Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendagje stitch n bitch

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Onderwerp: dagje stitch n bitch
    Posted: 03 November 2007 om 22:10
Hallo daar, even een verslagje van mijn dag (als jullie het leuk vinden hoor...)

Ben thuis na 4 uur reizen, alleen maar omleidingen en vertragingen. Dus net op station snel broodje gehaald die ik nu zit te kanen. Vanmorgen half 7 vertrokken en 10 uur aangekomen in de van nelle fabriek. Gelijk op station kwam ik corrigami van het forum tegen, leuk hoor! Binnen wilden allemaal dames aan mn rode kraag voelen, hihihi stiekem btje trots. Het was helemaal niet zo gek druk vond ik, waarschijnlijk bleef niet iedereen een hele dag of zo en kwamen er veel later. Ik heb even wat rondgekeken en was meteen verliefd op een naaldenzak/lap of hoe dat heet van phildarkraam hartstikke handig, weer een plank vrij. Even wat bolletjes in overweging genomen en toen naar mn eerste workshop, patentsteek. Snapte het wel maar kreeg het niet goed voor elkaar toen we gingen meerderen en minderen, het ging allemaal zo snel. Thuis nog maar wat oefenen. Materiaal had ik allemaal meegenomen. Veel mensen waren het vergeten. Na de workshop 2 uur pauze. Toen enthousiast inkopen gaan doen van spaarcentjes. Heb prachtige fantasiewol, nog een bolletje fabel (kwam tekort) leuke breigadgets (needle huggers, draadstraktrekdingen, etc), zelfs unieke weefbreinaalden, ben benieuwd hoe dat werkt. Flink wat wol uit de 2 eurobak gehaald, waaronder donkerblauw mohair van phildar. Ook nog plastic wol gehaald en een tasje voor breigadgets. Ook nog gothic wol om zwarte glimpluisrandjes te maken. Kreeg bamboenaalden kado. De mooiste wol was allemaal veels te duur, vanaf 6 euro per 100 gram tot 30 euro. Bij de kraam van de weefnaalden moest ik half uur in de rij staan maar dat gaf niet. Toen nog een workshop twined knitting wat je schijnt uit te spreken als twinned, dus tweeling. Op 5 naalden leerde je zweeds breien, ging supergoed…werd in het begin paar keer gecorrigeerd maar toen ging het wel. Was echt leuk, ik heb niet het boek gekocht want die was in het zweeds en ik kan het op google de uitleg ook wel nazoeken vond ik. Toen een cursus snelle breitechnieken, waarbij ik naast een breiende man zat. Zo bijzonder en gezellig. Ik heb geleerd om met links mn draad vast te houden en te breien met 1 of 2 kleuren. Nog erg wennen hoor, denk niet dat het mijn ding is. En je moet rechtop zitten, maar dat weet ik wel. Inmiddels had ik wel een beetje koppijn van de honger en was moe dus na de workshops gauw naar de bus gelopen. En toen begon het gedonder met vertragingen en omleidingen weer. Zelfs iemand die een hartaanval kreeg in de trein, noodrem erbij, ambulance. Hoop dat dat goed komt. Na 4 uur kwam ik thuis aan! Ben dus echt doodop! Heb mn bezoek morgen al geannuleerd. maar was wel een geslaagde dag










Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 22:23
Oeps wat een dag, maar je bent duidelijk iet voor niets geweest.
Die gadges moet je nog eens wat uitgebreider showen hoor!
en leuk dat je corrigami gelijk tegenkwam.
Volgens mij lig jij vanacht nog te breien heel snel en met twee kleuren

Back to Top
Arga View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 38
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 22:28

Mijn dag in Rotterdam was wat minder enerverend, maar ik vond het wel erg leuk. Ik heb vooral genoten van al die dames die daar rondliepen gekleed in hun resultaten. Mooie sjaals, stola's in verschillende afmetingen enz.

Jammer voor hen was dat het nogal warm was.

Heel leuk vond ik dat ze zo herkenbaar waren van de foto's die op de verschillende logs zijn verschenen.

Ik heb geen workshops gedaan, die waren toen ik mijn kaart bestelde, al bijna allemaal volgeboekt, dus ik heb rondgelopen. Ben wel geschrokken van de prijzen van de materialen, maar ze zijn wel erg mooi.

En als bijna 70-jarige was het wel bijzonder om te zien dat er veel jonge vrouwen zijn die weer aan de gang gaan met de breinaalden. Die heb ik trouwens wel gekocht, want ik ben verslaafd aan de gekleurde naalden met metalen punt, die zijn in de winkels die ik bezoek, niet meer te krijgen.

Er zijn veel foto's gemaakt, ben benieuwd waar die te zien zullen zijn, want het was een gezellig gezicht al die handwerkende dames.

Het was zeker de moeite waard.

 

ieder mens blijft steeds dezelfde, maar niet hetzelfde!
Back to Top
schippersvrouw View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 407
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 22:29

Leuk om allemaal te lezen zeg en wat leuk dat het zo'n geslaagde dag was! En je hebt leuke dingen gekocht zeg. Nou lekker uitrusten en dan morgen aan de slag met de nieuw geleerde dingen!

 

De groetjes van Wendy
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 00:15

He Lisa,

Zo te zien een heel geslaagde dag en wel leuk dat je weer iets nieuws hebt bijgeleerd, en nu maar veel oefenen. En je nieuwe wollebolletjes supper hoor.

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 08:05
Wat leuk om dit allemaal te lezen. Ben wel een beetje jaloers. Misschien dat ik volgend jaar toch maar eens vrij moet nemen.
Groetjes van Lieke

Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 08:07

Ja het was een leuke dag, nu sparen voor volgend jaar. Fijn dat jullie ook een leuke dag hebben gehad.

Heb veel te veel geld uitgegeven. Was net bezig met foto's te maken maar nu zijn de batterijen leeg. Ik wil met (een beetje Schaamte) mijn aankopen laten zien....

Wat ik wel jammer vind is dat ik niemand van hier heb gezien. misschien staan we straks wel samen met elkaar op een foto zonder te weten.

Groetjes Syl
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 09:49

leuk om jullie ervaringen te lezen.

groetjes puckTongue

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 10:18
Leuk om je verhaal te lezen.En wat heb je lekker veel dingetjes gekocht zeg die wolletjes zien er geweldig uit en de rest is ook al super. Heel veel plezier met je aankopen.
Groetjes Teunie
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 10:43

Hoi Lisa, wat fijn dat je zo'n leuke dag (op de terugreis na dan) hebt gehad: veel gezien, gedaan en gekocht. Omdat jij zo uitgebreid alles hebt beschreven is het net of ik er ook een beetje ben geweest.

Grappig dat iedereen aan je kraag zat te voelen. Misschien wil/ga ik er ook eens een maken voor op mijn supersaaie (maar wel lekker warme) jas. (waar was dat patroon ook alweer??).

groetjes en veel plezier met je nieuwe spulletjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 11:05
Wat leuk, dat jullie een fijne dag hebben gehad,leuke spullen hebben gekocht,alleen die reis,Ja leve het openbaar vervoer!!Syl laat je ook nog zien wat je gekocht hebt?
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 12:00
De spulletjes die je gekocht hebt zien er heel leuk uit. Ik ben benieuwd wat het wordt als je het allemaal verwerkt hebt. Veel plezier ermee. Ik hoop dat je de treinreis eromheen snel vergeten bent.
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 12:04
Ik raak helemaal enthousiast van al jullie verhalen en wat leuk dat het toch over het algemeen een hele positieve dag is geworden. Ja Knitalot, je hebt er heel wat werk van gemaakt en ons, in ieder geval mij al je spulletjes laten zien, dank je wel voor al die moeite. Jammer dat je dat moest zien, die hartaanval, dat zijn nare dingen. Arga wat leuk dat je als bijna 70 jarige ook geweest bent, lekker hip hoor, ik zie het me met mijn 75 jaren niet doen en zeker niet in mijn uppie vanuit de Achterhoek. Ik kom van oorsprong uit het Westen en toen ik nog getrouwd was zijn we 18x verhuisd en er was altijd wel iets creatiefs in de buurt, maar hier niet veel hoor. Ik had me al zitten verheugen op VenD die wordt hier 15 November geopend, maar iemand mailde dat daar ook geen wol meer is. Maar ik geniet volop door jullie mails. Allemaal nog een fijne Zondag en de groetjes van Hil
Hil7
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 12:27
Originally posted by Josl Josl wrote:

Grappig dat iedereen aan je kraag zat te voelen. Misschien wil/ga ik er ook eens een maken voor op mijn supersaaie (maar wel lekker warme) jas. (waar was dat patroon ook alweer??).




200 gram wol hooguit
5 mm naalden

proeflapje is 17 steken en 32 rijen voor 10 cm ribbelsteek.

Zet 38 steken op

rij 1: R14, A14, R1 (draad omslaan, 2 samenbreien)4x, draad omslaan, R1
Rij 2: R25, draai je pennen
Rij 3: A14, R2 (dr omsl, 2sam)4x, dr omsl, R1
Rij 4: R 26, draai je pennen
Rij 5: A14, R3 (dr omsl, 2sam)4x, dr omsl, R1
Rij 6: R hele pen (41 steken)
Rij 7: R 32, (dr omsl, 2sam) 4x, dr omsl R1
Rij 8: R12, A16, draai je pennen
Rij 9: R19, (dr omsl, 2 sam) 4x, dr omsl, R1`
Rij 10: R13, A16, draai je pennen
Rij 11: R alles
Rij 12: 5 steken afkanten, R9, A15, R14

Deze 12 rijen zijn 1 punt, herhaal dit punt voor de gewenste dikte. Gemiddelde vrouw 23-25 punten.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 12:44
ik had wat vragen over de gadgets, dus hier gaan we:
ze hadden trouwens ook heel veel soorten toerentellers, ik ken alleen die die je op je pen zet, maar hier hadden ze zelfs stopwatch idee, dat je het gewoon indrukt na elke pen, maar veels te duur.

ok:

houdertjes zodat je steken niet van de pen glijden



tasje om je breispulletjes in te bewaren (in je breitas evt weer)



naaldenmeter en mesje in 1(kreeg ik kado)



gebogen naalden in kokertje



ronde steekmarkeerringen ipv die ovale haakjes



draadstraktrekdingen



spelden voor breiwerk (kan de kop er niet tussendoor)



naaldknuffelaars, oftewel beertjes die de punten van je pennen samenbinden



weefbreinaalden, je moet de draden door plastic kokertjes heenhalen en uit je pennen latenkomen en dan kun je weven of zo.



en als laatste mijn opberglap voor breinaalden

Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 12:53

Wat leuk Knitalot, al die foto's of ik zelf op de beurs loop en alles te zien krijg. Dat vind ik nou zo'n lief en leuk idee van je. Ik geniet volop vandaag.

Bedankt en de groetjes van Hil

 

Hil7
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 12:55
oh sorry als ik dat had geweten had ik daar ook wat fotootjes gemaakt. ik denk wel dat ze nog ergens geplaatst worden hoor!
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 13:07
Wauw ,handige hebbedingen,maar wat doe je nu met die draadstraktrekdingen en hoe??
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 13:22
uhm ben er nog niet helemaal uit hihihi. ben aan het testen op mn poncho, want die maak ik met 4 bollen. volgens mij is het idee dat je ze op de andere 3 draden doet dat die niet gaan lubberen terwijl je er met 1 bezig bent of zo...maar volgens mij doe ik het verkeerd
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 14:04

Naaldknuffelaars: kom er maar op. Zien er bereleuk (hihi) uit en lijkt me ook handig. Gebogen naalden in koker? Vast wel superhandig maar ken ik niet. Zou niet weten wat je daarmee moet doen. Weefnaalden? Leuk als jij het allemaal voor ons gaat uitzoeken (toch????).

Liefs en bedankt voor het patroontje van de kraag,

Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns