Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kerststalletje haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
joanneke1981 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joanneke1981 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kerststalletje haken
    Posted: 20 Augustus 2012 om 10:15
Hallo allemaal,
 
Ik kijk pas net rond op dit forum en wilde jullie meteen al om advies vragen.
Ik haak nog niet zo lang, maar ben helemaal verslaafd en wilde als nieuwe uitdaging een kerstgroepje/kerststalletje haken.
 
Weet iemand waar ik een goed patroon hiervoor kan vinden?
 
Alvast heel erg bedankt!
Back to Top
joanneke1981 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joanneke1981 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 10:45
hoi ikkie1202,
 
Die zien er super uit! Is het makkelijk om engelse patronen te lezen over vertalen? Daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee. Anders ga ik voor het patroon van Christel, zij heeft ook een Kerstboekje, weet je toevallig of dat patroon daar ook instaat?
 
Bedankt!
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 10:50
Nee ik weet helaas niet of het daar ook in staat, maar ik weet dat verschillende mensen het boekje hebben gekocht, dus die kunnen het je waarschijnlijk wel vertellen.
Op zich vind ik het niet erg moeilijk om engelse patronen te lezen. Alles werkt met afkortingen net als de nederlandse patronen, dus als je die afkortingen gewoon naast elkaar op een lijstje zet dan leer je snel genoeg welke afkorting welke steek is.
Waar je wel op moet letten is het verschil tussen engelse patronen en amerikaanse patronen, want daar zit een heel klein verschil in. Als voorbeeld, in een amerikaans patroon betekend dc een vaste, terwijl het in een engels patroon stokje betekend.
Dat eerste patroon is een amerikaans patroon.
Back to Top
joanneke1981 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joanneke1981 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 11:01
super dankjewel voor de tips ikkie!!
 
het is hartje zomer, maar ik krijg nu al zin om hieraan te beginnen hahaa
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 11:02
In het boekje van Christel Krukkert staat geen complete kerstgroep, wel Jozef, Maria en het kindje Jezus.
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 12:03
Originally posted by joanneke1981 joanneke1981 wrote:

het is hartje zomer, maar ik krijg nu al zin om hieraan te beginnen hahaa


Ik ben er ook al een tijdje mee bezig! Ik wissel een beetje af, dan eventjes verder aan de kerststal, dan weer wat anders Zo blijft het ook leuk en ben je niet maanden met hetzelfde bezig (ik ben ook nog maar net begonnen, dus ik haak nog niet zo snel )
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 12:12
Ik heb er persoonlijk ook geen problemen mee om de Engelstalige patronen te lezen, maar moet zeggen dat mijn eerste patronen gelijk in het Engels waren, dus moest wel lol.
En de meeste Amigurumis zijn met vasten gehaakt en, voor zover mijn ervaring reikt, zijn ze meestal in de Amerikaanse versies geschreven.
 
Wat ik ook wel doe als mijn tante een patroontje van mij wil hebben (is niet goed in Engels), als ze niet in PDF geschreven zijn, is gewoon in bijv. Word Zoek en/of Vervangen doen, dan kun je bijv. sc intypen en dit vervangen door vaste(n). Dat maakt het ook al gelijk een stuk duidelijk.
 
Of anders Google Vertalen gebruiken, is soms wel creatief lezen geblazen bij een uitlegstukje, maar de normale dingen vertaalt hij best goed is mijn ervaring.
 
Misschien heb je ook iets aan deze tips. :)
 
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 12:19
Ik heb de kerststal van Christel Krukkert gehaakt en hij is niet moeilijk hoor ik vond hem leuker dan de bovenstaande en toen ook gemakelijker door het engels van de bovenstaande intussen lukt het engels haken ook al aardig.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 14:03
Op de hyves van Karen staat ook een kerststalletje en dit patroon kan je gratis daar weg halen als je lid bent van die groep http://karens-ac.hyves.nl/

Back to Top
joanneke1981 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joanneke1981 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 13:10
hoi allemaal,
 
bedankt voor de goede tips! handig om te weten dat de groep niet in het boekje staat!
Als je gaat zoeken kom je zoveel leuke patroontjes en boeken tegen. Helemaaaal niet goed, ik wil ze allemaal :)
 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns