Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos PONCHO KAL/CAL

 Reageer Reageer Pagina  <12345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 12:41
Maar de andere patronen lopen door inderdaad. en er zijn er nog veel meer te vinden op het net. Dus kom op, we laten ons niet kisten, we gaan gewoon door met een van de andere. (ik weet wel dat ik makkelijk praten heb omdat ik een andere aan het maken ben. Maar ik vind het zo zonde dat er zo veel werk in gestoken is en dat het nu een beetje een mineurstemming heeft.)
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 13:18
ja ik ben nu ook met een andere bezig.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 13:23
Ja hoor meiden dan een ander maken genoeg patronen te vinden.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 09:46
Ik ben begonnen aan poncho nummer 1 voor mijn zusje. Zij had laatst zo'n soort  gezien op straat met een col en toen wist ik dat er hier een patroon van te vinden was. Maar toen kwamen de narigheden met mijn man ertussen en stond mijn hoofd er niet naar. En nu het iets beter lijkt te gaan, ben ik er toch maar aan begonnen. Afgelopen woensdag heeft mijn dochter wol voor me bij Zeeman gehaald en heb ik de steken opgezet. Het is donkergrijze Royal.



Zover ben ik nu (ong. 55 cm). Het is net een klusje om mee te nemen naar het ziekenhuis om te doen op de momenten dat hij list te slapen.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 10:07
hoi leonie

ik vind hem geweldig mooie en de kleur is prachtig en valt
het mee om met die royal te breien welk nr van nld gebruik
je hiervoor

nog veel sterkte met je man
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 10:13
De wol bevalt me prima, het gaat heel goed. Ik gebruik naalden 4,5
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 10:17
hij ziet er al mooi uit. Sterkte met je man
Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 10:55
prachtig die grijs van royal is zo mooi
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 13:00

@ Leonie, mooi! Je schiet ook meteen lekker op!

Nu vergeet ik helemaal dat ik gisteren ook foto's heb gemaakt van mijn poncho. 2 bollen zitten er nu in. Geen idee welk merk garen het is. Het komt bij de wolschuur vandaan en heeft geen bandje met naam. Er staat alleen promo op. Dat staat op heel veel bolletjes. Die zijn goedkoop en die koopt ze dan in een partij op. Dan ligt het er een poosje en als het op is is het op. Af en toe koop ik dus gewoon een heleboel bollen omdat ik er wel iets in zie. Deze lag al heel lang bij mij thuis. Wist steeds niet echt wat ik er van wilde maken. En nu is het dus voor de poncho. Dit is poncho nummer 2. De kleur is bruin met een heel klein roze streepje er door. Het glimt een beetje.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 17:08

gisteren heb ik mijn gehaakte poncho nummer 2 afgemaakt en vandaag gelijk aan gedaan. We hebben heerlijk gefiets en dan is een poncho ideaal.

Zal van de week foto's maken en hem aan jullie showen.

groetjes Karina
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2011 om 23:52
Heel mooi Leonie en Carla jullie zijn al mooi een eind op weg. leonie sterkte met je man.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 10:01

Hoi ik begin aan de blauwe sjaal maar zit al vast aan de eerste rij (dom he) wat betekent K1 dus het is 9 av. K1, Herhaal van# tot#

help

WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 11:59

K = Knit = recht breien, dat is door de patroongeefster per ongeluk niet vertaald!

Dus K1 = 1R.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2011 om 13:34
Dank u had de moed al bijna opgegeven
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2011 om 09:58
Mijn eerste pand is af, en ik ben alweer een eindje op weg met het tweede pand. Daarna ga ik er zelf nog een col op proberen te verzinnen, omdat mijn zusje dat zo mooi vindt. Ze weet alleen nog niet dat ze de poncho krijgt.....
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2011 om 15:53

ik heb op de poncho van mijn zus vorig jaar van hetzelfde patroon als de poncho zelf een col gemaakt.

Gewoon een rechte lap gebreid en die daarna aan de halsopening genaaid, een stukje overlappend, zodat hij mooi valt.

je kunt ook gewoon steken aan de hals opnemen en die dan in boordsteek breien.

Veel succes met het verzinnen van een col. Je zusje zal er vast blij mee zijn.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 15:09

Hallo, 

Ik ben nieuw hier en toevallig op dit artikel gebots.  Wat zijn dat leuke cape's.  Maar is het de bedoeling dat je een keuze maakt, die dan breidt en hem dan hier plaatst.  Is dit een soort van wedstrijd?  Kan iemand me er iets van uitleggen?

Mijn persoonlijke keuze gaat naar n° 2 maar ik moet eerst nog een trui afwerken, die moet af zijn tegen uiterlijk volgende week, want ik brei hem voor een vriendin waar ik volgende week op bezoek ga, en daarna heb ik al een andere omslagsjaal die ik moet haken. 

Maar als het niet dringt zou ik daarna heel graag het model n° 2 breien en mee doen met jullie wedstrijdje?????

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 15:38

Het is geen  wedstrijd er zijn op de site verschillende kal/cal's.

Samen wat maken werkt aanstekelijk  en is veel gezelliger, en dan natuurlijk een foto.Showen wat voor mooi's eruit gekomen is!

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 16:25

Ik heb er nog een project bij. Mijn 'kleine' zus wordt bijna 23 en wil graag dat ik voor haar verjaardag een poncho maak. Ze heeft deze uitgekozen. http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=116& amp;d_id=14&lang=nl

Afgelopen donderdag hebben we garen uitgezocht. Het moet op naalden nummer 15 en ik heb nu al door dat het hele project niet op mijn naalden gaat passen. Ik moet echt een rondbreinaald hebben. Komende zaterdag wil ik op de wolbeurs in Rotterdam eens kijken of ze hem daar hebben (scheelt verzendkosten. De entree heb ik toch al betaald) Anders maar even bestellen via internet. Hij wordt wel ontzettend mooi. Het is lastig om hem een week lang onbewerkt te laten liggen.

@ Bloemenvrouwtje, natuurlijk mag je mee doen. Het is zeker geen wedstrijd. Dan was ik er nooit aan begonnen. Ben ook met meerdere dingen tegelijk bezig. Soms doe ik het een, dan het ander. Maar het leuke van zo'n Kal is dat je samen iets maakt. Je werkt met elkaar aan het zelfde (soort) project en moedigt elkaar zo aan. Als je iets niet weet kan je het makkelijk vragen. Er is altijd nog wel iemand mee bezig. leuk als je met nummer 2 wil beginnen. Daar ben ik ook mee bezig. Ik ben met mijn vierde bol gestart van de week. Hij breid heerlijk snel weg. Laat maar weten wanneer je gestart bent.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 17:00
hallo bloemen vrouwtje
welkom op het forum joepie nog iemand uit belgie die
creatief bezig is
het is zeker geen wedstrijd het zoals koningsdochter het
vertelt om elkaar aan te moedigen en dan de werkstukken
te laten schowen

ik ga aan de poncho nog beginnen het wordt de nr 1 voor
de oudste dochter van mijn zus maar zij had er graag een
kap aan gehad ,weet iemand of dit wel mogelijk is voor
dit model dank je wel ,en dan ga ik hem nog maken voor
mij als ik nog zin heb

groetjes christine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns