Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

grote granny square deken

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: grote granny square deken
    Posted: 19 Oktober 2011 om 11:46

dames

ik wil graag een lekkere deken voor op de bank

ik wil graag een enorme grannysquare maken (heb ik nog nooit gedaan)

maar ... ik weet niet met welk garen!

als ik katoen gebruik wordt hij dan niet te zwaar

natuurlijk kan royal zeeman en van wibra ook maar blijft dat mooi na het wassen?

ik zag via google Rico katoen voorbij komen Is dat wat? volgens mij bij liques handmade te koop

HELP

 

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 12:18
Ik ben bezig met een deken van Bravo van sachemayer het bevalt mij heel goed en het is heerlijk zacht en werk met naald 4,5

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
volima View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer volima Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 13:25
Ik heb voor mijn zoon een ripple stitch deken gemaakt van Phildar Impact en ben nu voor mezelf een deken aan het maken van Drops Fabel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 13:44
Je zou kunnen kijken welke wol de meeste looplengte heeft naar gewicht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 14:28
Ik heb mijn deken gemaakt met Saskia... Is nog niet af, dus ook nog niet gewassen...

Als je vaker wat met Royal/Saskia maakt en dat eens in de was gooit, dan weet je hoe de wol de wasmachine overleeft...
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 16:54

Originally posted by Lenie25 Lenie25 wrote:

Ik ben bezig met een deken van Bravo van sachemayer het bevalt mij heel goed en het is heerlijk zacht en werk met naald 4,5

 

 


http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 18:38

wat een mooie felle kleuren

nu wil ik het wat minder kleurrijk houden maar vind dit erg mooi!

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Joyce38 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce38 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 18:47
Prachtig, wat een mooie kleuren.
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 22:20
@Lenie25 Wow wat een mooie deken wordt dat!!
Groetjes Lmarina
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 22:40
Nou Lenie, die wordt heel mooi. Ik heb eens geteld, 20 verschillende kleuren! Groetjes, Lida
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 23:48

Dank jullie wel vind hem zelf ook heel mooi.

Lida het zijn 10 kleuren de strepen zitten er 2 keer aan.


http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 07:33
Ik vind 'm prachtig Lenie!

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 07:43
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 10:30
Hallo Lenie, ik heb de bolletjes geteld en niet gezien dat ze dubbel waren. Desondanks een pracht deken. Ik houd wel van veel kleuren. Groetjes, Lida.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 11:15
Die deken is prachtig. Wat een kleuren zeg, wauw!
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 12:42

ik vind het heel leuk voor lenie al die complimenten

en ik wil niet onaardig zijn

maar ik wil graag wat meer info over het garen dat ik het besten kan gebruiken

voor mijn deken behalve dan garen van wibra en zeeman en bravo

 

 

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 12:47
Ik weet niet in welke prijsklassen je je garen zoekt, anders kun je nog voor Drops Paris kiezen...

Maar ik denk dat je het beste naar de wolwinkel kunt gaan, tenzij je op internet wilt bestellen... Dan kun je het voelen en daar weten ze ook heel veel...
Back to Top
betty neijts View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer betty neijts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 13:44
Hallo even over die gehaakte granny deken .Ik wil er ook graag aan beginnen maar ben steeds bang dat ik het niet helemaal kan maken omdat ik artrose handen heb  maar wil het tocg gaan proberen, Ik heb iets gezien voor een vest en een poncho en een wrap en dat waren blokken die je aan elkaar kan zetten .ik haak wol bij wibra of zeeman  maar weet iemand hoeveel kleuren je moet hebben en hoe weet je wanneer je moet wisselen van kleur want ik heb geen blok alleen gezien waarop je dat goed kan zien.Kan iemand me daarmee helpen a,u b Betty
betty Neijts
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 14:21

@ Chris, je hebt gelijk je had een vraag over garen. Het is inderdaad zoals Ieke zegt: wat is je budget? Als ik er een zou maken zou ik geen katoen nemen, lijkt me te zwaar.

Met de Bravo van Schachenmayer heb ik wel gewerkt, maar kan verder niets zeggen over de houdbaarheid. Zelf zou ik wol nemen in een goede kwaliteit, lekker licht en warm. Als het gedacht is als bezigheidstherapie denk ik dat Saskia of Royaal niet slecht is. Al heb ik zelf ooit meegemaakt dat ik iets van goedkoper materiaal gemaakt had en het resultaat zo in de smaak viel dat ik er spijt van had geen beter spul genomen te hebben.  

Voor de rest kan ik mij alleen maar bij Ieke aansluiten. Ga naar een goede wolwinkel en laat je voorlichten. En dan ben je er misschien nog niet, het blijft moeilijk. succes, Lida 

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 14:58

ja inderdaad lidwina

ik vind het erg moeilijk en inderdaad ik wil eigenlijk ook wel kwaliteit

en iets op haaknaald 4 4,5 anders wordt het zo dun

 

Ik moet zeggen dat ik 4 jaar geleden een deken heb gebreid op een rondbreinaald met wol van wibra of zeeman en omdat de kinderen er veel mee speelden en hij dusvaak in de was moest is hij aardig dun geworden

ik vind deze erg mooi

of deze

lekker simpel 3 kleuren of zo

 

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns