Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 150151152153154 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2015 om 17:35
Vanochtend knalde de lamp op de wc keihard stuk, volgens mij stonk ik helemaal niet zo erg Unhappy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2015 om 11:37
wist je dat ik denk dat er een 'test' aan de gang is om te zien hoelang we het volhouden om behulpzaam en vooral vriendelijk te blijven?
ben benieuwd wie het goud wint en wie de rode lantaarn.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2015 om 21:19
wist je dat ik precies mijn dag niet heb vandaag, waarschijnlijk wel.
        dat ik toen ik daarstraks de zoekertjes aan het doorlopen was ineens 'lontwol' zag staan en toen dacht, wat mag dat nu weer wezen.
        blijkt het gekaarde wol te zijn en omdat hierboven het woord kaarden al stond en ik dat al opgezocht had was ik terug bij.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 April 2015 om 12:07
hoi carolina, heb t ook opgezocht, twijnen kan ''gewoon'' op een spinnewiel.
t kaarden ging goed, had maar een beetje wol, heb nu een soort van lappen ''wasemkapfilter'' achtig.
t spinnewiel komt mn zwager een x brengen, wist niet eens dat we zoiets in de familie hadden. wordt vervolgt!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 18:18
IW er zijn veel mensen die met gekaarde geverfde wol spinnen, die is ook niet vet meer maar wel in allerlei leuke kleuren te koop en het ruikt niet meer naar schaap. en de rest van je leven spinnen is echt geen straf hoor, geloof mij maar Thumbs Up

met twijnen draai je twee of meer gesponnen draden in elkaar, daarmee wordt de te gebruiken draad sterker en ook dikker.

bij mij in mn moestuintje was het heerlijk vanmorgen! kheb de tuinbonen erin gezet en bieten, koriander en nog n keer wortel gezaaidSmile

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 17:26
zou t toch ff aan opa vragen iw! iets wat je geleerd hebt is nooit weg.
o jee carolina twijnnen, gaat t zo opzoeken wat dat nou weer is!LOL
in de achtertuin is t nu ijs koud, voor kan je nog netaan zitten, uit t windje is t goed toeven!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 13:37
De vacht moet volgens mij nog vet zijn anders wil dat spinnen niet. Opa spon altijd nog (laatste tijd minder zin) eerder ging hij met
oma naar wedstrijden. En dan denk ik, moet ik wel / niet aan hem vragen dat te leren ? Ik weet het niet goed - ik zie me ook niet de
rest van mijn leven spinnen - maar de tijd dringt natuurlijk wel, hij is al 95 !
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 13:26
waarom al dat gedoe? ik weet het niet! omdat zo'n vuile vacht wel ernstig naar schaap ruikt maar dat vind ik niet vervelend, en je komt er vanalles in tegen, kevertjes, stro, takjes en n enkele keer n beetje poep. maar de meeste schapenhouders leveren de vacht netjes zonder poep.
dus ik spin uit n vuile vacht, dan istie nog lekker vet. daarna twijn ik de wol en haspel het op strengen en die zet ik dan in de hete soda. dan is in een keer vuil eruit en t meeste vet. als je het maar niet uit de hete soda haalt en dan met koud water gaat spoelen, wol houdt niet van sterke temperatuurwisselingen.
nouja, veel plezier ermee
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 12:10
Ik heb eens een pull gebreid (jaren geleden) en die was met, wat ze handgesponnen garen noemden, gebreid. De dikte varieerde en dat gaf wel een heel eigen karakter aan het werk. Het voelde ook nog prettig aan om te dragen.
Maar ja, ieder heeft een eigen keus in het gebruitke breigaren he.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 April 2015 om 11:07
prachtige geitjes kvdl, ja dood en nieuw leven liggen soms dicht bijeen, sterkte!
lidwien, met zon spintol lijkt me nog moeilijker, denk dat de draad onregelmatiger word dan met een spinnewiel.
carolina, dank je voor t aanbod, maar op mn vrijwilligers gedoetje is iemand die kan spinnen en t me lerer wilde, als t te lang duurt voor ze tijd heeft kom ik wel naar den haag gefietst, t spinnewiel moet eerst nog opgekallefaterd worden, gebroken touwtje en niewe leren dingetjes, mn man staat nu te proberen t kaard geval schoon te krijgen.
ongekaard en ongewassen spinnen, kan dus ook!
waarom dan al dat gedoe? met zout water enz?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 21:32
dat is dus keischattig e. En alletwee hebben ze een zwarte broek en als ze zich draaien zie je bij de ene een zwarte trui met witte mouwen en de andere heeft een witte trui met zwarte pas aan.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 21:20
Om echt helemaal weg te smelten, voor de liefhebbers:
http://youtu.be/B42o4nCMOeo
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 20:21
@ breienmaar;
nee spinnen is helemaal niet moeilijk!
ik kaard de wol ook niet, spin zo uit de vuile vacht.
Als je naar den haag kunt komen, wil ik het je wel leren.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 19:31
ik naai de hele tas vast ,dus zijkanten onderkant en die bovenrand.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 19:25
Dus aan de onderkant bij de bodem niet vastzetten, alleen aan de bovenrand?
Ja ik vind dat grijsbont van Olivia ook mooier, maar bij het stamboek lijken ze juist een beetje van dat grijs weg te willen omdat er veel van die kleur zijn. Aangezien ze het enige mieke is mag ze hoe dan ook blijven, van de twee bokjes moet er één helaas weg. Iemand hier geïnteresseerd? Stamboek Nederlandse Landgeit, sanitel in orde. Hetzij als gezelschap i(kindvriendelijk, mijndochtertje knuffelt ze dagelijks) hetzij als dekbok? Ik kan hem laten keuren als dekbok, of laten castreren. Laat maar weten in een pm.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 18:54
Katinka! wat een prachtige geitjes.heerlijk! dat had ik ook graag gehad,Ik heb bij de ah tassen 180 lossen gehaakt en daar 4 toeren halve stokjes op gehaakt,die aan de binnenkant boven als rand aan de tas gemaakt,samen met het de buitenkant.Ik persoonlijk vind het mooier om de tas rondom door te stikken.gewoon met een grote scherpe naald in de kleuren van de tas,hij blijft dan mooier in model.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 18:40
wist je dat ik het met naald en draad en een stiksteek zou vastnaaien dan, vooral vanboven? (anders valt het eraf). De bodem kan maar is niet echt nodig denk ik. Je kan het schoon opspannen langs de bovenrand en dan vastnaaien en dan flubbert het niet.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 18:37
dat zijn schatjes, vooral Olivia vind ik mooi van kleur.
en sorry hoeft niet hoor voor het afwezig zijn. Het komt er gewoon op aan dat je de tijd neemt, hoe lang het ook duurt en de stukjes terug een plaats kan geven. Dat is het leven, niet altijd rechtvaardig maar je moet het maar slikken, willen of niet en ten gepaste tijde verder gaan met mooie herinneringen.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 18:31
... Ik al een tijdje mijn AH-tas omhaaksel af heb maar me nu afvraag hoe ik het het beste vastmaak? Ik heb geen naaimasjien. Gewoon omhalen met naaigaren, bij de bodem en bij de bovenrand?
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 April 2015 om 18:29
Originally posted by engeline engeline wrote:

Lola is zwart en nog niet zo breed,maar dat wordt ze wel.het wordt een familie paard,waar we allemaal op kunnen.Het is een schitterende dame,de manen ,staart en de sokken worden enorm,ze noemen dat behang.Kees,onze shetlander(ook een dame) is ongelooflijk jaloers.ze even een beetje op afstand houden,,Siepie ons dwerggeitje stond echt op haar achterpoten,hoorntjes vooruit,geen gezicht tegenover zo'n groot paard.


Een merrie die Kees heet? weer eens wat anders.
Tinkers zijn prachtig, en vaak heel zacht van karakter.
Wij hebben alleen een Shetlander, meer zit er niet in omdat de huisband nu al klaagt dat ze zoveel gras en hooi eet dat de geiten niet genoeg hebben. Ben wel nog op zoek naar een wagentje, ik ben te zwaar om erop te zitten maar erachter moet kunnen,
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 150151152153154 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.797 seconden.
Lang Yarns