Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe eigenlijk?

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lisette1985 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisette1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hoe eigenlijk?
    Posted: 25 Maart 2012 om 10:05
Hoe zijn jullie eigenlijk aan het haken geslagen?
Hebben jullie het geleerd op school?
Ik zag op internet een foto van een gehaakte hond en vond die zo mooi dat ik dat ook wilde leren, ik kon nog geen steek haken LOL
Toch naar een hobbywinkel gegaan en een boekje van minihondjesd haken gekocht en wat katoen en toen ben ik naar mijn  ma gegaan en die heeft me geholpen, en sindsdien ben ik dus helemaal maf van haken. Ik had nooit verwacht dat ik haken zo leuk zou vinden.
Back to Top
Sarabi09 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 907
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sarabi09 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 10:39
De basis steekjes heb ik van mijn moeder, het rond haken en de magic ring heb ik mezelf aangeleerd.

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 10:40
Ik heb het vroeger op school geleerd, daarna toen het 'in' was veel gordijntjes gehaakt. Daarna heel veel jaren niet, wel geborduurd en gebreid tot ik er chronische ontstekeningen aan over heb gehouden in elleboog en schouder .Cry
Nu met  het haken van alles leuke knuffels is er opnieuw een wereld voor me open gegaan.
Blijft ook voor mij nog steeds een uitdaging!!Wink
 
Marlies
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 10:44
in de goeie oude tijd nog opschool leren haken en met vlagen steeds weer op gepakt en sinds het amigurumi virus is toegeslagen niet meer gestopt
Anne-Marie
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 10:56
een plaatje van een zpagettitas en toen een andere tas en toen was het hek van de dam!!!!!!!
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 11:01
Vroeger ooit van mijn moeder geleerd, maar niet verder gekomen dan lange ketting van losse te haken. Pas weer op zoek naar een hobby die weinig ruimte inneemt en niet te veel kost en ik ben altijd graag aan het freubelen. Toen heb ik superschattige poppetjes zelf haken gekocht, heel veel ge-otter (zonder hulp) en na een uur of 6 kwam er iets herkenbaars uit.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 11:48
Breien en haken op school geleerd en ik vond het ........verschrikkelijk! Later waren gehaakte
valletjes in de mode, toen wilde ik dat ook kunnen.
Voor mezelf en de jongens truien en vesten gebreid
en nu brei en haak ik gewoon alles wat ik leuk vind, niet om te hebben maar om te maken.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 12:56
Toen ik 6 was kreeg ik breilesjes van mijn oma, volgens iedereen was ik compleet talentloos *kuch* en mocht ik gaan vingerhaken van haar. Na een poosje kreeg ik zelfs een haaknaald om verder te priegelen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 13:28
Het is me met de paplepel ingegoten .
 
Als kind gingen we iedere zondagmiddag met onze ouders naar m,n opa en oma .
Naaien mocht niet op zondag ( een zondagssteek duurt geen week)breien met die lange pennen eigenlijk ook niet ,maar haken mocht wel .
Nu ik er verder over nadenk punniken mocht ook dat deed m,n broer
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 13:49
Ik heb het als kind op school en van mijn moeder en oma geleerd, maar ik vond er helemaal niets aan. Kon het ook niet en had er geen geduld voor. Later wilde ik zelf een trui breien, en dat lukte. Daarna een hele lange tijd niets meer gedaan, tot ik kinderen kreeg en voor hun truitjes wilde breien. Daarna heeft het ook weer een tijd stil gestaan, tot ik een paar jaar geleden amigurumi ontdekte. Daarna was ik (letterlijk) niet meer te stoppen Wink
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Lilyishere View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 295
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 17:15
Op school ooit geleerd om een kussentje te haken (doily patroon)
Vond het wel ontzettend leuk maar niets meer mee gedaan. Dat was Oma werk en toen trok ik me nog iets aan van de mening van anderen.
 
Eind vorig jaar was ik door een kennismakeingspakket van de lekturama met kralen begonnen. Ik liep de hobbyvoordeel winkel binnen en daar lagen zulke leuke boeken over haken.
 
Ik heb toen maar een beginnersboek gekocht met de haakbeginselen om te proberen. Vanaf dat punt ben ik losgeslagen. Nu 6 boeken en talloze digitale patroonbestandjes verder ben ik serieus zwaar verslaafd!
Ik kan geen bolletje wol of haakgarn voorbij lopen zonder de mogelijkheden te bedenken.
 
Ben eigenlijk heel grof begonnen met een telefoontasje en later 3 snoodjes voor mijn mannen.
Nu ben ik eigenlijk aanbeland bij het heel fijne haakwerk.
Haken werkt voor mij als therapie ben ik achter gekomen.
 
Nu is mijn motto eigenlijk een dag niet gehaakt, is een dag niet geleefd.
 
Oe das eigenlijk wel een goeie voor in mijn onderschriftWink
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 17:15
toen ik zwanger was van mijn dochter(44 j geleden LOL), en kleedjes breide, stond er een patroon in het drie suisse boekje van een gehaakte poes, en zo ben ik begonnen haken
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 18:45
wat een goeie vraag en die kan ik niet beantwoorden stom he ik doe het al van af mijn 7de ik ben nu 50 en doe het nog steeds ik heb zelfs nog haaknld vanaf mijn 7de ik haakte ook voor de buurkindjes voor de popjes en barbies goh ik moet daar toch is heel diep over na gaan denkenEmbarrassed
Back to Top
Jolanda43 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolanda43 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 18:57
Ik heb het denk ik op school geleerd, eigenlijk was haken het enige wat ik WEL leuk vond. breien, borduren,naaien enz vreselijk kon altijd wel janken(deed het ook). En nu vind ik alles leuk, weet gewoon niet wat ik eerst of laatst moet maken. Ben veel aant poppetjes haken en ook een ripple deken nu, ligt nog een trui waar ik mee bezig ben, een gordijntje dat nog af moet en borduurpakket waar ik ook mee bezig ben en quilten vind ik ook leuk. en ik moet nog 2 haak projecten in elkaar zetten, maar heb gewoon geen tijd genoeg Cry
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 18:58
Back to Top
Lisette1985 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisette1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 18:58
Wat leuk om te lezen hoe iedereen begonnen is!
Ik vond dat haken en breien altijd iets was voor ouderen en bejaarden en nu denk ik daar natuurlijk heel anders over, maar stel dat ik ooit een date heb en hij vraagt naar mjn hobby's dan ga ik niet zeggen dat ik haak hoor LOL
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:04
waarom niet is het iets om je voor te schamen dan
Anne-Marie
Back to Top
Lisette1985 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisette1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:08
Ja, omdat de meeste mensen nog steeds denken dat het iets voor ouderen is LOL
 
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:10
daar moet je boven staan hoor ben zelf bijna 42 en ga gewoon open en bloot met mijn haakwerkje in de garage box zitten wachten op mijn post moet je mijn collega's zien kijken maar stiekem wel vragen of dat je iets voor ze wil maken voor de te verwachten baby
Anne-Marie
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:29
Geleerd op school, dan paar jaar niks. Daarna terug opgenomen om zelf de doopsouveniers te maken voor de geboorte van mijn dochter en voor de geboorte van de dochter van mijn schoonzusje. 
Toen jaren en jaren niks meer gehaakt, wel gebreid, kruissteken genaaid ...vanalles wat. En in October vorig jaar terug de haaknaald opgenomen toen ik Amigurumi ontdekte.

Lisette: Haken is er niet alleen voor ouderen hoor: ga maar eens kijken in baby winkels daar liggen gehaakte aapjes en dieren te koop nu van Anne Claire Petit voorbeeld soms zelfs voor grof geld omdat het terug hip en in is. Volgende keer kan je zeggen als je zoiets in het uitstalraam ligt: "kijk dat kan ik ook maken, dat is mijn hobby"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns