Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebreide dieren

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gebreide dieren
    Posted: 30 Januari 2013 om 14:59
Bij Euroland: Sarah Keen, Gebreide dieren, € 7,99. Allemaal zittende dieren met een vrij dikke pens en achterste. Apen, tijgers en leeuwen, nijlpaarden, wrattenzwijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 19:06
Ik heb ook een boekje met gebreide dino's gezien. Precies dezelfde prijs
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 22:17
Ik heb de gebreide dieren gekocht van de week. Heel leuk.
Het boekje over Dino's hadden ze ook maar daar is in mijn familie geen interesse in.Dus heb ik die laten liggen. Er zijn nog meer brei en haakboekjes voor een klein prijsje te koop.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 23:00
Ik heb hem ook gekocht hij is heel leuk en als je nu een boekje koopt krijg je de tweede voor half geld mag ook gerust een andere prijs zijn de goedkoopste is dan voor de helft.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 09:59
Is dat niet in de Voordeelboekhandel?

Ik had hetzelfde, Frea, ik heb niets met dino's, maar ik vond die andere dieren zo leuk, met die dikke konten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2013 om 10:35
klopt Magtelt bij de voordeel boekhandel

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
rina monshouwer View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Februari 2013
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rina monshouwer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2013 om 13:25
hallo ook ik heb zo,n boekje gekocht. ik hoop dat jullie er ook iets uit aan t breien zijn, en mij kunnen helpen. ik ben bezig met de olifant.  ik snap echt niks van de kop. blz 44. je moet 12 steken opzetten endan zijn het er ineens 30. bij alle beestekoppen gaat dit zo. ik zal het wel verkeert lezen ofzo, maar dit gaat mijn breipet te boven. stukje verder in het zelfde stukje moet je 50 steken av, en dan draaien ????
ik hoop dat iemand me helpen kan want de patroontjes zijn echt leuk
groetjes, Rina
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2013 om 16:01
Rina, ik heb het boekje ook en heb de aap gebreid. Ik zal even kijken.
In het boek staat:
Kop olifant:
Zet breiend 12 steken op.
1e en volg 8 oneven toeren:av
In tussenliggende even toeren: 1 meerd tot eind (30)

Dat betekend dat je na het opzetten van 12 steken, av begint en dat doe je gewoon 12 steken.
Dan brei je een toer r en dat is je eerste even toer, dan meerder je tot het eind, maar dan kom je op 24 steken. En daar zit een fout (was bij de aap ook af en toe). Ik zou daarom 15 steken opzetten.

Hoe zou ik het doen:
15 steken opzetten, 
av en dat doe je gewoon 15 steken.
Dan brei je een toer r  en dat is je eerste even toer, die  meerder je tot het eind (30 steken)
Deze 2 toeren herhaal 7 keer, alleen meerder je nu niet meer in je r toer (30 steken)
En dan verder volgens het patroon:
(3 r, 1 meerd) tot eind (36) etc.
Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel.

Wat betreft je 2e vraag over draaien, na 50 steken av, draai je je werk, je gaat dan 50 steken r verder. Ik denk dat je voor 50 steken wel een hulpnaald voor nodig hebt.
Bij de aap draaide ik voor het oogdeel. Als het ene oogdeel klaar was, moest ik de draad afknippen en weer aan het andere oogdeel aanhechten. Bij de olifant zie ik dat echter niet in het patroon staan. Dus wat doe je dan met die andere 14 steken, die niet verder gebreid zijn? Daar kom ik ook niet uit Rina.
Meer ervaren breiers misschien wel?

Back to Top
rina monshouwer View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Februari 2013
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rina monshouwer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2013 om 17:17
hoi Boris . je doet dus: ir, 1meerderen 1r 1meerderen. als ik het goed begrijp. = 28 steken
 
klopte de aap uiteindelijk wel? dat draaien zie ik nog niet helemaal voor me hoor. wat moet ik met die steken?!
 
bedankt voor je reactie, ik puzzel wel verder
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juni 2012
Locatie: home
Status: Offline
Points: 1060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2013 om 17:27
Ik zou meteen elke steek meerderen, vandaar ook dat ik zou beginnen met 15 steken opzetten. Dat kom je uit op 30 steken als je elke steek meerdert en ka je verder met het patroon.

Nee, bij de aap klopte een aantal dingen niet, erg lastig, maar ik heb soms zelf wat verzonnen om uit te komen. En dat is toch best goed gelukt vind ik.  Ik heb er even aan gedacht om erover te mailen met de uitgever, maar nog niet gedaan.
Succes met je olifant.
Back to Top
Steph87 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 24 Maart 2013
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Steph87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 21:54
Hallo,
 
Ik ben ook aan de olifant begonnen en zit momenteel aan het deel van de kop
 
Dus als ik het goed begrijp begin je eerst aan een deel van de kop, dat zal normaal nog lukken
 
Maar dan zie ik dat het naar de oren gaat en dan vanuit de oren gaat het ineens weer over een deel van de kop? Dit deel snap ik niet zo goed, kan iemand mij hiermee helpen?
 
Dank je!
Back to Top
Steph87 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 24 Maart 2013
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Steph87 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 22:58
Oké, toch een probleempje met het achterste deel van de kop
Om te beginnen heb ik 15steken opgezet ipv de 12 die in het boek staan, deze moet je dan tot 30steken brengen.
 
Dan begint mijn probleem, je moet meerderen tot 36 steken maar het is 3steken r, 1 meerd, 3 rechts, 1 meerd en zo tot op het einde maar dit komt toch niet uit? Als je dit volgt dan eindig je met 37 steken
 
Wie kan me aub helpen?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 23:16
Oeps, boekje staat vergeten in de kast. Als ik een steek teveel krijg, moffel ik hem één of twee steken voor het eind van de pen weg. Of je doet één meerdering minder, dan moet je op 36 uitkomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
betsie94 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Mei 2013
Locatie: rotterdam
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer betsie94 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 20:16
ik zoek brei patroon van knuffel en omslag doek graag antwoord van u 
Back to Top
betsie94 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Mei 2013
Locatie: rotterdam
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer betsie94 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 20:20
ik zoek patronen van knuffels en omslag doek te breien of hakken aub graag antwoord van u my dank 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 20:27
Zonder emailadres in je profiel kun je lang wachten. Waarom kijk je niet eerst rond op het forum? Dan zie je bij Even voorstellen, het Welkom allemaal topic, hoe je je mailadres kunt plaatsen en dan leer je wel hoe je bij Gezocht (en niet bij Boeken) een eigen vraag kunt stellen.

Zijn er in Rotterdam helemaal geen boekwinkels of Voordeelboekwinkels of Eurolandfilialen, waar je goedkope brei- en haakboekjes kunt kopen?
Wij mogen geen patronen doorgeven die we zelf op internet of in een boek of blad gekocht hebben, daat staat copyright op. Het Gratis patronen dat aan alle kanten bij de Hobbydoos staat slaat op de Dropspatronen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Creatie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Mei 2013
Locatie: Midden
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creatie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2013 om 20:56
Er staan echt heel veel fouten in bij de beschrijvingen.. Ik ben ook met de aap bezig erg leuk.. maar bij mij is 18 + 6 nog steeds 24 en geen 26 hihihi... Maar een beetje inzicht en handigheid komt het wel goed

Suc6 allemaal
Back to Top
lauratje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 December 2013
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lauratje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2013 om 20:04
Hallo,
ik heb dit boek ook en ben bezig met de olifant...

ondertussen heb ik alles al 5keer uitgetrokken omdat het niet klopt...
ik heb ook 15steken opgezet en deze dan allemaal vermeerderd zoals in het boek vermeld, maar dan kom ik in de problemen met de volgende lijnen die vermeld staan,
kan u eens uitleggen wat er allemaal fout is aan de kop van de olifant in het boek?

met vriendelijke groeten
Laura
Back to Top
bief View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 December 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bief Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2013 om 23:23
Ik zie dat er al een topic is over de olifant, ik zit ook vast begrijp niet goed wat ik moet doen met de 50 st av, draaien? Iemand die kan helpen?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2013 om 11:26
Heb dit boek jammergenoeg niet, dus ik kan je niet helpen, moet je iets meer informatie geven.
Ik heb een paar boeken uit deze serie, ze lopen niet over van duidelijkheid in de beschrijving.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns