Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops patronen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 926
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops patronen
    Posted: 02 Augustus 2012 om 19:13
Na een tijdje van afwezigheid in verband met drukte thuis en op het werk ben ik de laatste dagen weer heerlijk aan het meelezen. Wat gezellig weer!
Voor de winter wil ik een vestje gaan haken voor mijzelf, spannend wel zo'n groot project. Nu is mijn vraag: weet iemand hier of de patronen groot of klein vallen? Ligt natuurlijk ook aan de manier van haken, dat begrijp ik en het materiaal dat gebruikt wordt. Zaterdag gaan we op vakantie en ik wil er graag aan beginnen, dus ik ben dan weer even afwezig hier. Is overigens niet erg als ik voor die tijd geen antwoord heb hoor! Maar ik ben zomaar benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.
 
Groetjes Annelies.
groetjes Annelies ;)
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 19:30
Een proeflapje is altijd aangewezen!!!
Een kleine moeite maar uiteindelijk werpt het zijn vruchten af!!  ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 21:23
Ik vind het lastig met die patronen. Ben nu al een hele poos (lees sinds maart dit jaar) me een vest bezig en heb nu voor de 2e keer een maatje minder genomen en nog is het waarschijnlijk/zeker te groot :S
Die proeflap zijn bij drops patronen zeker geen overbodige luxe.
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: belgiƫ
Status: Offline
Points: 1572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 22:00
Mijn moeder is nu een pull aan het breien van drops en volgens haar klopte het patroon niet helemaal en heeft ze zelf wat moeten aanpassen en zij maakt ook altijd eerst een proeflapje en gaat daar dan op verder en past aan indien nodig.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 April 2010
Status: Offline
Points: 555
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 22:05
Er zitten prachtige modellen tussen maar op de beschrijving van de patronen hebben al velen hun tanden kapot gebeten Wink
Katelijne




kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 23:42
dat wou ik ook net zeggen Katelijne , ik vind het heel moeilijke patronen . Helemaal niks voor mij
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 April 2010
Status: Offline
Points: 555
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 10:03
Dine hielp vroeger altijd met het uitvlooien van patronen (vooral drops en phildar)
Katelijne




kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 926
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 11:28
Oeps, als ze moeilijk zijn ga ik eerst maar eens bedenken of het dan echt wel iets voor me is. Het patroon wat ik heb uitgezocht ziet er niet heel moeilijk uit maar als het toch te lastig is en het valt tegen is het zonde van al het werk natuurlijk. Ik ga er nog even goed over nadenken voor ik begin.
Bedankt in ieder geval voor de tips!
groetjes Annelies ;)
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 12:46
Hoikes,
Het probleem van de juiste maat.
Ik heb leren breien in het volwassen onderwijs.
Daar hebben ze ons geleerd om eerst een basispatroon te maken met jouw maten.
Je kan het een vriendin laten opmeten of van een goed passend kledingstuk nameten.
Als je het basispatroon hebt kan je best vergelijken met de getekende pull bij de beschrijving.
Je proef lap is en blijft natuurlijk een belangrijk onderdeel.
De proef lap moet ook goed gemeten worden.
De meesten leggen het gewoon plat en meten,je moet het eventjes rekken want doet een breisel ook.
Natuurlijk niet uitrekken maar gewoon met je handen in de juiste positie brengen.
Deze gegevens zouden veel moeten verhelpen.
Ik zelf doe het steeds zo en dan met de regel van drie.
Groetjes en succes,mochten er toch nog vragen zijn je mag ze gersut stellen hoor.
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 483
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2012 om 12:45
het ligt dus niet aan mij dat ik die drops patronen niet zo prettig lezen en begrijpen vind :)
kan natuurlijk ook aan de vertaling liggen
Back to Top
Lilyishere View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 295
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2012 om 13:10
Er zitten heel vaak fouten in de vertalingen.
 
Maar een heleboel patronen pas ik aan naar eigen inzicht. Zowel haak als naaipatronen
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2012 om 14:57
de maten verschillen ,dat is een kwestie van uit proberen een proeflapje bied dan uitkomst
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2012 om 19:33
Ik vind de kinderpatronen groot vallen. De volwassenen weet ik niet zo goed.
Kijk even goed naar de patroontekeningen. Welke maten staan erbij en komt dat overeen met de maten van een vest wat je hebt en wat goed zit? maak dan een proeflapje en zo kan je het patroon aanpassen naar je eigen maat. HEEL BELANGRIJK blijf passen en meten tijdens het breien en doe niet zo dom als ik pas deed bij het breien van een spencer voor Manuel. Na het proeflapje dacht ik goed te zitten en breide ik er lustig op los. Aan het eind toch even gepast en het leek prima in orde. Tot ie af was. Er konden wel twee Manuels in. Veel te breed. En omdat de hoogte wel in orde was kon ik er dus niets mee. Zonde van de tijd en van het werk.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns