Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

trappelzak

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: trappelzak
    Posted: 30 Maart 2012 om 15:55
Een collega van mij is zwanger en ik zou de trappelzak in grijs en zwart van phildar maken, met die grote knopen. Nu, er staat op het patroon dat ik naaldnummer 7 nodig heb. Welk soort wol raden jullie dan aan? Graag zeeman of andere goedkopere winkels.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 16:41
je zou even naar de steekverhouding kunnen kijken.
als ik iets met aald 7 moet maken en het is wel wat dicht qua haakwerk dan pak ik vaak gewoon 2 draden.
En dan kun je gewoon alle wol van de zeeman of wibra pakken.
 
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 16:41
Mooi is die trappelzak zeg! Die bewaar ik ... ! 

Bij de wol waarmee hij origineel gebreid wordt geven ze het volgende aan ... 
(Ik ken de wol van de Zeeman o.i.d. niet.)

Stekenverhouding :
Breinaald 7
10 x 10 cm = 
11 st x 16 nld
Gewicht :
50 gram
Lengte :
41 meter
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 18:06
dubbele draad pakken zoals Esther al aangaf ,proeflapje breien met pen 7 ,als dat nog te klein uitvalt  3 draden nemen ,. Het is een kwestie van uitproberen .
 
succes
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 549
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 18:13
Toevallig heb ik die ook gemaakt voor mijn zusjes toen ze zwanger was. Ik heb Katia Promofin gebruikt, en dan een dubbele draad. Ik ken het oorspronkelijke patroon niet meer uit mijn hoofd, maar ik weet wel dat ik hem gevoerd heb met stof. Geen idee of dat bij het origineel ook zo was. Ik heb hem zonder strepen gemaakt, in een effen kleur en daar eendjes op gemaasd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 18:52
Op Telegraaf online stond ook zo'n slaapzak, ik weet niet of die nog zichtbaar is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 19:01
de trappelzak is nog te downloaden op de telegraaf,
Back to Top
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 13 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2012 om 19:25
de katia promofin is te vergelijken met royal van de zeeman. Kga men moeder eens meenemen en dan inderdaad zoals jullie zeggen met dubbele draad ofwel heb je nog nigar die iets dikker is dan royal. heeft dezelfde naalddikte, maar er zit 50gr op ipv 100 gr. ik hou jullie op de hoogte. Voor de moment is het nogal stilletjes hier van kleurtjes, maar het is voor eind november, dus heb nog wel efkes tijd.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns