Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

loupe lampen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: loupe lampen
    Posted: 10 Januari 2013 om 22:25
In de zomer ben ik meestal bezig met borduren.
Zo heb ik nu een zwarte aida stof. Vrij moeilijk om op te borduren omdat het een donkere ondergrond is.
 
Nu ben ik over een paar weken jarig en wilde mezelf op een loupe lamp trakteren.
Mijn oog is gevallen op  purelite 3 in 1. Dit vergrootglas heeft een factor 2.
 
weten jullie wat een factor 2 betekent en gebruiken jullie wel eens loupelampen met verlichting.
Wat is een goede keus?
 
Gr. Janet
Back to Top
andrea21 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 568
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer andrea21 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 23:11
Ik heb er pas eentje gekocht om ook te borduren en hij bevalt me prima en ook een keurige service binnen 2 dagen had ik hem in huis en ik vond de prijs ook mooi.
 
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 01:39
Ik heb er één op de CreaDoe gekocht. 3 diopt met een rondje van 8 diopt erin. Geen idee wat het allemaal betekent maar er zit ook lekker veel licht in en hij staat op een voet dus je zet hem overal op tafel neer. Hij vergroot geweldig. Je moet alleen uitkijken/wennen als je zelf ook een bril hebt. Zeker als dat een bril met focus is. Helemaal als je er dan een glaasje port bij neemt. Je portje lijkt erg groot, je focus is totaal verdwenen en je werk wordt er bijzonder uniek van. Het is dus wel even wennen maar daarna bevalt het erg goed.
 
 
Hanny
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 06:27
Ik heb een handwerkloupe die je ook om je nek kunt hangen. Gewoon op tafel staan kan hij ook. Niet met een koordje maar stevig gevormd plastic dat je op elke gewenst maat kunt stellen. Er zit ook een lampje in en zo'n extra versterkend rondje in de loupe. Dat lampje is ook te verstellen zodat er alleen licht op je werkje valt.

http://www.muldernaaimachine.nl/index.php?item=prym-loep-met-verlichting&action=article&aid=121&lang=NL



Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 08:25
Ik heb zo,n daglicht lamp,maar toch borduur ik altijd onder de halogeen spot
Groetjes jenny
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 09:14
Ik heb jaren geleden een loupelamp met verlichting gekocht Het was een 2 in 1 Je kunt hem op tafel zetten of als staande lamp gebruiken Kwestie van de buis langer maken.Het merk weet ik niet meer en het staat er ook niet op .
 
Let er wel op dat het een optisch geslepen glas is en dat de lamp geen schaduw werpt op je werk .
 
Factor 2 zal wel betekenen dat de lamp 2x vergroot
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 15:58
Zeker als dat een bril met focus is. Helemaal als je er dan een glaasje port bij neemt. Je portje lijkt erg groot, je focus is totaal verdwenen en je werk wordt er bijzonder uniek van. Het is dus wel even wennen maar daarna bevalt het erg goed.
 
 
Haha, ligt het unieke van het werk nu aan het vergrootglas of aan het glaasje port?????WinkWinkWinkWinkWink
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 16:53
Naar mijn idee geeft de combinatie handwerken en port altijd wel een uniek resultaat hihi
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 19:58
Er staat er 1 in de lidl folder en die aanbieding gaat a.s. donderdag in.
 
De moeite waard om even naar te kijken.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2013 om 00:35
Ik heb een tijdje terug er eentje gekocht bij de Aldi en die bevalt mij prima, ik kan 'm met een klem aan de tafel vastmaken en de stang is beweegbaar dat ik 'm in allerlei standen kan zetten. Van de week gebruikt met een telpatroon die ik in spiegelbeeld moest maken.
Back to Top
huismus View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 12 December 2012
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer huismus Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2013 om 14:13
Ik zal zo even de folder online van de lidl bekijken. Bedankt voor je tip.
Gr. Janet
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.482 seconden.
Lang Yarns