun je ook ogen sculpen, maar dan alleen met ogen die een oogje hebben, niet met veiligheidsogen.

De naald en draad vanuit de nek naar het punt waar het oog moet komen, door het oogje van het oog halen en weer terug naar de nek, goed aantrekken, zo krijg je een oog in een oogkas.

In een oude panty kun je granulaat doen en daar je haakwerk (daar waar het moet) mee vullen.

Zelf denk ik dat katoenen garen, stevig gehaakt, zodat je een stug werkje krijgt, hard opvullen, voor sculpen wel geschikt is.

Dit wil ik ook nog uitproberen bij de haakwerkjes, maar eerst ga ik a.s Zondag een paar daagjes met vakantie.

 

 

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2011 om 15:42
Berenstof ken ik, heb een keer een beer gemaakt tijdens een workshop. De ogen van die beer hebben we zo aangezet zoals jij het beschrijft, alleen meen ik mij nog iets te herinneren dat er nog een verbinding was tussen beide ogen, ik heb het een paar keer geprobeerd bij amigurimies en het lukte niet zoals ik wilde. Nu weet ik wat ik fout deed, je moet voor ieder oog een aparte draad nemen. Dat sculpen heb ik begrepen, iets dat er op lijkt heb ik ooit gedaan, maar ik weet niet meer waarbij. Bedankt en fijne vakantie, Lida
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns