Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe eigenlijk?

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lisette1985 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisette1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:36
Oh dan zal ik binnekort eens een babywinkel inlopen om te kijken of ik die knuffels kan vinden, ben nu wel nieuwsgierig.
En ik vind haken leuk dus dat blijf ik ook zeker doen hoor.
Ik kan in ieder geval trots vertellen dat ik al een hoop zelf gemaakt heb.
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:41
Je kan die op de link die ik doorgeef al bekijken en denk dan eens na hoeveel van die dingen je zelf kan maken terwijl anderen er geld voor moeten uitgeven, wedden dat je opeens trots bent dat je kan haken :-)
http://www.kleinezebra.com/merk/anne-claire-petit
Back to Top
Lisette1985 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisette1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:49
Zo, wat een leuke dingen staan erbij, en wat een prijzen... jeetje zeg
 
ik geloof dat ik mijn granny square maar op marktplaats ga zetten voor 1000 euro LOL
 
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:53
In de modeshow van House of Holland liep er kledij van granny squares op de catwalk, ze verkochten in hun winkels in UK een sjaal voor £485 geloof het of niet. 
Back to Top
Lisette1985 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisette1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:55
Jeetje wat een hoop geld.
Zo zie je maar weer dat handgemaakte dingetjes eigenlijk ontbetaalbaar zijn.
Nu ben ik inderdaad nog veel trotser op mijn eigen gehaakte knuffels, deken en tas.
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 19:58
Kijk maar hier naar die sjaal http://www.asos.com/House-of-Holland/House-of-Holland-Multi-Coloured-Crochet-Scarf/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1702182

En hier naar foto's van de modeshows vorig jaar http://www.thestylecatcher.com/2011/02/23/fashion-revival-the-granny-square-scarf/

Tuurlijk moet je er trots op zijn, zijn wij ook. :-)
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 20:23
Ik ben 4 jaar geleden begonnen doordat een vriendin van mij begon te breien.
dat was voor mij al zo lang geleden dat ik op het net ben gaan zoeken hoe ik ook al weer steken op een naald moest zetten. en toen kwam ik een haak film tegen en vond dat zo leuk.
Ik had ooit een haaknaald gekregen van mijn moeder.
Die was nog van mijn oma.
Ik ben via die film begonnen en na 4 jaar draais ik bijna nergens mijn handen meer voor om.
ik heb alles via forums, filmpjes en tekeningen aangeleerd.
Ik kende niemand die dat kon.
 
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 20:28
Originally posted by Lisette1985 Lisette1985 wrote:

Wat leuk om te lezen hoe iedereen begonnen is!
Ik vond dat haken en breien altijd iets was voor ouderen en bejaarden en nu denk ik daar natuurlijk heel anders over, maar stel dat ik ooit een date heb en hij vraagt naar mjn hobby's dan ga ik niet zeggen dat ik haak hoor LOL
 
Ik heb haken op mijn CV gezet bij hobbies. Ze vragen er bijna altijd na, dan leg ik uit dat ik vooral voor anderen maak, wat ben ik toch een mensenmens. Verder toont het aan dat ik heel geduldig en nauwkeurig, anders krijg je zo'n patroon niet mooi.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 20:33
juist wel en dan gelijk een knuffel of foto onder zijn neus drukken voordat er een mening gegeven kan worden.
staan ze gelijk met de mond vol tandenLOL
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 20:48
ik heb het ook op school geleerd. Toen ik een jaar of 14 was heb ik een strandtas gehaakt. 3 jaar geleden ben ik weer begonnen. Het begon omdat mijn dochter van toen een jaar of 6 wilde leren breien. Ik ben toen begonnen met een sjaal maar die is nooit afgekomen. Een paar maanden later dacht ik, ik ga een muts voor de kinderen haken. Daarna volgde 2 poncho's voor ze. Daarna wilde ik iets anders haken en kwam ik op internet leuke knuffels tegen. Heb mezelf de mag. ring aanleerd en via internet veel tips gelezen over het rondhaken enzo. De kinderen zijn nu erg blij met mij.
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2012 om 23:51
 weet zelf niet wanneer ik begonnen ben met breien en haken, breien denk ik op school en mijn moeder kon haken en ik dacht toen, wat zij kan moet ik ook kunnen.
heb van alles gebreid en gehaakt, gehaakte tafelkleden, kleedjes en nog veel kleding en naderhand voor kleindochter veel barbiekleding.
door het overlijden van onze zoon heeft het een tijd stil gestaan, maar toen kreeg ik asielzoekers naast me, chinese, met 2 dochtertjes en die hadden totaal geen speelgoed. had nog barbies liggen en heb die gegeven en ben er voor gaan breien en die meisjes spelen er veel mee  en nu ben ik weer helemaal verslaafd aan het haken en breien.
heb heel veel kunnen downloaden van internet en blijf zoeken naar leuke dingen, ben nu met 3 dingen tegelijk bezig, een sprei, een vestje voor de moeder van een andere buurvrouw  en een vestje voor mezelf
en ik wil nog zoveel doen.



WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 07:58
Vorig jaar liep ik in een boekenwinel,met mijn zoon wou graagst ik zeg een Pinguin ging maken. Hij is dol op die beesten.
En op dat moment kwam ik en haak boekje. tegen met dieren erin.
Heb ooit leren haken op school. En enhet door de info in het boekje weer opgepakt, door informatie te gaan zoeken ben ik hier terecht gekomen.


Toen was er een val van Jips omslagdoeken,en zo ben ik verslaafd geraakt.

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 08:08
ik heb het vroeger op de  huishoudschool geleerd maar vond het meer voor oma`s en heb het jaren niet gedaan totdat ik een beginende tenniselleboog kreeg van het breien en met behulp van internet oa het forum heb geleerd. ik geloof dat het eerste dat ik gemaakt heb eeb hoedje voor de wcrol.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 08:54
Ik kon al heel lang breien en vond dat leuk om te doen. Haken leek me ook heel leuk maar dat kon ik niet.Tot de dag dat ik vond dat ik ook moest kunnen haken. D.m.v duidelijke plaatjes heb ik het mezelf geleerd. Eerst een beetje prutswerk maar al snel leek het ergens op en kreeg ik er steeds meer plezier in. Nu maak ik regelmatig spulkletjes om kado te geven. Of voor eigen gebruik.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 12:03
he voor oudere hoe kom je daar nu bij weet je dat de sterren in amerika bijna allemaal haken maar vooral breien en als je het niet tegen een date durft te zeggen zal je nooit jezelf kunnen zijn je moet juist direct laten zien wie je ben en daar vooral heel trots op zijn ik hoor liever dat iemand handwerkt dan dat ze dagen in de kroeg zitten ofzo en als het goed is ziet die gene echt wel dat jij geen suffie benTongue
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 13:55
Van m'n moeder geleerd!

Ik haakte altijd 1 of 2 poppetjes per vakantie. Totdat ik 2 jaar terug ofzo steeds fanatieker ging haken en meer poppetjes maakte, ook buitenom de vakantie. Sinds ik lid ben van dit forum is het hek van dam en haak ik alles wat los en vast zit.
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Iris74 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 14:27
Hmm, ik heb het geloof ik mezelf geleerd, ik ben kinkshandig, en dan is het niets waar dom het van een rechtshandig persoon te leren. Breien kan ik wel, maar vind ik niet leuk. Ik ben ooit een keer ergens mee begonnen, gelijk met mijn zus, en haar model werd zo enorm anders dan die van mij. Wij snapten er niets van hoe dat kan. Meerdere mensen om raad gevraagd, maar niemand kwam eruit. Wat bleek, ik wisselde de pennen niet om, hahaha, dus breien deed ik links- en rechtshandig. Mijn zus kwam er achter toen ze vroeg of ik door wilde gaan, samen met haar, kon ze kijken wat ik deed.... Het is al heel wat jaartjes geleden, maar ik moet het nog regelmatig horen, hahaha!!
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 16:10
breien heb ik van mijn oma geleerd toen ik een jaar of 7 was denk ik
ik vond het erg leuk maar door de opmerkingen van een linkshandige zus en een zus die alles te strak breide ben ik helaas ermee gestopt
achteraf denk ik dat mijn zussen een beetje jaloers waren op mijn dekentje popjes en tasje die ik samen met oma maakte Maar ik was helaas erg gevoelig voor hun opmerkingen
 
een paar jaar geleden heb ik het breien weer herontdekt en uitgeprobeerd wat ik nog wist
stekenopzetten recht en averecht breien en afkanten
daarna heb ik dit forum ontdekt en met behulp van de vrouwen hier leren patroonlezen (wat me nog steeds niet helemaal goedaf gaat) Ik zag hier zulke mooie gehaakte knuffels en zo dat ik dat ook wilde kunnen
lang leve youtube Dankzij diverse flmpjes met uitleg heb ik mezelf haken geleerd
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2012 om 17:56
Ik denk dat ik het haken op de lagere school heb geleerd. Ik geloof een ballennet. Breien heb ik toen ook geleerd. Pas echt begonnen op kostschool. Gedeeltelijk verplicht, maar veel meer omdat iedereen breide. De ene trui na de andere. Later van alles gehaakt. Een hele mooie jurk, een paar pakjes. En breien nog veel meer. Vesten, jassen, truien, pakjes. Later voor man en kinderen en ineens stop.
En toen kwamen er kleinkinderen en amigurimi. Nu ben ik weer terug waar ik ooit was: bij kleding en tussendoor ami's. groetjes, Lida
Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Augustus 2010
Locatie: Thailand
Status: Offline
Points: 394
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer malofa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 06:19
Toen ik een jaar of 10 was breide mijn moeder heel veel. Van haar heb ik de basissteken geleerd. Ben toen begonnen aan een trui voor mijn nichtje (toen 3) Dat was lekker klein. Die trui is noot verder gekomen dan een voorpand en een halve mouw. Jaren later zag ik mijn schoonmoeder veel haken en breien. Toen begon t bij mij weer te kriebelen. heb van haar een aantal basisdingen afgekeken en veel van youtube afgehaald. Ik ben begonnen met haken, en dan engelse patronen. Ik heb nu nog steeds meer moeite met nederlands dan engels. Door dit forum ook vele mooie breipatronen gezien en daar ben ik zo'n anderhalf jaar geleden weer mee begonnen. Laatst zag ik iets over tunisch haken, dus dat ga ik ook nog uitproberen.


groetjes Wenke
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns