Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haken en breien met Zeemanwol

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haken en breien met Zeemanwol
    Posted: 10 Mei 2012 om 19:18
Ik heb een vraagje heeft iemand enig idee hoe het zou kunnen dat de wol van de Zeeman zo zacht word?
We hebben hier in het dorp een Zeeman zitten en nu haal ik daar wel eens mijn wol.
Het is namelijk nog best wel een uitgave als je elke keer wol gaat halen bij een wolwinkel!EmbarrassedEmbarrassed
Maar als ik dan een beest heb gehaakt en ik stop hem 1x in de wasmachine dan is heel de structuur weg.
Het is dan net of het helemaal zijn stevigheid verliest.
Ik was eigenlijk altijd op 30graden is dat misschien te heet?Confused
Wel heb ik voor mijn dochtertje een jurkje en rokje van katoen en dat blijft wel mooi!!!Smile
Ik wil namelijk een babydeken voor mijn schoonzusjes haken/breien maar zou het jammer vinden als ze het maar 1x kunnen gebruiken en na het wassen kunnen weggooien!!
 
Hopelijk hebben jullie een idee hoe dit zou kunnen
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 19:31
dat is een goeie vraag.
Ik heb de wol nog niet gewassen, maar ik volg hier even mee voor de tips Smile


http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
haakfreak View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2012
Locatie: holland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakfreak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 19:37
hoe het kan dat het z8 wordt weet ik niet maar het zit hem toch ergens in denk ik maar zo..kwaliteit moet je betalen Daarom kunnen ze ook goedkoper..dat is mijn redenatie..net als  met het katoen van de Wibra..kan ook best hoor maar er gaat niets boven de catania of katia....ook dat is prijsverschil..
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 20:06
ik heb wel al eens een deken gemaakt van zeeman/wibra acryl
de deken wordt echt dunner in de was, ik waste hem ook vaker dan andere dekens  toch wel zonde van al mijn werk
of misschien moet je met twee draden breien op een dikkere naald
 
Ik moet wel zeggen dat ik ook van betere/duurdere kwaliteit een dekentje heb gebreid en die blijft veel mooier Babytjes spugen nog wel eens en soms moet je dan iets vaker iets wassen
bij intensief gebruik lees eerst in de kinderwagenbak, later in de kinderwagen toen ze kon zitten, in de auto onderweg nu nog op de bank als knuffeldekentje
kwaliteit loont dan echt wel maar dat is mijn mening
 
ik kijk ook vaak hier bij de plaatselijke wolwinkel naar iets in de uitverkoop
er liggen hier dan ook  zakken met bijv 10 bolletjes tegelijk tegen een schappelijker prijs
misschien bij jou in de buurt ook??
 
Renske hier van de hobbydooswinkel heeft ook vaak aanbiedingen en kortingen
 
en voor een evht babydekentje zou ik niet zo gauw 100% acryl gaan pak dan een mix 50% katoen 50% acryl
bijv cotton light van drops Nu tijdelijk goedkoper 1,30 per bolletje ipv 1,70
nu zelfs extra 25% korting dus 1,27 per bolletje
 
 
succes ermee
 
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 20:28
Ik heb voor dochter een dekentje gemaakt van zeeman en ja, na de eerste keer wassen levert ie giga op kwaliteit en zachtheid in. Zonde van m'n werk? Mwah, nee, dat ook weer niet. Maar de volgende keer zou ik wel voor kwaliteit gaan ipv goedkoop.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 20:28
Bedankt voor de reacties!!Big smile
Ik ben zelf ook wel van mening dat duurdere wol van betere kwaliteit is dan de wol van de Zeeman.
Maar ik heb best wel veel wol gekregen met daar ook wel veel wol van de Zeeman bij en die ga ik ook niet zomaar weg gooien dat is ook een beetje zondeConfused
Zou er niet iets zijn waar je het weer iets steviger mee zou kunnen maken?
 
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 20:30
misschien het ouderwetse stijfsel en dan heel verdund gebruiken???
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 20:33
en als je met naald 3 er ami's van maakt? Beetje crue, maar in arme landen gaan ze niet in de was...
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 20:33
Drops heeft momenteel z,n winterkwaliteiten in de aanbieding met behoorlijke korting .
 
Mijn dochter breit nu een babydekentje met de kwaliteit Eskimo
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2012 om 20:49
Super bedankt voor jullie reacties ik ga gewoon op de duurdere.
En Krissis heel goed idee.
 
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 08:44
Originally posted by Krissis Krissis wrote:

en als je met naald 3 er ami's van maakt? Beetje crue, maar in arme landen gaan ze niet in de was...


Dat dacht ik ook al, stijfsel gebruiken.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 10:09
als je op de wikkel kijkt van de wol van zeeman dan staat er dat je met de hand moet wassen.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 10:18
Bij de handwas heb ik nog geen problemen ondervonden, maar wanneer het de machine in gaat en een zwierprogramma doorloopt, dan heb je dit probleem wel.
Ik begrijp ook wel, dat sommige toepassingen gebruikt met deze wol, soms meer nodig heeft dan alleen een handwasje. Misschien best rekening mee houden naar gebruik toe.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
annejee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2012
Locatie: utrecht
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annejee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 19:00
Misschien een open deur maar gebruik een wolwasmiddel. Dan scheelt echt!
annejee

http://pinterest.com/annejee/
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2012 om 20:25
ik heb al heel wat knuffels gehaakt met wibra of zeeman wol.
Ik was ze altijd koud op wolwasprogramma en dan maar ligt centrifugeren en dan blijven ze toch redelijk mooi.
als je echt katoen gebruikt dan zie je wel het verschil.
maar ze mogen bij mij graag vaak nieuwe knuffels in bed hebben en dan is het niet erg als ze niet zo duur zijn.
 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.515 seconden.
Lang Yarns