Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

.

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: .
    Posted: 05 Oktober 2012 om 21:17
Hoi SunKitty,

Alle begin is moeilijk, dit geldt voor iedereen hoor.
Maar bedenk wel : oefening baart kunst.
Als je nu al een paar toeren hebt dan komt de rest vanzelf.
Neem er de tijd voor en je zult zien dat het steeds beter gaat.
Succes ermee hoor.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2012 om 20:20
Originally posted by sun-kitty sun-kitty wrote:

Dank jullie wel voor jullie reacties. Smile
 
Ik weet niet of er langere haaknaalden bestaan (volgens mij wel), maar zit met net te bedenken, dat, mocht het nog steeds niet lukken na een tijdje te hebben geoefend, om het anders met langere haaknaalden te gaan doen, zodat de draad wel om de naald blijft zitten, de andere naald kun je dan met de haak naar beneden gedraaid houden, zodat de draad er ook af kan glijden.
 
Zomaar een ideetje hoor, geen idee of dat dat kan lol.
 


Langere haaknaalden bestaan wel hoor. dat zijn de haaknaalden die bedoeld zijn voor tunisch haken. Maar of je er ook mee kunt breien?
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2012 om 10:03
.
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2012 om 08:00
er zijn brei/haak groepjes stich en bitsch door heel nederland kijk eens of er bij jou in de buurt een groepje is waar je bij aan kunt sluiten op een kopje koffie na zijn daar geen kosten aanverbonden
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2012 om 23:43
Gewoon doorzeten, hoe langer je het doet, des te beter gaat het en uiteindelijk als je de slag te pakken hebt steeds soepeler en zonder pijn omdat het minder krampachtig gaat
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2012 om 21:19
.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2012 om 19:12
Ik heb breinaalden van 60 cm gekocht bij de Beekbergse wolhal en een paar op de kofferbakverkoop 's zomers aan Het Kanaal in Apeldoorn. Mijn man moet een harnas aan als ie naast me wil zitten, maar ze werken best lekker. Alleen moet ik een stoel verder steun zoeken bij het averecht breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2012 om 10:47
.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2012 om 09:56
Het zou idd met de punt van de nld te maken kunnen hebben. Maar ook dat je nog iets te strak breit. Dat is ook een kwestie van oefenen hoor, dat gaat steeds beter !
Ik ben zelf een strakke haakster en breister, maar op zich kan ik wel goed insteken.

Toen mijn oma mijn tante leerde breien, ging bij haar de averechtste naald strakker dan de rechte naald. En dan gaf oma haar een dikkere en dunnere breinaald en dan kwam het werk er wel goed uit te zien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2012 om 08:57
Het probleem van de pen niet goed kunnen insteken heb ik ook soms. Ik wijt het aan de punt van de breipen. Met Zeeman breipennen kom ik niet uit de voeten. Voor lacebreien, dun garen op dikke pennen, al helemaal niet. Kan ik zelfs niet overweg met de Addi pennen van mijn Addi-clicksysteem.
Het fijnste brei ik met de pennen vam Knit-pro. Vergelijk de punten van de breipennen maar eens met elkaar. Ik heb het natuurlijk steeds over rondbreinaalden.
Er zijn genoeg mensen die met alles kunnen, ik dus niet. Gevoelige handjes? LOL LOL LOL!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Sterretje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2012
Locatie: Rotterdam
Status: Offline
Points: 91
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sterretje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2012 om 08:33
Ooo en net nu zie ik een te gekke gebreide jurk bij Drops Design.... Dat zou ik nu zo graag eens willen maken, maar helaas... Ik zie het niet gebeuren 
Hooked on Crochet!
Back to Top
Sterretje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2012
Locatie: Rotterdam
Status: Offline
Points: 91
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sterretje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2012 om 08:19
O ik herken me zo in je eerste post sunkitty!
Ik kan ook niet breien en heb al heel wat pogingen gedaan, maar eindig ook altijd met pijn in mijn armen en een zielig lapje met steeds minder steken. Ik mis een haakje aan die naalden, de draad glijd er steeds af bij mij en je kunt ook niet lekker in een hoekje kruipen met die grote naalden. 

Nee, ik ga niet meer breien, maar hou het op haken Big smile
Hooked on Crochet!
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2012 om 23:06
.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2012 om 18:15
Ik zat vandaag aan een dekentje in recht/averecht te breien en toen bedacht ik, dat het probleem met averecht breien misschien is, dat je een steuntje voor je rechternaald moet hebben. Ik heb een stoel met een gat, waar de breinaalden soms rinkelend doorheen vallen, dus ik heb een soort stoelverkleiner gemaakt, die steun biedt aan de rechternaald bij het averecht breien. En ik heb een andere stoel, waar de leuning die steun biedt. Heb ik die steun niet, dan worden de steken te los en valt de naald er uit. Ik houd de naalden namelijk verkeerd vast en trek me daar niets van aan, er komt toch wel een breisel aan te hangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2012 om 15:00
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Brei in geel of wit een vierkant lapje, klein of groot doet er niet toe. Vouw het lapje tot een driehoek, naai de 2 kanten dicht, tussendoor opvullen. Heb je een gevuld driehoekje.
Je kunt al haken.  Je haakt een rondje in groen. Je naait het puntje dat tegenover de lange kant is op het driehoekje vast en plakt er een kartonnetje precies op maat onder. Je haakt met rood een klein lusje, dat maak je vast aan de onderkant van een van de puntjes die overgebleven zijn. 2 steken van de kant boven het lusje, dus op de vouw, steek je met rood  garen in een haakt 5 stokjes op een en de zelfde plek. 1 vaste 1st. verder, is eigenlijk 1 pen, weer 1 pen verder nog eens 5 stokjes . Afhechten draadjes wegwerken, oogje met zwart borduren en je hebt een kipje gemaakt.

oh wat leuk en simpel zeg


Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2012 om 15:00
kom op meis ooit zal het wel gaan lukken met breien.  Het is ff lastig als je armen niet willen en dat is eigenlijk ook waarom ik het heb opgegeven met brieen. mij schouders willen ook niet meer  en het was me niet de moeite om na 3 pennen het werk weer neer te moeten leggen omdat het niet meer ging. En ik heb heel wat  afgebreid leuke truiene en sjaals en baby dingetjes enz. in de mooiste  patronen met recht en averecht en noem maar  op. Nu haak ik liever en dan doe ik lekker kleine dingetjes die snel af zijn dan hoef ik  niet zo vaak tussendoor te stoppen. 
En haken is kleiner  dan breien in de zin van je hebt er minder ruimte voor nodig  om je heen bedoel ik dan het  is ook makkelijker meenemen etc. 

Maar  misschien dat ik ooit nog die ene leuke sjaal die laatst  in het forum stond toch ga breien. 

En fin laat je niet kisten gewoon doen als je het  leuk vind doorzetten en anders gewoon lekker hakenWink En kijk even samen met je tante wat  je fout doet of hoe je met je houding misschien minder last  krijgt van je armen want vaak is dat ook het probleem. 

succes.


Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2012 om 09:26
he sun-kitty,ik brei al jaren en zelfs ik vloek hemel en aarde nog wel eens aan elkaar.als mij iets niet lukt.ik wordt heel woest op mijzelf laat en paar traantjes en begin weer opnieuw en vaak gaat het daarna  goed.dus kom op meis,ik ken het gevoel dus kun ga gezellig bij je tante langs voor wat goed advies,
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2012 om 22:35
.
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2012 om 21:05
Effe volhouden nog! Zelfs een kluns als ikzelf kan breien. Toegegeven, het duurt langer dan bij een ander, en ik vloek er soms enorm op, maar het is echt leuk om eens iets af te krijgen!
Groetjes, Tineke
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2012 om 19:14
Brei in geel of wit een vierkant lapje, klein of groot doet er niet toe. Vouw het lapje tot een driehoek, naai de 2 kanten dicht, tussendoor opvullen. Heb je een gevuld driehoekje.
Je kunt al haken.  Je haakt een rondje in groen. Je naait het puntje dat tegenover de lange kant is op het driehoekje vast en plakt er een kartonnetje precies op maat onder. Je haakt met rood een klein lusje, dat maak je vast aan de onderkant van een van de puntjes die overgebleven zijn. 2 steken van de kant boven het lusje, dus op de vouw, steek je met rood  garen in een haakt 5 stokjes op een en de zelfde plek. 1 vaste 1st. verder, is eigenlijk 1 pen, weer 1 pen verder nog eens 5 stokjes . Afhechten draadjes wegwerken, oogje met zwart borduren en je hebt een kipje gemaakt.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns