Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoos VoorjaarsKAL: Pimpelliese sjaal

 Reageer Reageer Pagina  <1 17181920>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2012 om 09:39
Jullie gaan goed
Dat licht rosé maakt het netjes.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2012 om 20:22
Weer heel anders maar even mooi als alle andere sjaals. Leuk toch.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2012 om 11:09
Dames,

Ik heb jullie hulp nodig!

Mijn tante is woensdag a.s. jarig en ik heb een leuke tas voor haar gemaakt. Zo'n heerlijk handig exemplaar waar je je breispullen (of haakspullen) lekker in kwijt kunt. Erbij heb ik 2 bollen Carina garen (van de Wibra, van dat gemeleerde, met een beetje wol erin)...

Nu wilde ik ook een patroon erbij doen, en deze sjaal lijkt me wel leuk... Maar het patroon is niet heel duidelijk in hoeveel puntjes je moet breien... Dus...

Iemand tips?
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2012 om 11:33
Gewoon breien tot de eerste bol bijna op is en dan gaan minderen
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2012 om 21:44
Eindelijk, ik heb hem ook af.
Maar hij is 145 cm lang en in het midden 75 cm breed geworden en bestaat uit 22 puntjes. Ik had er bijna 4 bollen Bianca voor nodig. Ik heb de langste kant ook nog met een toer vasten omgehaakt.
Toen ik al een heel eind was kwam ik erachter wat ik eigenlijk fout deed. In 't patroon stond herhaaldelijk 1 omslag verdraaid recht, ik sloeg de draad dan nog een keertje extra om de naald. Wist ik veel.
Later kreeg ik in de gaten dat dat ook een extra steek werd.
Na de helftwerd het een gepuzzel en gestreep in het patroon. Toen moest ik ook steeds weer een extra steek minderen.
Maar ik ben eruit gekomen.

Als ik de moed kan opbrengen, ga ik hem ooit nog een keer doen maar dan zoals het echt moet en iemand mij kan uitleggen hoe je die omslag verdraaid recht nou eigenlijk moet breien.
Hopelijk gaat íe dan wat vlugger en kost het me ook minder wol, al had ik niet van die hele dure wol.

Hoe dom kan een mens soms doen. Ik heb er van geleerd!
Voortaan eerst vragen als ik iets niet snap, voordat ik met een patroon verder ga en maar wat doe.

Groetjes, Tineke01
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2012 om 23:32
De mijne is ook al (weliswaar een paar weken) af. Ik heb hem (of is het haar) gebreid van Phildar Lambswool op naalden 3 en ik heb 4 bolletjes van 50 gram gebruikt.  Te bewonderen op mijn blog
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 14:55
Ik loop een beetje achterSmile en ben nu aan de pimpelliese begonnen.
Volgens mij krijg ik de gaatjes niet helemaal hoe ze zouden moeten. Hoe doe je uit een omslag een recht en een averecht? Moet daar dan een gaatje komen? Ik heb een puntje met 3 gaatjes erin maar geen schuine rijtjes met gaatjes en de uiterste punt is ook helemaal dicht.
En nog een vraagje: je plaatst een steekmarkeerder toch in de steek die je het laatst gebreid hebt?
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 16:18
Ik heb genoten van alle foto's, vooral de wol van Jips vond ik mooi, mag ik vragen waar je die weg had Jips?
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 20:28
Esther: bedoel je de lila gemeleerde waar ik uiteindelijk de sjaal van heb gebreid? Dat is Bianca van de Wibra Big smile
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 20:30
Originally posted by Jips Jips wrote:

Esther: bedoel je de lila gemeleerde waar ik uiteindelijk de sjaal van heb gebreid? Dat is Bianca van de Wibra Big smile
Nee, volgens mij is die grijs gemeleerd? Ik zag 'm op pagina 16.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 20:33
Dat is ook van de Wibra Bianca :)
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2012 om 20:35
Goed dat ik het weet, ik heb die nl. wel zien liggen volgens mij maar die was meer gemeleerd en niet dat je zulke mooie overgangen hebt qua kleur?
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2012 om 11:12
Ik ga (ook rijkelijk laat) ook beginnen aan de pimpelliese sjaal. Ik wil voor Kerst voor mijn moeder een sjaal breien en deze vind ik wel heel erg leuk.  Eens kijken of het lukt...
Groetjes, Tineke
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2012 om 11:32
Originally posted by zakdoek zakdoek wrote:

Ik loop een beetje achterSmile en ben nu aan de pimpelliese begonnen.
Volgens mij krijg ik de gaatjes niet helemaal hoe ze zouden moeten. Hoe doe je uit een omslag een recht en een averecht? Moet daar dan een gaatje komen? Ik heb een puntje met 3 gaatjes erin maar geen schuine rijtjes met gaatjes en de uiterste punt is ook helemaal dicht.
En nog een vraagje: je plaatst een steekmarkeerder toch in de steek die je het laatst gebreid hebt?

ben je inmiddels hiermee geholpen? 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2012 om 11:35
Ik zet mijne ook nog even hier neer, dan kunnen we zo leuk de verschillende zien. 

Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2012 om 15:17
Wat is hij mooi in die kleur.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2012 om 17:49
Dank je wel Lidia!
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2012 om 19:05
heel mooi zenne
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2012 om 19:41
Hoi Saskia,
Ja hoor, ik zit driftig te breien. Niet zo goed voor nek en schouders, maar ik vind het echt heel leuk om te doen.
Ik maak hem van zelfstrepende sokkenwol, dan wordt ie weer heel anders dan de jouwe (die ik ook erg mooi vind!).
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2012 om 09:42
Wat een leuke sjaals komen er voorbij, SUPER DAMES!!!
groetjes miranda
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 17181920>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.580 seconden.
Lang Yarns