Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hoe eigenlijk?

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 14:28
Ik heb op de basisschool verplicht leren haken, twee pannenlapjes met een koord ertussen en een proeflapje met allerlei breisteken. Toen was het natuurlijk niet leuk,omdat het verplicht was. Voor de kinderen een hoop gebreid, toen een hele tijd op een laag pitje en het nu weer volop bezig
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 15:16
Back to Top
Saartje76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 235
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saartje76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2012 om 20:52
Ik heb leren haken en breien van mijn moeder. Zowel zij als mijn schoonmoeder zijn fanatieke breisters en vinden het dus heel leuk m hun kennis eindelijk weer eens over te kunnen dragen. Ik vind het heerlijk om leker te ontspannen met een werkje.
Groeten, Saartje
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2012 om 23:17
Ik denk dat ik het vroeger van mijn moeder heb geleerd, maar het kan ook mijn oma zijn geweest, want zij haakte veel meer dan mijn moeder. Vanaf een jaar of 15 heb ik niet meer gehaakt, tot ik vorig jaar zulke leuke creatie's op internet vond en toen heb ik de eerste basis opgepakt door naar een youtube filmpje te kijken en met behulp van de uitleg hier op Hobbydoos.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Bernanda View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2012
Locatie: Zuurdijk
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bernanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2012 om 09:56
Mijn oma heeft mij vroeger leren breien, ik was toen een jaartje of 5 en mijn moeder heeft mij toen leren haken. Ik vond het geweldig, maakte pannelapjes en roosjes. Mijn moeder deed het voor en ik deed het na.
Daarna een hele tijd niets meer gedaan en het sinds 2 jaar weer opgepakt. 
Ik haak en brei, maar ben vooral een haakster. Ik vind alles leuk om te maken.

Als ik menigeen vertel dat ik haak en brei dan is men wel verbaasd. Ik ben 30, heb leuke tattoo's, rij op een stoere motor en hou van heftige rock muziek. Het kan mij niet zoveel schelen wat een ander ervan vindt, als ik het maar leuk vind. En ik spreek het uit! Het is zo leuk om kleding en dingetjes zelf te maken!

Groet,
Bernanda
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2012 om 10:33
goedzo laat je eigen ik maar zien en wat maakt het uit dat je pas 30 bent en van handwerken houdt
Anne-Marie
Back to Top
Elgurumi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 217
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elgurumi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 14:12
Op school pannenlappen gehaakt,van die puntige met 'n oog eraan om op te hangen, maar vond het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang duren eer je 'n stukje gedaan had!!Ik vond het oorverdovend vervelend en saai! Verder niks meer gehaakt. Wel ooit 'n vest voor mezelf gebreid met 'n mooie ajourrand en redelijk gelukt ook nog! Wel veel last gehad van de stofdeeltjes uit het garen, mijn neus jeukte als 'n oordeel.Nu is dat 'n stuk minder,gelukkig.Vond het ook saai, zo'n groot stuk.Ik houd van veel variatie en telkens iets nieuws erbij leren. Daardoor is Amigurumi dus ideaal voor mij.Ben heel blij met deze hobby.
Oost West, thuis in je eigen nest!
Back to Top
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 678
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 14:31
Leuk om te lezen!
Dan nu maar mijn verhaal ik ben in juli 2010 begonnen met haken ik was toen 26 en zwanger van mijn 2de een meisje wist ik toen al. En ik had mijn schoonmoeder bloemetjes zien haken dat wilde ik ook. Dus naar de bieb en boeken voordeel daar het boek 100 bloemen om te haken en breien gekocht. En acryl op de markt. Inmiddels haak ik met katoen omdat ik dat mooier vind. En heb het mezelf geleerd toen kwam ik op deze site terecht(als je niet verslaaft wil worden moet je hier dus niet kijken) en dan word je wegwijs leuke patroontjes gekregen om mee te beginnen. En nu zelfs al een patroon ontworpen Hihi.
Op mijn werk (werk in een kapsalon) vertel ik het weleens tegen klanten dan zie je ze eerst zo kijken van haken dat is toch oudbollig tot ik laat zien wat ik maak zelfs de jonge mannen vinden het erg leuk Haha
groetjes nathalie
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 14:33
Mijn vriendin heeft het me geleerd, ik kreeg voor mijn verjaardag een hele gave sjaal, toen wou ik het zelf ook leren en nu kan ik niet meer stoppen.. Ik vind het ook erg leuk om te zien wat iedereen voor moois maakt!
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 15:14
Ik ben op handwerkgebied volledig autodidact, dat wil dus zeggen dat ik het mezelf allemaal heb aangeleerd, haken, breien, borduren (allerlei technieken, dus niet alleen kruisjes), quilten, kleding maken, kaarten maken en nog veel meer. Het enige wat me niet wil lukken is kantklossen en frivolite, dat duurt me te lang voor ik resultaat zie
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Elgurumi View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 217
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elgurumi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2012 om 15:18
Jaja, Natie.83, we moeten onze missie uitdragen! Veel mensen denken zo: haken en breien??????? Suf zeg, wie doet dat nou nog! Iets voor omaatjes toch! Maar als ze al die leuke dingetjes van de Hobbydoosjes zien, moeten ze hun woorden en vooroordelen inslikken!Het is juist heel erg leuk, het nieuwe haken en breien.   
Oost West, thuis in je eigen nest!
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2012 om 15:17
Toen ik zo'n jaar of 8 was heb ik het van mijn moeder geleerd. En van haar heb ik ook een set haaknaalden gekregen die ik nu nog steeds gebruik. Toen ik een beetje kon haken maakte ik kleertjes voor de barbie. Een paar dingen heb ik nu nog en spelen nu mijn kinderen mee.

Op het voortgezet onderwijs moesten we ook een keer een haakwerk maken met verschillende haaksteken. We hadden toen 2 jongens in de klas, die dat ook moesten doen en die zagen dat helemaal niet zitten. Omdat ik toen haken al leuk vond heb ik die opdracht voor hun gemaakt. Wat wel lachen was dat zij een hoger cijfer kregen dan ik zelf LOL


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.655 seconden.
Lang Yarns