Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

De keerlosse

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: De keerlosse
    Posted: 26 September 2012 om 12:07
Het is al een oude tip.

Op de 2, 3 en 4 keerlossen van halve, hele en dubbele stokjes, kun je makkelijk verder haken, je ziet waar je moet insteken.

Maar bij vasten is dat minder goed te zien en te doen. Ik haak dus altijd bij vastentoeren 2 keerlossen, de eerste brengt de steek een toer omhoog, de tweede ligt plat en daar kun je goed insteken. Wel opletten dat je die als één steek beschouwt bij het tellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 12:28
Bedankt voor de tip Magtelt.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 12:58
hoi,
ben nog niet zo lang weer aan de haak,
klink voor mij nog als russich en cinees door elkaar,
groetjes marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 20:08
Zal ik je een leerboekje met tekeningen sturen per e-mail? Haken Stap voor stap voor Rechts en Links handigen???

Het gaat er om dat je bij een rechte lap haken bij elke toer naar boven moet en dat doe je met lossen, die daarom in dit geval keerlossen heten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 14:17
bedankt voor de tip, had het inderdaad moeilijk om in de eerste steek te steken
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 18:01
hoi,
ahhhh bedoel je dat met keer lossen, ben ook zon kneus(af en toe)
groetjes marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 18:44
Ik heb je het boekje gestuurd. Je bent geen kneus, je bent een leerling, Grasshopper.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 19:47
hoi magtelt,
bedankt voor t  boekwerk!!!!!
kijk t zit zo; als er staat ;haak 3 losse,dit is eerste stokje, snap ik t.
staat er haak 3 losse dit is keerlosse, slaat de paniek toe en denk ik waar gaat dit over?
idemdito met breien, sokken breien, nooit gedacht dat ik t kon, maar met zon boekje waar t stap voor stap staat, gaat t wel.net als werken met de pc, nog altijd mn zoon bij nodig, maar gaat steeds beter. groetjes marian
Back to Top
b00rtjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2012
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer b00rtjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 22:51
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Zal ik je een leerboekje met tekeningen sturen per e-mail? Haken Stap voor stap voor Rechts en Links handigen???

Het gaat er om dat je bij een rechte lap haken bij elke toer naar boven moet en dat doe je met lossen, die daarom in dit geval keerlossen heten.

Magtelt, zou je mij ook het boekje kunnen sturen?
Ik begeleid de haakcursus in de winkel waar ik werk, zo'n boekje is erg handig voor de linkshandigen die op de cursus komen. Ik kan linkshandig haken namelijk niet zo goed uitleggen..

Alvast bedankt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2012 om 19:30
Je hebt hem. Ik zit er net nog mee te werken, de poppenslaapzak. Dat is een leuk werkje voor beginners, net als de poppendeken in granny's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Deau View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2013
Locatie: Leiden
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2013 om 14:25
Mag ik ook het boekje? Bedankt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2013 om 15:33
Je hebt het volgens mij. De server doet wel moeilijk dit weekend. Of er zijn teveel mensen online of ze zijn bezig met onderhoud.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2013 om 15:47
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Je hebt het volgens mij. De server doet wel moeilijk dit weekend. Of er zijn teveel mensen online of ze zijn bezig met onderhoud.


of je bent aan het spammen Magtelt, uitkijken anders gaat er niets meer door het draadje van upc.
lydia wijsbroek
Back to Top
cootje48 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 December 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cootje48 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2013 om 16:32
hey das een goede tip. Ben mezelf het haken aan het aanleren en het lukt wonderbaarlijk goed. zoek nog wel wat tips en tricks met betrekking tot het aan en afhechten... staan die misschien ook in dat boekje?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2013 om 18:02
Ik dacht het niet, ik weet het eigenlijk niet. Als je je e-mailadres in je profiel zet bij messenger, krijg je het boekje, het is echt wel interessant. Bijna alle technieken komen aan bod, rondjes, vierkantjes, filet en tunisch. Voor stokhaken is er net een boekje uitgegeven.

Ik probeer de draadjes zo onzichtbaar mogelijk door te weven. Maar als het kan bij vasten, leg ik ze op het werk en haak ik ze mee, dat scheelt een hoop werk. Ik ben niet lui, ik ga efficient om met mijn energie.

Bovenaan de bladzij staat Member Control Panel, klik daarop en je ziet hoe je je profiel kunt aanpassen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns