Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kralen haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kralen haken
    Posted: 22 Oktober 2011 om 08:45

Hallo hobbydoosjes

 

Ik was gister in Gorinchem op een beurs, erg gezellig!!!

En heb daar een workshopje kralen haken op elastiek gedaan........... zo leuk dat wil ik even delen.

Je neem 2 a 2,5 m draadelastiek ( sieradenelastiek) en een zwik kralen in de kleuren die je leuk vind....... heel erg geschikt om je oude restkralen eens op te maken!

rijg 40 cm kralen op het elastiek

neem een haaknaald 2,5 / 3 en begin met een opzetlusje

1 losse, een kraal opschuiven, 1 losse en dan let op...... super super super strak aantrekken!!!, 1 losse, 1 kraal, 1 losse, 1 kraal.......... enz

Je draad gaat helemaal in elkaar kronkelen en je krijgt een mooie volle sliert

Pas even om je pols of iets langer om je nek of wat je er dan ook van wilt maken.... denk aan een mooie broche, tassenhanger, speld voor omslagdoek enz enz....... heb je de gewenste lengte dan steek je terug in je 1ste lossen

1 lossen maken dan 3 a 5 lossen met beide draadjes voor een mooie stevige afwerking. Je kan er nu een veterklemmentje aanmaken en een bedeltje voor een grappig effect maar dat is je eigen crea-inzicht.

Je kan oneindig varieren in kleuren lengte en versiering........ wil je een losser effect maakt je meer lossen een vaster dan geen lossen............. elastiek is leuk maar denk ook aan ijzerdraad of naaigaren..... alles kan en het blijft toch lekker haken!!!

 

Groetjes Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2011 om 10:19
wat een leuk idee. bedankt
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2011 om 19:17
Lijkt mij ook erg leuk!
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2011 om 23:14
klinkt erg leuk
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 09:42
leuk idee.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Joyce38 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce38 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 12:38
Leuk idee, ook maar eens gaan proberen. De beurs in Ahoy schiet ook al op. Daar verheug ik me zo op.
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 15:31

Wat een goede tip !!

Dank je.

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2011 om 17:35

O ja, je kunt heel veel sieraden maken gehaakt met kralen. Ook met de kuhimomo (oeps weet niet of ik het goed heb geschreven) schijf met kralen werken.

Ik heb het nog niet geprobeerd, heb daar gewoon geen zin in, in kralen halen of met die schijf maken.

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2011 om 19:55
Klinkt heel erg leuk. Heb je er ook foto's van?


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 07:53
ja ik kan met mijn telefoon een foto maken..... maar weet niet hoe ik het op het forum moet krijgen.......... ben digiblond!!
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
LanaScriptura View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 39
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LanaScriptura Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 13:58

Leuke tip!

Ben op dit moment ideetjes aan 't opdoen voor 't maken van tasjes en zo. Ga eens kijken of dit leuke tassenhengseltjes oplevert. In ieder geval bedankt voor de uitleg!

Groetjes,

Mirjam.

 

Ik zou zo graag de wereld op een creatieve, eenvoudige manier een beetje mooier, zachter en rustiger willen maken. En jij?

www.lanascriptura.nl
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 15:40
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:



O ja, je kunt heel veel sieraden maken gehaakt met kralen.
Ook met de kuhimomo (oeps weet niet of ik het goed heb
geschreven) schijf met kralen werken.

Ik heb het nog
niet geprobeerd, heb daar gewoon geen zin in, in kralen
halen of met die schijf maken.



Het wordt ook wel het friend shipswheel genoemd. Heel leuk
om te doen ook met kinderen.
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2011 om 23:30
Originally posted by ChantaltJH ChantaltJH wrote:

Hallo hobbydoosjes

 

Ik was gister in Gorinchem op een beurs, erg gezellig!!!

En heb daar een workshopje kralen haken op elastiek gedaan........... zo leuk dat wil ik even delen.

Je neem 2 a 2,5 m draadelastiek ( sieradenelastiek) en een zwik kralen in de kleuren die je leuk vind....... heel erg geschikt om je oude restkralen eens op te maken!

rijg 40 cm kralen op het elastiek

neem een haaknaald 2,5 / 3 en begin met een opzetlusje

1 losse, een kraal opschuiven, 1 losse en dan let op...... super super super strak aantrekken!!!, 1 losse, 1 kraal, 1 losse, 1 kraal.......... enz

Je draad gaat helemaal in elkaar kronkelen en je krijgt een mooie volle sliert

Pas even om je pols of iets langer om je nek of wat je er dan ook van wilt maken.... denk aan een mooie broche, tassenhanger, speld voor omslagdoek enz enz....... heb je de gewenste lengte dan steek je terug in je 1ste lossen

1 lossen maken dan 3 a 5 lossen met beide draadjes voor een mooie stevige afwerking. Je kan er nu een veterklemmentje aanmaken en een bedeltje voor een grappig effect maar dat is je eigen crea-inzicht.

Je kan oneindig varieren in kleuren lengte en versiering........ wil je een losser effect maakt je meer lossen een vaster dan geen lossen............. elastiek is leuk maar denk ook aan ijzerdraad of naaigaren..... alles kan en het blijft toch lekker haken!!!

 

Groetjes Chantal

 

Chantal, wat een ontzettend leuk idee!

Zou het ook met gewoon haakkatoen of wol kunnen?

Bv voor een stuk met kralen te haken in een trui ofzo?

Ik haak nooit af!

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 01:03
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar foto's 
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 09:18

het kan ook met katoen dan rijg je de kralen op en haak je ze af en toe mee.

In een trui is mogelijk maar dan moet je wel een extra draad gebruiken om het te verwrken.

 

Ik ga nog een keertje proberen om een foto erop te krijgen

maar echt ik ben Digi-Blond!!!!

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 09:42
Alllemaal leuke idee'tjes, maar hoe kan je nu van die kleine rocailles op een elastiekdraadje geregen krijgen?  Dat zou ik toch heel graag eens weten.  Mij lukt het allezins niet. Misschien heeft hier wel iemand een tip.
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 10:44
Als je te dunne kralen ergens in wilt breien of haken rijg je ze op gewoon naaigaren en dat verwerk je dan gelijk met je elastieken of anders garen.

Waar een kraal moet komen, schuif je die naar voren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 11:52

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je te dunne kralen ergens in wilt breien of haken rijg je ze op gewoon naaigaren en dat verwerk je dan gelijk met je elastieken of anders garen.

Waar een kraal moet komen, schuif je die naar voren.

Dank je wel, dat ik daar nog niet aan gedacht heb

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2011 om 23:34
Originally posted by Bloemenvrouwtje Bloemenvrouwtje wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je te dunne kralen ergens in wilt breien of haken rijg je ze op gewoon naaigaren en dat verwerk je dan gelijk met je elastieken of anders garen.

Waar een kraal moet komen, schuif je die naar voren.

Dank je wel, dat ik daar nog niet aan gedacht heb

 

Oh hahahah ja nu snap ik het ook

Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns