Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos PONCHO KAL/CAL

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hobbydoos PONCHO KAL/CAL
    Posted: 12 December 2011 om 16:54
Heb niets verkeerd gedaan hoor. Maar het krimpen ligt aan het garen denk ik. Het is heel soepel garen en vrij los gebreid. Ik ben al niet zo'n poncho mens. Dit was eigenlijk een project om te kijken of ik een dichte wel meer zou dragen. Vind ze altijd bij anderen heel leuk staan. Maar doe ze zelf op de een of andere manier weinig om. Ik vind het gewoon niet zo staan bij mezelf. En als ik me ergens een beetje onzeker in voel dan draag ik het ook niet. Zonde om iets te maken en dat vervolgens in de kast te laten hangen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 09:10
Dan heb je toch ergens iets verkeerd gedaan want ze lukken vrij goed of mischien verkeerd in elkaar gezet ,moet je toch eens goed nakijken ,lijkt me toch mooi
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 15:41

Heb ik weer. Eindelijk mijn eigen poncho af. Al een poosje. Maar had geen zin om hem te laten zien. Ik vind hem gewoon niet leuk. Hij staat niet leuk, hij krimpt op mijn rug veel te veel in. Heb hem gestreken. Een paar keer aangedaan en aan de spiegel gevraagd wat ie er van vond. Manlief eens laten kijken. En natuurlijk buurvrouw/vriendin waar ik elke week samen mee brei. Niemand is wild enthousiast. Maar Marco en de buurvrouw vinden het wel kunnen. Ik zeker niet. Ga hem in de doos mislukte projecten stoppen heb ik besloten. Doe hem toch niet aan. Haal hem uit als ik een keer zin heb en maak er dan wel iets anders van. (garen weggooien is tegen mijn principes. Dat doen we niet. Beter om het jaaaaaaaaren te bewaren en het ooit met een verhuizing in een doos te stoppen en dan nooit meer uit te pakken.)

ps: ik vond het wel leuk om er aan te werken. En om eens mee te doen met een kal. Had het nog nooit gedaan. Maar ga in de toekomst zeker weer eens mee doen. Dus het heeft toch nog nut gehad hoor!

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 21:38
Ikben toch maar weer aan poncho nr. 1 begonnen, nu in jeansblauw, voor mezelf.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 14:11

Bedankt voor jullie reacties. En Pareltje, leuk dat jij ook klaar bent. Mijn zusje wilde ook echt een open sjaal en niet een die ze steeds over haar hoofd hoefde te doen. Ze wil hem makkelijk om en af kunnen doen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2011 om 11:22
Clara hij is heel mooi ik geraak er niet aan om verder te doen
Back to Top
Pauwlientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauwlientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 15:48
ben ooit begonnen aan een poncho, maar het duurde mij echt
te lang.. dus heb m gewoon in de winkel gehaald ahah :)
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2011 om 11:19
Mijn ponco nr 1 is ook af maar heb hem vooraan niet dicht genaaid en nu is het een lekker warme mooie sjaal  ( kan geen foto plaatsen)
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 23:52
Hij is prachtig geworden en de foto's ook met je zoontje erbij

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 21:23
Hij is prachtig. Als ze hem krijgt is ze er vast dolblij mee. Leuke foto ook van Manuel
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 21:10

En toen was ie af. Heerlijk! Ze viert vanavond haar verjaardag maar we zijn niet gegaan vanwege de mist. Het is toch een uur rijden en we vonden het te riskant zo'n eind met zo weinig zicht. Ik ben super trots op het resultaat. Dus jullie mogen er al vast van genieten.

Manuel was er als de kippen bij toen de foto werd gemaakt. Wilde er ook dolgraag op. dus bij deze. Zijn trui heb ik trouwens niet zelfgemaakt. Dit is een werkstukje van oma. (schoonmama)

Hij wilde op foto twee wel weten of ik wel echt die foto maakte. Eerst lag hij er uit zichzelf heerlijk op. En net voor ik afdrukte keek hij op. Daarna lukte het me niet meer om hem er zo ontspannen op te laten liggen zoals hij eerst deed.

Vandaag ben ik weer verder gegaan met de poncho van de kal. Ben met de kraag bezig. Moet dus niet lang meer duren voor hij af is.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 17:44
Even mijn nood klagen hoor. Was met een poncho van mijn zusje bezig. Op naalden nummer 15. In het begin heb ik hem al meerdere keren uit gehaald omdat ik de beschrijving niet helemaal begreep of verkeerd had gelezen. Uiteindelijk ging ik vol goede moed aan de slag. Omdat de zin -het kabelpatroon geeft alleen de goede kant van het werk weer- er zo duidelijk bij stond ging ik er vanuit dat ze alleen de naalden aan de goede kant getekend hadden en dat elke toer die getekend was dus eigenlijk twee naalden waren. Ben ik nu op de helft (dacht dus een kwart) blijkt dat ze wel alle naalden hebben getekend. Het kabelpatroon wat ik gebreid heb klopt nu niet. En omdat ik ook al zoveel cm heb moet het dus wel gehalveerd worden. Zucht! uithalen maar weer. Moest even mijn nood klagen voor ik naar de kerk ga. (gelukkig hebben we een boeiende dominee. Anders werd luisteren vast moeilijk
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 16:54
beankt Leonie, ik zal wel heel wat steken moeten bijnemen dan!!
Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2011 om 14:10
@ Okidoki: de breedte van het pand komt bij mij op 49 cm. Ik heb denk ik iets te strak gebreid, maar misschien zakt het nog wel een beetje uit 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 10:12

Ik vind de poncho van Lion Brand, de Knit Desert Poncho pattern 40607 heel mooi (weet niet hoe hier een foto te plaatsen), maar ik ga hem (nog) niet maken want hij is volgens mij heel veel werk en ik kan niet te lang achter elkaar breien.

Nu zocht ik een poncho die lijkt op nr 3, maar die vind ik dan weer te grof, bedacht net opeens dat ik anders maar naar een driekant doek ga zoeken (zucht, ben daar de naam even van kwijt, o ja, stola toch?), die zijn vaak wel wat fijner.

Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 19:38
Leonie, mag ik juist eens vragen hoe breed de stukken zijn als je 100 steken opzet? Ik zou hem ook willen maken, maar ik vrees dat ik meer steken zal moeten opzetten.

Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 13:11
Ikzelf vind hem niet te dun, maar mijn zusje is nogal een koukleum dus...
Hij valt heel mooi, al zeg ik het zelf. Ik heb hem zelf aangehad en mijn dochter ook dus ik kon het goed bekijken
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 09:32
hoi Leonie prachtig ,ik ben ook bijna klaar en het is in de zelfde kleur en wol als jiij maar is het niet te dun hadden we geen dikkere wol moeten nemen ,valt hij goed als hij aan is ?
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 09:29

Hoi Bloemenvrouwtje,

Dit staat onder het kopje "Mijn creaties"

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 03:48
leonie, van harte gefeliciteerd en geniet er maar van of was hij voor iemand anders bedoeld.  Ik ga proberen je creaties te vinden.  Maar aangezien ik nog nieuw ben, wordt dat weer een speurtocht.
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.518 seconden.
Lang Yarns