Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken met textielgaren

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken met textielgaren
    Posted: 31 Juli 2012 om 00:01
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met het haken met textielgaren? Ik zag het laatst liggen bij de Witte Boekhandel/Boekenvoordeel, onder de naam StrengelS. Volgens mij is het ook bekend onder de naam Zpaghetti, maar het wordt ook textielgaren genoemd. Wat een grote bollen zijn dat zeg, die neem je niet even mee in de trein LOL

Het idee ervan lijkt me heel leuk, maar ik vroeg me af of het in de praktijk ook lekker haakt en het resultaat niet binnen een dag uit elkaar valt? En mocht je ervaring hebben met dit garen, welke maat haaknaald vind je fijn om hierbij te gebruiken en ga je snel door zo'n bol textielgaren heen?
Back to Top
Lilyishere View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 295
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 09:34
Ja dat heet Zpagetti of Nooodles.

Zelf vind ik het niet prettig haken. Het is onhandig en lomp en zwaar.
Het wordt heel strak, dik en stijf.
Ik heb het gehaakt met een haaknaald van Zpaggeti zelf. Een tunische. Een dikke stok is het bijna. Er staat 14 op maar volgens mij is hij nog groter dan 14.

Succes en ik heb respect voor je als je er aan begint
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 10:28
Ik weet dat iemand er een tas van aan het haken was, maar alleen het voorpand woog al zo zwaar dat ze er mee is gestopt.
 
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 12:56
Ik heb een Zpaggetti-tas gehaakt. Meer om het gewoon een geprobeerd/gevoeld te hebben dan om te gebruiken. Hij is loodzwaar.
Ik vind Zpaggetti niet prettig haken, maar als ik er nog eens wat mee doe, dan denk ik aan een badkamerkleedje. Kan gewoon rustig liggen dus je vertilt je er niet aan Approve.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 12:58
Ik was ook enthousiast maar na 10 minuten heb ik het definitief aan de kant gelegd. Rekbaar, zwaar niets voor mij Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 13:43
Een vriendin die al eeuwig niet meer gehaakt had heeft er poefs van gehaakt. Ze hield de naald vast als een hamer en dan gaat het. Ik heb geholpen, maar met de normale manier van de naald vasthouden lukte het mij niet.
De poefs zijn leuk geworden. Maar een heb ik moeten voeren omdat hij zo los was geworden hoewel ze echt hetzelfde had gehaakt. Het materiaal was van een totaal andere kwaliteit hoewel het hetzelfde merk was. Ik heb nog voor een tasje liggen, maar eigenlijk geen puf om er aan te beginnen. Groetjes, Lida
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 15:19
ik heb ook getwijfeld om eraan te beginnen maar toch niet gedaan
het enige wat ik er leuk vanvind is dat je er inderdaad een mooi kleed van kan maken!!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 15:24
Ik heb er twee kussens van gemaakt. Die zijn wel erg mooi geworden. Die heb ik met die Strengels gemaakt. Doordat het vrij stug spul is blijven ze mooi in vorm.
Ik heb ook met de echte Zpaggeti een tas gemaakt maar die is inderdaad loodzwaar. Hij is wel mooi.
Ik vind de Strengels soepeler haken dan de Zpaggeti. 
Maar het is inderdaad  zwaar werk. Ik had flink spierpijn toen ik klaar was. 
Ik sport niet veel dus dat is wel goed voor meWink
Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
Lilyishere View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 295
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 17:55
Leuk patroon kussen

Dit is misschien een leuke om te proberen, is nietvzo massief
Back to Top
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 18:42
Bedankt voor het patroon, die ziet er erg leuk uit. Sowieso allemaal superbedankt voor het advies :)

Inmiddels heb ik hier twee rollen donkerrode StrengelS liggen en een haaknaald van 15 mm. Aanvankelijk had ik een bamboe naald van 12mm, maar daarbij moest ik wel heel veel kracht zetten. Die van 15mm werkt een stuk fijner, maar het kost nog wel meer kracht om te haken. Dat geeft niet, ik wissel het namelijk af met een ander haakprojectje waar ik ook mee bezig ben. Hopelijk voorkom ik zo al te veel spierpijn :)
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 19:06
Ik vind het leuk om te doen. Ik heb al diverse tassen gemaakt van Zpagetti. Ik ga volgende week (of eerder/later, ligt eraan wanneer ik klaar ben met 2 andere projecten) beginnen aan een tas voor een vriendin.
De haaknaald kan ik niet op de normale manier vasthouden hierbij. Ik hou hem vast als een hamer.
Ik gebruik maat 12. Ik heb 2 tassen zelf in gebruik, en ze zien er nog steeds goed uit. Ik ben een beetje te lui om ze te voeren, dus pennen enzo kan ik er beter niet in doen LOL. Mijn grote sleutelbos is geen probleem. Maar meestal maak ik de tassen dusdanig, dat er een verwisselbare binnentas in past.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2013
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 801
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2013 om 16:10
Ik heb er ook twee tassen van gemaakt, de eerste ook weer uitgehaald, omdat hij te klein was, de tweede staat in mijn haakla, daar zitten al mijn bollen wol in. Hij is inderdaad zwaar.
Nu ben ik bezig met een poef voor mijn zoon. Doordat het lekker dik en groot is gaat het wat sneller.
Ik heb de textiel garen van de Action, hema, blokker en van de witte boekenmarkt. Je moet wel opletten dat ze wat dunner zijn, die haken lekkerder. Ik haak op naald nummer 10, die zat erbij (ik heb er ondertussen 8 liggen hahaha)
Het is wel wat zwaarder dan met gewone wolgaren, maar met wat afwisseling is het goed te doen (ik heb artrose in mijn pols en mij lukt het ook)
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns