Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

felle harde kleurtjes jacht

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: felle harde kleurtjes jacht
    Posted: 25 Augustus 2007 om 16:52

Nadat ik dus die mooie kleuren van de flower power patronen van Bernat had gezien, wilde ik dus zelf ook zulk soort kleuren hebben. Maar ja, bij de Hans, Wibra en Zeeman hebben ze die dus niet.

Dus ik vandaag naar Dazzling in Oss geweest.

Ik heb 5 bolletjes gekocht: 2 lana grossa elastico en 3 lana grossa dito in de kleuren groen, geel, roze, oranje en blauw. De elastico bollen kosten oorspronkelijk 3,80 euro per stuk maar daar kreeg ik 20% korting op. De andere 3 bollen waren vanwege de opruiming 1 euro per stuk. Ik was in totaal 9,10 kwijt.

Van deze prijzen word ik niet zo heel erg vrolijk. Ik snap natuurlijk best wel dat het kwaliteitsgaren is maar grote projecten ermee maken wordt wel een erg kostbare zaak.

Is er nou nergens voor een leuk prijsje aan die leuke felle kleurtjes te komen?

 

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 17:06

Je zou eens kunnen kijken naar garen van markoma uit nieuwegein,ik heb daar dunne katoen van 125 meter voor 1.50 en ze hebben ook een micro garen in twee diktes ,ik heb voor wat poncho's  en knuffels dit garen gebruikt,haaknaald 3.5 of 4 ,125 meter voor 1.20.is er in veel kleuren.Ik koop dit in oudenwater,hier in de buurt,en dan is er nog de catania katoen.haaknaald3 , 125 meter voor 2.10 in heel veel felle kleuren.

Lana grossa is prachtig,maar duur werkt wel heel fijn!Ik had wat voor mijn verjaardag gekregen,en af en toe kietel ik mezelf en koop er iets van.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 18:07

Ik ben een beetje aan het rondsurfen en loop tegen Lammy yarns rio 100 % glanskatoen aan voor 1,50 euro per bol van 50 gram. Is dat nog een beetje geschikt om mee te haken? De kleurtjes zijn in ieder geval wel enorm leuk.

 

 

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 18:40
Ik ken het niet ,maar de prijs is redelijk,hoeveel meter zit er op een bol,want als het dik is heb je meer nodig.waar heb je deze gevonden??
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 18:52
Ik heb hem gezien zojuist bij hobbies heuvel,ik vind dit niet duur ,125 meter voor 1.50,maar wie ben ik ,ieder ander denkt er misschien anders over,en leuke kleuren.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 18:57

Daar heb ik 'm inderdaad ook gezien! Ach dat heb ik er nog wel voor over. Ik geloof toch niet dat ik het gewenste garen veel goedkoper kan vinden en omdat Hans, Zeeman en Wibra niet hebben wat ik zoek.... dan maar zo.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 19:27

gelijk heb je ,wat ga je eigenlijk maken????

Ik heb hier ook nog nooit dit soort garen bij zeeman en wibra gezien.

Succes hoor,leuk kleurtjes uitzoeken.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 20:05

Waarschijnlijk gewoon knuffeltjes en zo of misschien iets voor mijn meisjes. Of misschien ook wel iets van de flower power patronen.

Ik houd van frisse kleurtjes en ik grijp er iedere keer naast vandaar dat ik het graag alvast bij de hand wil hebben. Maar ik vind het wel altijd moeilijk kiezen hoor.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Tess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2006
Status: Offline
Points: 227
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 20:56

Weet je zeker dat de Wibra bij jou in de buurt geen Nova garen verkoopt ? Dat is namelijk ook katoen in super felle kleuren. Blauw, groen, hard roze etc.

Daarnaast heeft het merk catania ook wat fellere kleuren. Ik ga volgende week zondag naar de Kreavak. Een vakbeurs voor de creatieve beroepen. Daar staan ook een aantal wolmerken. Ik zal eens kijken wie er nu echt wat fellere kleuren heeft want die gebruik ik zelf ook heel veel.

Liefs Tess
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 21:22
Catania heeft erg veel felle kleurenis iets dunner,maar ik ebruik ze wel voor knuffels ,het werkt fijn en blijft heel mooi.
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huppel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 22:07

Ik koop mijn haak en breigaren bij Ebay of bij de fabrieksverkoop.

Bij Ebay heb ik al een aantal leuke koopjes weggehaald. Ik ben en blijf een echte Nederlandse, al woon ik er niet, die voor weinig geld de beste kwaliteit wil hebben. Ik woon in het Schwabenland, waar de mensen bekend zijn om hun spaarzaamheid.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2007 om 22:42
Originally posted by Tess Tess wrote:

Weet je zeker dat de Wibra bij jou in de buurt geen Nova garen verkoopt ? Dat is namelijk ook katoen in super felle kleuren. Blauw, groen, hard roze etc.

Dat klopt en ik heb ook al een aantal bollen roze ervan gekocht voor een vestje voor mijn jongste maar ze hebben dan net weer niet alles maar ik ben er al uit. Via een website kwam ik de garens van Lammy tegen en die hebben wel ongeveer wat ik zoek voor een redelijke prijs.

Hartelijk dank in ieder geval iedereen voor het meedenken.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 11:55
Originally posted by breioma breioma wrote:

Je zou eens kunnen kijken naar garen van markoma uit nieuwegein,ik heb daar dunne katoen van 125 meter voor 1.50 en ze hebben ook een micro garen in twee diktes ,ik heb voor wat poncho's  en knuffels dit garen gebruikt,haaknaald 3.5 of 4 ,125 meter voor 1.20.is er in veel kleuren.Ik koop dit in oudenwater,hier in de buurt,en dan is er nog de catania katoen.haaknaald3 , 125 meter voor 2.10 in heel veel felle kleuren.

Ik heb vandaag op de markt het Markoma Larra garen gezien. Daar zijn inderdaad ook leuke kleurtjes van. Ook in de richting die ik zoek. Op het web kom ik het nauwelijks tegen, alleen via een winkel in Stadskanaal: H&R creatief. Maar nu weet ik tenminste wel dat het te vinden is.

Er lag trouwens ook Durable katoen. Daar heb ik in de jaren 80 een aantal kluwens van mijn moeder van gekregen in leuke kleurtjes om destijds een leuke trui van te maken. Die trui is er nooit gekomen maar ik heb in 2003 toen wel een fleurig truitje voor Jennifer ervan gemaakt.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 13:15
Hoi,dat was degene die ik ook heb,markoma verkoopt veel op de markt,ik heb hier een winkel die het verkoopt,fijne katoen om mee te werken,kan ook samen met de catania,hetzelfde geldt voor de durable,ik gebruik ze alle drie doorelkaar.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jenlon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 13:20

Hoi Breioma,

Jij woont vast niet bij mij in de buurt hè. Anders kwam ik een keertje neuzen in dat winkeltje van jou.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breidje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 15:07
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Nadat ik dus die mooie kleuren van de flower power patronen van Bernat had gezien, wilde ik dus zelf ook zulk soort kleuren hebben. Maar ja, bij de Hans, Wibra en Zeeman hebben ze die dus niet.

Dus ik vandaag naar Dazzling in Oss geweest.

Ik heb 5 bolletjes gekocht: 2 lana grossa elastico en 3 lana grossa dito in de kleuren groen, geel, roze, oranje en blauw. De elastico bollen kosten oorspronkelijk 3,80 euro per stuk maar daar kreeg ik 20% korting op. De andere 3 bollen waren vanwege de opruiming 1 euro per stuk. Ik was in totaal 9,10 kwijt.

Van deze prijzen word ik niet zo heel erg vrolijk. Ik snap natuurlijk best wel dat het kwaliteitsgaren is maar grote projecten ermee maken wordt wel een erg kostbare zaak.

Is er nou nergens voor een leuk prijsje aan die leuke felle kleurtjes te komen?

hoi ilona, het merk bravo heeft ook leuke kleurtjes vooral bravo baby

ik betaal voor de baby acryl 1,65 / 50 gram /184 m

en de gewone 1,15/ 50 gram/ 150 m

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 15:14

De enige zaak waar ik Bravo kan kopen heeft wel veel kleurtjes (niet alles hoor) maar ik voel me altijd een beetje genept omdat een bolletjes gewone 1,50 kost.

Nou ja, ben al blij dat ik daar (ALS ik in Delft ben) het Bravo kan kopen maar als ik dan op het forum 1,09 of nu weer 1,15 zie!

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 15:14
Verkoopt Renske die kleuren niet?
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 16:26
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Hoi Breioma,

Jij woont vast niet bij mij in de buurt hè. Anders kwam ik een keertje neuzen in dat winkeltje van jou.

nee ik woon in harmelen vlakbij utrecht en mijn winkeltjes zitten allemaal tussen de 6 en 15 km.hier vandaan,is niet handig,ik rij van de een naar de ander ,omdat ik niet teveel voorraad wil hebben.daar kan ik niet tegen.

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2007 om 16:27

Renske heeft ook bravo en catania dacht ik!!

Altijd balen als het ergens anders goedkoper is.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns