Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon gehaakte Princess Kate Sjaal :)

 Reageer Reageer Pagina  <1 789
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 17:01
Mooi geworden Ieke leuke kleur

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 20:29

Ja, die megabollen Saskia heb ik vorige week ook nog van zolder gehaald. Het meeste had ik nog in een wat vreemde kleur groen, waarom ik die indertijd heb gekocht ? Waarschijnlijk in een aanbieding. Ze zijn denk ik wel 20 jaar oud.

De prijs is ook in al die jaren niet omhoog gegaan, want ze kostten destijds 4 gulden 50. Die grote bollen waren wel leuk, maar ik ben blij dat ze nu de helft kleiner zijn. 20 jaar geleden breidde ik nog kleine kindertruitjes in meerdere kleuren en dan had je wel veel wol over. Toen had ik niet veel geld beschikbaar en had ik beslist liever kleinere gehad. Ik ben van plan deze wol in granny squares te gaan gebruiken.

Groetjes, Jannie

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 22:06

nou ik vind die van jullie allemaal erg mooi maar ben over de mijne niet erg enthousiast

zit op 53? toeren en ga nu aan de rand beginnen in heb iets meer dan 2 bollen gebruikt? 2 toeren van de 3e bol

haak ik te strak?? wel met haaknaald 4,5

nou ja ik ga aan de roezel en zie het wel

wil daarna aan mijn volgende project de deken en  oja ik heb 1 opdracht voor

een sjaaltje

die komen me meneusuit zullen we maar zeggen

en mijn poging tot stokhaken  euhm  wordt nog niet veel

loop er niet echt warm voor zo'n gedoe die dikke breinaald

misschien moet ik een maat 15 breinaald eens proberen

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 07:38
Wij hadden 'gelukkig' nog maar 1 megabol Saskia... Het ziet er inderdaad leuk uit zo'n megabol, maar eigenlijk is het best onpraktisch... Ik had een mega emmer nodig om m'n bol lekker te kunnen laten ronddraaien tijdens het haken.

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 07:54
mooi hoor ieke !
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 17:15
hoi ieke

een tip voor dat rond draaien

ik neem altijd de binnenkant van de bol als begin ,hij
draait niet en geen risico dat je er knopen in krijgt
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 17:41
Ik neem ook liefst de binnendraad van de bol, maar met Saskia is dat heel moeilijk. Ten eerste vind je hem niet en daarna heb je vaak dat de hele zaak in de knoop zit. Nu maar staads een stuk afwikkelen.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 23:35
Originally posted by Jips Jips wrote:

De gehaakte versie van de nu hotte Princess Kate omslagdoek. In 5 uur tijd kun je deze haken

Ik heb deze gehaakt met haaknaald 5, maar ik haak vrij vast. Zorg dat je doek mooi lossig wordt. Ik heb 3 bollen Saskia gebruikt.

De afmetingen van mijn Kate sjaal zonder ruffle is met 44 toeren: 55cm lang en 1.60m breed.

Patroon
Deze omslagdoek haak je van beneden naar boven.
-Haak 6 lossen, keer
-Toer 1: Haak 1 stokje in de 4e losse van de haaknaald, haak 1 stokje in de volgende 2 lossen (4 stokjes)
-Toer 2: Haak 2 stokjes in elk stokje (8 stokjes)

LET OP:
-Begin iedere volgende toer met 4 lossen (=1e stokje) en eindig de toer met een dubbel stokje!

-Iedere volgende toer: 2 stokjes in 1e 2 stokjes, stokje in ieder stokje, 2 stokjes in laatste 2 stokjes (dus iedere toer 4 stokjes meederen).

Als je hem groot genoeg vind, stop je!

Ruffle
-Toer 1: stokjes rond de hele sjaal
-Toer 2: in ieder stokje: 1 stokje, 1 losse, 1 stokje, 1 losse.

 

Oh die is echt schitterend! De kleur vind ik ook zo mooi!!!!!

Dankjewel voor het patroon

Ik haak nooit af!

Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 09:31
Originally posted by Lenie25 Lenie25 wrote:

Hoe draag je deze omslagdoek met een speld? enn laat je dan die lange uiteinden gewoon hangen? rare vraag misschien maar wil het wel graag weten. 

vind hem super en de kleur ook

 

Je kan die inderdaad met een speld dragen maar je kan die ook als een arafatsjaal dragen.  't Is te zeggen, de punt op je borst leggen en dan de punten in je hals kruisen en terug naar voren over je schouders leggen.  Dat is de manier waarop ik meestal zulke sjaals draag.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 10:47
We noemen deze sjaal Princess Kate sjaal, omdat zij hem droeg op foto's.

Je mag je sjaal dragen hoe je maar wilt, maar laten we deze sjaal alsjeblief niet associëren met die andere sjaaldrager, die gelukkig van de wereldpolitiek verdwenen is.

Anders word ik misselijk telkens als ik hem om doe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 14:03
Het is toch gewoon je eigen sjaal?

Heeft Kate of wie dan ook niets mee te maken ;)

Ik heb 'm overigens niet meer...

Kennis van ons is er heel blij mee! Blauw staat haar veel beter dan mij.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 18:23
Mijn gehaakte is ook al verkocht voor het Rode Kruis, maar de gebreide lila heb ik nog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2011 om 08:02
Gelukkig maar, want daar zijn heel wat uurtjes werk in gaan zitten.

Ik wil nog steeds uit zien te vinden hoe ik de gehaakte kate in star stitch kan maken, maar voorlopig ben ik er nog niet uit. Denk gewoon maar eens proberen.
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2011 om 10:04

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

We noemen deze sjaal Princess Kate sjaal, omdat zij hem droeg op foto's.

Je mag je sjaal dragen hoe je maar wilt, maar laten we deze sjaal alsjeblief niet associëren met die andere sjaaldrager, die gelukkig van de wereldpolitiek verdwenen is.

Anders word ik misselijk telkens als ik hem om doe.

Sorry als ik je met die naam misselijk wordt, maar hier in België worden dit soort sjaals , als  je hem draagt zoals ik vermeld heb, gewoon zo genoemd.  Zonder naar iemand specifiek te wijzen.  Dus wij hebben er dan ook helemaal niet bij stil gestaan. Dit is gewoon een naam zoals een beenwarmer beenwarmer noemt, of een handschoen een handschoen, niet meer of niet minder.

Nogmaals sorry als ik iemand er een slecht gevoel bij heb gegeven.  Dat was helemaal niet mijn bedoeling.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2011 om 14:53
Bij ons worden ze ook vaak zo genoemd hoor Bloemenvrouwtje...

M'n oma noemt het trouwens een theedoek... Zo met die punt van voren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2011 om 18:04
Dat was een vierkante doek en geen Katesjaal. Trouwens die term was hier ook gebruikelijk en die zwartwitte doeken waren hier ook te koop. Alleen vond ik de term na de gebeurtenissen van de laatste tijd ongepast, zeker als het om de omslagdoek van een Engelse prinses gaat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 13:51
Ik haal deze ook even op, omdat het patroon in het eerste deel staat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 789

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns