Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zere pink tijdens haken opgelost!

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zere pink tijdens haken opgelost!
    Posted: 20 Oktober 2011 om 19:57
ik heb wel eens eerder een topic geopend met de vraag hoe jullie dat doen met het vasthouden van de draad met je pink.
mijn probleem is altijd dat ik een zere pink krijg, omdat ie te krom moet en er ook nog spanning op mijn draad moet blijven.

ineens viel mij vanavond de oplossing in:
ik heb een flosdraaddoosje van oral b gepakt (zo'n ronde witte) en die klem ik nu tussen mijn palm en mijn ringvinger en pink. dan de draad tussen mijn pink en het doosje zoals ik normaal ook heb en mijn probleem is opgelost!
nu kan mijn vinger nooit krommer dan dit omdat het doosje ertussen zit, en ik kan genoeg spanning op mijn draad houden.

ik zat eerst aan zo'n balletje uit een suprise-ei te denken, maar die had ik niet in huis en dit wel!

ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb verteld
ik wou het iig graag even met jullie delen!




Groetjes Petra



Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 21:12
snap nog niet helemaal hoe je het bedoelt.

Wat fijn dat het op deze (eenvoudige) wijze goed werkt! Misschien hebben anderen die met het zelfde probleem tobben hier ook iets aan.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 22:10
'k snap het ook niet helemaal hoor, maar ik vind het wel komisch eigenlijk  Ik heb nooit last van een zere pink bij het haken, maar juist m'n vinger en middelvinger gaan soms pijn doen. En als ik (te) lang brei, krijg ik last van m'n schouder.
Groetjes Lmarina
Back to Top
chikay70 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 31 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2011 om 22:46
Dat zijn gewoon verslavings verschijnselen...hahahaha
Soms kan ik niet eens meer lijden dat het draad over mijn vinger
glijd...heb nog geen oplossing er voor gevonden...ben best creatief
maar nog niet zo heel veel blijkt wel weer.....
Allemaal sterkte met de kwaaltjes

Jose
Back to Top
R.M. View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Mei 2011
Status: Offline
Points: 176
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer R.M. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2011 om 11:25
Ik heb als ik lang haak ook last van mijn wijsvinger, doordat die draad er telkens overheen glijdt. In het begin deed ik gewoon altijd een pleister om mijn vinger zodat de draad daaroverheen ging. De laatste tijd knip ik gewoon de vinger van een latex handschoen, doe die om mijn eigen vinger en dan kan ik stukken langer doorgaan zonder ergens last van te hebben..
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2011 om 18:01

Ik ben helemaal verbaasd dat ik dit lees. ik heb dat ook altijd en dat doet pijn!

ik ga je tip eens proberen. Het komt idd denk ik omdat de pink steed in dezelfde positie zit. En ontspannen wil idd niet. Ik probeer dan met mijn ringvinger te klemmen om door te kunnen haken of ik ga breien hihi

Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2012
Locatie: Markelo
Status: Offline
Points: 1021
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 19:43
Super tip! Heb ook altijd last van mijn pink.
Simpele, maar vooral doeltreffende oplossing.
Leuk om te lezen.
 
Gr. Rianne
Back to Top
Babbel.truitjes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Babbel.truitjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 20:06
sta altijd versteld te kijken , hoe mensen de draad met een piunk vast houden hahahaha
ik gebruik helemaal de pink niet hahahah heb ik van mijn moeder geleerd en geen last van verkrampingen, wel soms van het breien en ja uiteraard in de schouders en nek .
maar ach ff rustig breien en dan zakt het wel weer af .
 
Wel een eenvoudige manier heb je gevonden hoor, al kan ik me er niks bij voorstellen sorry.
babbel
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2012 om 08:36
Ik gebruik mijn pink ook nooit. Wel krijg ik vaak kramp in de muis van hand.


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2012 om 09:11
Ik heb geen pinkproblemen maar na een fanatieke haaksessie had ik een blaartje op mijn wijsvinger, daarna hingen de velletjes erbij en nu probeert er een eeltlaagje zich te installeren. Ik scrub en smeer maar tot het weer over is. En ik haak gewoon door, ik laat me niet ringeloren door een vinger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2012 om 10:18
Ik gebruik mijn pink ook nooit. (Al krijg ik wel regelmatig commentaar van mijn moeder dat mijn techniek niet goed is). Ik heb af en toe last van mijn wijsvinger, maar volgens mij komt dat als ik heel erg strak heb gehaakt en de naald er telkens tussen moet steken.
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2012 om 10:25
Ik gebruik nooit mijn pink, ik hou de draad op spanning tussen mijn wijs en middelvinger.......
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2012 om 12:32
ik sla de draad een keer om mijn pink en weef de draad over de andere vingers heen.
nooit last van pijn. hoogt in mijn rechterhand en pols van het draaien. maar dan heb ik ook stevig en lang gehaakt.  ook met breien weinig tot geen last. ik brei met 1 pen onder de arm.
Back to Top
marlasinger1470 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Mei 2012
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlasinger1470 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2012 om 23:00
Ik gebruik mijn pink ook niet. Ik kreeg ook een keer comentaar van mijn moeder dat ik mijn haaknaald verkeerd vasthoud, maar het gaat prima zo. waarom iets veranderen als het goed gaat? Ik krijg wel snel last van mijn rechterarm, maar dat is een oud probleem. Krijg ik altijd last van bij herhalde bewegingen, maar ik haak te graag om te stoppen. Ik moet wel vaak stoppen omdat mijn kat op mijn schoot klimt en alle aandacht letterlijk opeistTongue
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 07:21
hej,
Ik heb hyperlaxiteit in de vingers. Wanneer ik een haaknaald tussen de vingers neem, dan krult mijn duim en wijsvinger dusdanig dat ik altijd losjes moet haken want ik kan geen macht creƫren tussen die vingers. ( Bvb een duimspijker in de muur duwen, is onmogelijk want mijn duim krult volledig om ;.))
maar het voordeel is dan wel dat ik ook de draad vasthou met mijn pink en ik daar geen last van heb Smile
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 11:32
ik hou de draad op spanning rond mijn pink, net als breien en doe een stukje sport tape om mijn wijsvinger omdat ik daar altijd in zit te prikken, scheelt een hoop pijn en blaren
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 11:52
Originally posted by simonevv simonevv wrote:

ik hou de draad op spanning rond mijn pink, net als breien en doe een stukje sport tape om mijn wijsvinger omdat ik daar altijd in zit te prikken, scheelt een hoop pijn en blaren
 
ik heb ondertussn eelt gekweekt op mijn linker wijsvinger. Kwam er pas later achter dat het van het haken is. Vond het al zo'n rare plek.....Embarrassed. Verder hou ik ook de draad op spanning rond mijn pink.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 15:07
Ik gebruik mijn pink ook nooit (moest wel even proberen om te checken of het zo is Wink).
Back to Top
emilyvanleemput View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Mei 2012
Locatie: the Netherlands
Status: Offline
Points: 192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer emilyvanleemput Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2012 om 18:03
dat kreeg ik laatst te horen van mijn oma dus ik zeg tegen haar: Ik kan er toch gewoon goed mee haken, wat is dan het probleem? Star
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2012 om 01:06
Ik had ook vaak last van pijn in mijn pink vanwege het 'draad vast- en op spanning houden', maar een tijdje terug zag ik een filmpje waar iemand tijdens het haken de draad op onderstaande manier vasthield, net als beppemartha denk ik bedoelt, sindsdien geen centje last meer hiervan en je houdt de draad ook nog op de juiste spanning. :) 
 
(Vast ten overvloede, maar natuurlijk je hand wel op een normale manier houden tijdens het haken, mijn hand heb ik alleen zo gehouden om het duidelijk te laten zien hoe de draad loopt om je vingers.)
 
Ik hoop dat je hier ook wat aan hebt.
 
 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns