Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ultra punch

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ultra punch
    Posted: 10 Februari 2012 om 09:20
Wie kent Ultra Punch? Ik was tussen de spullen van mijn moeder aan het kijken. En daar zit nog van alles bij voor Ultra Punch (soort borduren) Lijkt me leuk om weer te doen maar weet niet meer hoe het moet.






De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2012 om 09:26
Je moet even op Google zoeken daar zijn heel wat dingen over te
vinden.
Ik heb dat vroeger ook gedaan zo leuk!!!!
Succes ermee
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2012 om 11:21

Ik heb daar vroeger wel mee gewerkt maar tijdens de verhuizing is het zoek geraakt.

Je kunt er hele leuke versieringen mee maken op bijv. een t-shirt.

ik heb toeneen keer een poesje gemaakt en dan de wol met een borstel helemaal pluizig gemaakt zodat je de lussen niet meer ziet maar een hele leuke poes.

als jet goed is heb je een soort lange haaknaald waar je een draad van een bolletje wol doorheen kunt halen.

dan zit er onderaan een naald waar de de draad doorheen haald

en dan is het enigste wat je moet doen en leuke tekening maken door de naald door de stog te steken tot de verdikking en dan weer terug te trekken. daardoor krijg je lusjes aan de andere kant van het werk. door veel lussen te maken kun je zo een vlak opvullen.

ik gebruikte toen gewoon een tekening van een kleurboek die ik op de achterkant over tekende met karbonpapier.

ik had toen wel een soort vel die ik als het werk klaar was over de achterkant straak zodat de lussen er met het wassen niet uit gingen.

 

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2012 om 18:05
Ik kende het niet maar heel mooi
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2012 om 20:12
Gaaf! Ik heb het ook veel gedaan.

Ik zat toevallig vandaag weer eens in die bak te kijken (had een borduurring nodig)

Veel mensen kennen het niet, daarom was het altijd superleuk om te laten zien. En mensen vonden het zo raar eruit zien, dat je loopt te prikken in een stukje stof...
Blessed to be a blessing
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Februari 2012 om 22:07
hier ook nog een hele bak met het garen, de stof en de naald aanwezig.

Ik maakte veel applicaties; o.a dinosaurus (v.d. film toen) op een spijkerjackje en badges voor de scouting, een huspuppy voor op een t-shirt en inderdaad ook een pluizige poes voor op een sweater.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 07:56
Wat leuk zeg .
Ook leuk om te doen
Ik haak nooit af!

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 08:44
Ik heb de boekjes weer terug gevonden. Zal er vandaag eens mee aan het worstelen gaan.

Ik heb 2 soorten garen, een soort wol op klosjes en garen wat je uit kunt trekken. Heel apart sorry kan het niet anders uitleggen.




De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2012 om 16:28
Het lijkt me heel leuk, succes hoor.
Groetjes van Jolly



Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 07:58
o heb ik ook gehad uitgeleend en nooit meer terug gekregen baal daar een beetje van hoop ooit nog weer eens eentje aan te schaffen was erg leuk om te doen en zo gemakkelijk
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2012 om 12:55
Pralientje/Conny ik ken het ook niet hoor.
Heb net even op Google gekeken, het ziet er wel mooi uit.

Mimisa en alle anderen die dit willen gaan doen, veel succes ermee hoor!

Groetjes, Tineke01
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns