Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zeeman garens

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zeeman garens
    Posted: 05 Augustus 2011 om 16:42

Ik zie veel mensen haken en breien met garen van zeeman of wibra. Hoe zijn jullie daar tevreden over. Ik heb van Royal 4 jaar geleden het muizenmeisje voor mijn kleindochter gehaakt. Ik vond dat ze er al snel heel pluizig uit zag. Hoe is jullie ervaring?

Dank je, Lida

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 21:08

Om mee te werken vind ik Saskia van de Wibra één van de fijnste garens. Hoe het er na een paar jaar uit ziet, weet ik eigenlijk niet. Met Zeeman garen (weet niet hoe dat heet) heb ik ook vaker wat gemaakt. Omdat het dunner is dan Saskia vind ik het ietsjes minder prettig om mee te werken, maar ook niet verkeerd. Het voelt wel heel zacht, dat is dan wel weer lekker.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 21:12
Ik heb een jeanskleur omslagdoek van Saskiawol na meer dan 10 jaar weggedaan omdat ie me verveelde, maar iemand anders was er nog heel content mee. En hij was veel gewassen want wij hebben twee katten en ik ben een knoeikont. En mijn nieuwe zwartwitte Saskiadoek is ook al weer iets 5 jaar oud.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 21:36
Ik heb nog eens nagekeken hoe dat garen van Zeeman precies heet dat ik gebruikt heb.Toen heette dat garen Royaal en nu heet het Royal, misschien was het dus ook anders. Mijn kleindochter had hem pas een paar maanden en toen zag hij er al slecht uit. Ik had toen spijt dat ik geen beter garen gebruikt had. Ik heb dat garen dus liggen en durf (nou ja) niet meer.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 22:02
Ik gebruik wel altijd waszakjes voor alles behalve beddengoed en handdoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 22:05
Mijn ervaring met het Saskia garen van de Wibra.
Mijn kinderen zijn nu 35 en 33.
Toen ze kleintjes waren breide mijn moeder steeds heel veel voor hen.
Dat met het Saskia garen.
Ze gebruikte er toen ook soms van 3suisses.
Wel als er iets gebeurde was het met die van 3suisses.
Die van Wibra doorstond alle klim en vechtpartijen.
Ik kan enkel maar zeggen is zeker heel goed,ook bij heel veel wasbeurten.
Groetjes IngeDev
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
ingmarto View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ingmarto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2011 om 22:50

ik gebruik eigenlijk alleen maar de garen van wibra en vind het erg prettig werken vanwege de dikte

 

veel liefs ingrid
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 10:26
Ik vergat nog te vertellen dat ik voor de kleuterklas pop en beer van mijn zoon kleertjes had gebreid met Saskia. 13 jaar later ging mijn oppaskind naar dezelfde juf en kreeg ik diezelfde kleertjes mee naar huis om te wassen en verstellen. Natuurlijk heb ik er toen ook nog nieuwe bij gebreid. Ik neem aan dat die kleren 13 keer gewassen waren, telkens aan het eind van het schooljaar. En dat ze nu weer 15 jaar later nog steeds meegaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 11:15
Bedankt voor de informatie. Vroeger breide ik voor mijn zonen (nu 41 en 40) meestal met 3 suisses, pinguin, phildar enz. Ik wist niet dat Wibra garen had. Ga ik dus een keertje proberen. Nu haak ik mijn amigurimies het liefst met catania, maar heb ook andere, Annell en On line. Groetjes Lida
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 11:55

IK lees inderdaad dat jullie de garen van de zeeman en wibra gebruiken. Maar is dat alleen voor het breien of haken jullie daar ook mee. Ik haak namelijk met phildar of catania en dan met haaknaald 3,5 of 4. Ik zag gisteren ook hele leuke garen liggen bij de wibra en bij de zeeman maar durfde het niet aan om mee te haken. Dan moet je denk ik ook een dikkere haaknaald gebruiken.

groetjes margaret

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 12:31
Ik haak Catania op 2,5 anders zie je de vulling, vind ik. Ben ik te precies?
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 15:35
ik haak de catania zelfs met een 2 en de creative cotton van rico met een 2,5 of 3


Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 16:41
Ik haak met Saskia van de Wibra, haaknaald 3, soms met 2,5 als ik het iets kleiner wil hebben.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 23:09
Ik haak heel veel met Soft van Zeeman, lekker zacht en hele mooie kleuren. Maar ook met de Royal van Zeeman ben ik heel tevreden.
saskia gebruik ik ook wel, maar die vind ik wisselend van kwaliteit. Vooral de lichtere kleuren vind ik vaak wat stug
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
ingmarto View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ingmarto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2011 om 23:25

ik haak met saskia van de wibra vanaf 2.5 tot 4,5

 

veel liefs ingrid
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 07:03
Originally posted by nixen nixen wrote:

IK lees inderdaad dat jullie de garen van de zeeman en wibra gebruiken. Maar is dat alleen voor het breien of haken jullie daar ook mee. Ik haak namelijk met phildar of catania en dan met haaknaald 3,5 of 4. Ik zag gisteren ook hele leuke garen liggen bij de wibra en bij de zeeman maar durfde het niet aan om mee te haken. Dan moet je denk ik ook een dikkere haaknaald gebruiken.

groetjes margaret

 

Ik haak op dit moment jj tehe fire dragon, met wibra garen. Ik gebruik haaknaald 3,5 en dat gaat eigenlijk erg goed.

Kleiner dan 3,5 doe ik niet daar is het echt te dik voot.

Mijn omslagdoeken en dekentjes haak ik met wibra wol met nummer 5.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 09:19
Het is wel zo dat de donkere Saskia's ietsje dikker zijn dan de lichte, dus als je ze door elkaar gebruikt, krijg je een soort reliëfeffect. Ik vind dat wel leuk, het stoort me niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 09:37
wij hebben hier alleen een zeeman in de buurt. Ik kan dus niet vergelijk met een wibra...
Back to Top
ingmarto View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 14 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ingmarto Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2011 om 19:13
garens van de zeeman haken ook lekker maar dan de soft nadeel is dat ik de draad te dun vind
veel liefs ingrid
Back to Top
breimaan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 851
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breimaan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2011 om 13:45

Sinds kort ben ik over gegaan op wol en haakkatoen van Phildar.

Het is wel  duurder, maar het werkt prettiger en je werkstuk ziet er mooier uit.

De wol van de wibra is een beetje stug.

Voor nld nr.3,5 of 4 gebruik ik charly of impact 3,5

En voor kleinere dingen zoals de poppen van Alan dart lambswol 51.

Ik ben er heel tevreden mee.

En haken doe ik met de katoen van Phildar.

http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns