Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoe een platte cirkel breien?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoe een platte cirkel breien?
    Posted: 04 Augustus 2011 om 12:42
Ik weet hoe ik een platte cirkel kan haken, maar hoe kun je zo'n cirkel breien? Ik ben op internet wel beschrijvingen met verkorte toeren tegengekomen, maar ik wil dus gewoon proberen een klein aantal steken op te zetten mbv de magische cirkel en dan zo meerderen dat het rond en plat wordt. Weten jullie daar een duidelijk patroon van? Dit is wat ik zelf heb gevonden, en ook nog iets over een wiskundige formule waar ik helemaal niks van snap. Is er een standaardomschrijving van in welke toer hoeveel meerderen oid? Want deze beschrijvingen verschillen toch wel.

http://bajada.typepad.com/everybody_wants_a_rock/project_kit ty_pi/index.html
http://media.wendyknits.net/knit/kittybed.htm
http://www.knittingatknoon.com/coasterspatt.html


geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 13:20
heb ik nog nooit geprobeerd.....
groetjes geesje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2011 om 20:48
Ik weet het ook niet, maar in kunstbreiboekjes staan ronde tafelkleden dus het moet kunnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 09:15

Ik zou het eens proberen op dezelfde manier als met haken. Dus eerst uit iedere steek 2 maken dan de volgende toer 1 st. breien, 1 st. meerderen, dan de volgende toer 2 st. breien 1 st. meerderen.

Geen idee of het zo lukt, maar het is het proberen waard.

Er is ook ergens een patroon van een "cirkelvest",en dat heeft een rondgebreide achterkant geen idee waar het staat, misschien dat iemand anders het weet.

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 09:36

drops heeft een cirkelvest . Dat gaat volgens mij met verk. pennen breien

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns