Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

grote granny square deken

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: grote granny square deken
    Posted: 21 Juni 2012 om 08:01
ik heb al een aantal granny kussenslopen gehaakt van capri van katia, dat vind ik wel heel erg mooi maar voor een grote deken.... tsja het is wel 2 euro per bol
ik ben bezig met een babydeken van baby soft van de zeeman....... die zijn maar 79 cent per bol
ik wil niet moeilijk doen maarreeeee..... het is wel een verschil! en de babysoft is heeeeel lekker zacht!
 
persoonlijk voor dingen die langer mee moeten gaan........kies ik liever voor iets meer kwaliteit maar zoals ik zei das persoonlijk!
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 14:42
Wat mij ineens te binnen schiet.
Mijn buurvrouw heeft een deken op de bank liggen zowerl gehaakt en een gebreid van restjes sokkenwol.
Niet zwaar en lekker warm......
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 11:55
O ja, zo komt het wel goed hoor. Het principe van een stuk haken, meten, wegen en berekenen daar was ik niet opgekomen maar ik vind het een heel goed idee.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 08:27
Wink

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 08:26
Ach, twee weten er meer als één.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 00:10
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:



Helaas Seeke,
volgens mij kan je het zo niet helemaal goed berekenen. Ik heb 7 granny's (ongeveer 10x`10cm) uit één bolletje Catania gehaakt. Het lijken mij er zoveel 14 uit één bolletje......Het is de granny die ook voor de posttas gebruikt wordt. Geen bloem o.i.d. erop.


O wat stom van mij! Je hebt helemaal gelijk Marlies! Een bolletje is geen 100 gram maar 50...dom dom....dan haal je er dus idd 7 uit een bolletje.... even verdubbelen dus Zakdoek....ik heb ook de granny van de posttas gebruikt. Sorry!!!!!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 21:47
Dat is een goed idee om het op die manier te berekenen. Dank je wel voor het meedenken!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 21:30
Helaas Seeke,
volgens mij kan je het zo niet helemaal goed berekenen. Ik heb 7 granny's (ongeveer 10x`10cm) uit één bolletje Catania gehaakt. Het lijken mij er zoveel 14 uit één bolletje......Het is de granny die ook voor de posttas gebruikt wordt. Geen bloem o.i.d. erop.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 20:23
Ik heb laatst gewogen hoeveel een granny van 10 bij 10 weegt....stomme tik van mij die ik heb, weeg heel veel af hihi.. woog ongeveer 7 gram. Dan zou je er dus 14 uit een bolletje van 100 gram kunnen halen, en dan heb je nog over... 
 
Even ruw berekend: voor 1.50m x 1.50 heb je dus 15 rijen van 15 granny's nodig.
Dat zijn 225 granny's. Dat keer 7 gram per stuk is 1575 gram. Als je bolletjes van 100 gram hebt heb je daar dus 16 bolletjes voor nodig.
 
voor een deken van 80 x 80 worden dat dan 8 x 8 rijen = 64 granny's/
Dat is dan 448 gram in totaal als ze 7 gram wegen. Dat zijn dan 5 bolletjes...
 
Bedoel je zoiets?
Reken het maar even na, maar globaal gezien zou het zo moeten kloppen, en dan heb je bij ieder bolletje nog over, dat kun je dan nog gebruiken om het aan elkaar te naaien :-).
 
En met één grote granny zou je dan wel op hetzelfde uitkomen denk ik (ongeveer dan).
 
En als het niet klopt, tik me maar op mijn vingertjes!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 20:01
Ja dat kan ook. Dan moet ik eerst een hele bol ophaken, het resultaat meten en dan kan ik het weer helemaal uithalen om hem dan in verschillende kleuren te gaan maken.
Als niemand ook maar bij benadering een idee heeft van hoe groot ie zou kunnen worden, dan is dat nog een optie.
Stiekem hoop ik op een reaktie in de trant van: ik heb een deken/plaid gemaakt en had er ... bolletjes voor nodig.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 19:56
Je kan toch ook één bolletje ophaken aan de genoemde square en die opmeten en dan x15. Het maakt niet uit of je dan een kleur of verschillende kleuren neemt.
Het is even werk........ kan je meteen oefenenWinkLOL
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 19:47
Hoi Maria,
Dank je wel voor het meedenken. Ik was eigenlijk van plan 1 hele grote square te maken. De standaardsquare met groepjes van 3 stokjes en dan maar door blijven gaan. Leek me wel leuk.
Als ik na een toer of 15 denk: nee, hij wordt toch te klein, dan kan ik van die wol niet meer iets anders maken omdat je na iedere toer een nieuwe kleur neemt en dus met allemaal stukjes wol zit.
Volgens mij heb ik nog wel 12-15 bolletjes. Ik hoop dat iemand (uit ervaring) kan inschatten  dat ie dan wel 150 x 150 cm wordt. Of juist hooguit maar 80 x 80. Ik noem maar wat. Dan kan ik beter inschatten of ik aan dit project zal beginnen.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 19:34
Hoi zakdoek,
 
het ligt eraan wat voor granny je wilt maken. Wil je het maken van allemaal vierkantjes of wil je net als de foto's in dit topic vanuit het midden haken of vanaf de zijkant. Ja kan dat zelf bepalen en ook hoe groot het (moet) wordt(en) Allemaal vierkantjes van 10x10 cm is 'domweg' 1 bolletje ophaken en kijken hoeveel vierkantjes je uit één bolletje haalt en dat x15. Dan kan je meteen de lengte en breedte bepalen.
Succes!!!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 15:02
Lenie, ik zie geen foto, wel heel veel enthousiaste reacties dat de deken zo mooi is.
Nou dat wil ik dan ook zien! Big smileBig smileBig smile
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2012 om 14:19
Ik kom dit topic tegen in mijn zoektocht. Ik heb namelijk veel te veel katoen besteld en in huis Ik heb nog zo'n 15 (Embarrassed) bolletjes over. Ik heb er al 2 kussen van gehaakt voor op de bank.
Nu bedacht ik dat ik er wel een plaid(je) van kan maken. Ik wil dan één grote granny square maken. Lijkt me wel een uitdaging. Alleen heb ik geen idee hoe groot hij dan gaat worden. Heeft iemand daar kijk op?
Het moge duidelijk zijn dat ik geen kaas gegeten heb van hoeveel bolletjes je voor een projectje moet bestellen.
Back to Top
everdina View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2012
Locatie: holland
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everdina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 22:30
djw chris
 
vind m zelf ook heel mooi hopen dat m'n deken ook mooi wordt waar ik mee bezig ben ben nu met toer 48 bezig dus moet nog even doorhaken
hoi ik ben everdina ik ben 42 jaar oud gehuwd en hebben samen een dochter van 12 mij hobbys zijn breien en haken ik ben sinds kort bezig met een granny square deken in 2 kleuren
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 22:00

mooi hoor

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
everdina View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 10 April 2012
Locatie: holland
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer everdina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 21:43
dit is het baby dekentje dat ik heb gehaakt maar denk dat het ook goed als omslagdoek gebruikt kan worden
hoi ik ben everdina ik ben 42 jaar oud gehuwd en hebben samen een dochter van 12 mij hobbys zijn breien en haken ik ben sinds kort bezig met een granny square deken in 2 kleuren
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 08:59
Hoi Chris,
 
ik kan niet zo goed opmaken wat voor kleuren je wilt gebruiken.... is het een idee om sokkenwol te gebruiken??? Wil namelijk zelf daar ook mee aan de slag, Ben nu met Catania bezig voor een rand op bed en vind het wel fijn haken, lekker zacht.
 
De kleuren van wol zijn vaak mooier als van acryl (is mijn bescheiden mening).
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2012 om 00:48
Everdina,
Ik neem aan dat je foto al op je PC bij, mijn afbeeldingen staat.
Ga op Internet naar de site http://www.freebits.nl/index.php
Klik op bladeren en zoek je foto bij mijn afbeeldingen op.
Klik op de naam van je foto en klik op upload.

Dan krijg je de foto te zien, met er onder een paar regels.
Klik op code voor forumpost met rechts op je muis, hij word dan geselecteerd (blauw) en klik kopiëren aan en dit plak je onderaan in het hokje waar je ook een berichtje schrijft, met Previeuw kan je kijken of het de goede foto is.

Veel succes er mee!
groeten Creaans
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns