Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos VoorjaarsKAL: Pimpelliese sjaal

 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 20>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 20:17
Ik kon het niet langer weerstaan!
Lees jullie enthousiaste berichtjes en zie dat meerdere H-D-jes er al eentje af hebben gekregen.
Dus zaterdag bij Wibra 2 bollen Bianca roze/paarsig gemeleerd gekocht en 's avons er al aan begonnen.
Het breit inderdaad lekker weg, maar de steekmarkeerder en een naaldenteller heb ik er wel bij nodig, want anders kom ik geheit in de war.

Wat (erg)fout van mij is : er liggen nog steeds onafgemaakte dingen te wachten. Hoe komt dat toch?
Blijkbaar ben ik niet streng genoeg voor mezelf.

Ik kijk wel verder in de tijd en beloof mezelf om na deze pimpeliesesjaal toch weer het oude werk op te pakken en af te maken.
Ik was al zo goed bezig om de laatste tijd geen wol meer te kopen, maar ja .....
Dit forum blijft verslavend, en je valt van het een in het ander en de verleiding wordt dan toch weer erg groot.
Afijn, dit komt vast wel bekend voor bij jullie.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 20:50
Lekker na de pimpelliese je dingen afmaken Tineke, want ladyken, Chantal en ik starten 1 juni weer een CAL+KAL met sjaals Thumbs Up
Dan kun je weer meedoen.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 20:53
heel mooie sjaals frea

ja jips verwittig jij de hobbydoosjes al maar en ja ik had ze beloofd dat ik nog heel wat in petto heb 


dus dames nld en bollen na de sjaals niet te ver opbergen he 
WinkTongue
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 20:54
Joehoe !!!!!!!!
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 21:05
Nou, voor mij is juni al heel gauw. Ik brei ook niet elke avond en niet veel op een avond, daarom gaat het bij mij allemaal niet zo snel.
Nu ik ouder word (ahum), heb ik steeds meer zoiets van : alles op zijn tijd. Dat dwangmatige en gehaaste gedoe neemt gelukkig af.
Ik zie een hobby niet voor (snel) moeten aan en daarom ga ik er nu makkelijker over denken en mee om.
Desalniettemin blijft het erg leuk!

Groetjes, Tineke01   
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 21:49
dat zijn ook schitterende kleuren.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 19:26
ik ben nu de pimpeliese bezig zoals die hoort, het schiet niet echt op, heb veel gewerkt nu zat ik te denken het grote gedeelte is alleen maar ribbels, zou je dat ook in trico kunnen breien of is dat geen gezicht?

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 587
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 23:37
Hoi eugenie.Het kan heel goed in tricotsteek allen gaat hij aan een kant wat oprollen maar dit kun je voorkomen door de eerste drie of vier steken in ribbels te breien.
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 08:55
Wat een pech ik was over de helft van mijn sjaal en nu zie ik dat er te veel steken opstaan dus terug uittrekken tot het midden pfff en het gaat al zo traag met naald 3 ,eventjes aan de kant gelegd en morgen terug met veel moed aan beginnen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 09:18
Ik heb de wol voor de pimpelliese al klaar liggen, maar omdat ik (net als Tinke) zoveel onafgemaakte dingen heb liggen mag ik er van mezelf pas aan beginnen als ik iets afgemaakt heb en ik moet zeggen het lijkt te werken. Als je steeds maar aan een ding tegelijk werkt is het eigenlijk zo af, vooral met het vooruitzicht dat je daarna weer aan iets nieuws kunt beginnen.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 10:19
Ik ga morgen met de auto naar Hongarije, dit is een móóói project voor onderweg! (of zal ik toch eerst aan de kate-shawl beginnen... of allebei... moeilijk moeilijk!)
Blessed to be a blessing
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 11:51
De mijne is ook af, moet nog wel een foto maken. Vindt de kleur (roze) niet mooi voor mezelf maar ik denk dat Jips hem voor het rode kruis wel kan gebruiken.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 12:32
Ooooooooooo diny wat fijn! Wat jammer dat je de kleur voor jezelf niet mooi vind. Ik ben gek op rose Tongue
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 20:20
Doe ik het wel goed?
Ik lees over 17 of 19 of nog meer punten breien en dan weer gaan minderen.
Ik heb nu 16 punten gebreid van Biancawol op nld. nr. 3,5 en de bol is al op.

Hoe breed wordt de sjaal gemiddeld van de eerste naar de laatste punt en wat is de afstand van de middelste punt recht omhoog naar de zelfkant van de sjaal gezien? Bij mij is die hoogte nu 76 cm.
Vanaf het begin (1e punt) tot waar ik nu ben is de lengte via de zelfkant gezien 54 cm.

Ik snap wel dat er bij alle gebreide sjaals wel wat verschil in centimeters zal zitten vanwege los of vast breien en naalddikte.

Maar ik heb graag een beetje houvast zodat ik weet of ik goed ga.
Ik twijfel omdat de eerste bol wol nu al op is.

Groetjes, Tineke01
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 21:54

mijn pimpeliese sjaal.

Gaat mee naar de hobbydozendag bij Magtelt, Jips neemt hem dan wel weer mee naar het Rode Kruis.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 22:39
oh mooi!
Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 587
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 23:24
Ik vind hem prachtig
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2012 om 00:00
Ik vind hem ook heel mooi

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2012 om 07:54
Ooooooooo diny die is mooi! Tongue
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2012 om 09:44
hij is schitterend
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1516171819 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns