Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 155156157158159 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2015 om 12:04
aha kende wel t woord frok een hemd of gebreide trui
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2015 om 10:36
allemaal in een sjakosj. En de kaart (betaalpasje) gaat in den portemonnee. Nen bic en een blocnotje en den labello zitten er ook in (in de sjakosj).
Zjippekes en muntjes (hoesttabletjes) zitten gewoonlijk in de zak van mijne frak (jas)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2015 om 10:22
En waar stoppen jullie dan je portemonnee en betaalpasjes in? Plus nog hoesttabletjes, pen, papier, diverse bonnetjes en een labellostift?

De dingen die wij in een tasje meedragen, bedoel ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2015 om 09:37
alles zit in een bak hier, kratten hebben wij niet.

ook bakken met speelgoed of bij de bart smit , die dvd's waar ze vanaf moeten, zitten ook in bakken. Zelfs in de kledingwinkels zijn het de bakken met de sokken (als ze niet aan een rek hangen natuurlijk, maar in zo'n ijzeren gevlochten groot iets op poten)

dat werkwoord is bij ons dan weer bokken uitgesproken als boekke vb hij zit te boekke op zijn kamer.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2015 om 09:24
Zo dichtbij en toch zo'n ander taaltje - leuk toch. Maar een krat cola, is dat dan ook een bak cola of geldt een bak alleen voor bier ?
Mokken kennen we hier ook, als ding en als werkwoord LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2015 om 22:30
nen bak bier of nen bak kriek of nen bak duvel
en een tas koffe (met doffe e) of echt plat een zjat kaffe (ook met doffe e)


wij hebben geen kopjes en schoteltjes. Wij hebben tassen en ondertassen en als het echt een grote tas is dan is het een mok, maar die hebben geen ondermokken, zelfs geen ondertassen.

En de tassen die hier de revue passeren zijn zakken bij ons en als het voor boodschappen is, is het nen netzak
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2015 om 19:30

Bep - als ik jou toch niet had Wink. Hoorde net van mijn broer dat ze een krat in België een bak noemen, echt waar ?

Het ging als volgt - Zus tegen broer: Ik krijg kriek bij het eten, heb ik van mijn broer gehad. Broer: ik wou dat ik zo'n broer had,
ik dacht dat er nog wat in de kelder stonden, maar ze zijn op. Zus: Ja maar bij jou kun je kriek gewoon in de supermarkt halen, zelfs hele kratten.
Broer: Ja alleen noemen ze dat hier een bak en ik maar roepen dat ik ook Belgische vrinden heb maar dat ik nog niet helemaal op de hoogte was.
 
Hoe noemen ze bij jullie een bakkie koffie ? LOL
 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2015 om 18:25
normaal wel, tenzij je iets gehaakt hebt met grote gaten in dan moet je de tas binnenstebuiten draaien en is de reklame langs binnen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2015 om 09:49
Die reclame komt onder het haakwerk, toch ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2015 om 20:15
- de Dekamarkt nu dezelfde juten tas heeft als Appie Heyn, alleen met grotere reclame?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2015 om 15:33

lap, verslikt zeg van 't lachen. (ik was een boke met choco aan het eten bij gebrek aan chocolade)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2015 om 15:31

Je had toch kunnen zingen ik ben mal mal mal ???

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2015 om 15:14
wist je dat ik gisteren met dochter en kleindochter naar de kringwinkel ben gegaan?
        dat de kleindochter graag zingt?
        dat ik als ik haar een liedje of gedichtje wil aanleren ik altijd een regel zing of zeg met gebaren erbij en dan : en nu Lobke.
        dat zij gisteren dus aan het zingen was van : ik ben smal smal smal en ik ben mooi mooi mooi maar bovenal ben ik zo lief. En dit met de nodige gebaren.
        dat zij toen zei : en nu bep.
        dat ik toen dat liedje heb gezongen met de nodige gebaren.
        dat, alhoewel de meeste werknemers daar anderstalig zijn, zij toch allemaal stonden te lachen?
        dat het nu wel te hopen is dat zij het woord smal niet met ronde vormen gaan associëren.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2015 om 11:27
o hemeltje en t is ook nog mooi weer! dus op naar t volgende dorp (daar is een wibra) maar eerst nog ff een bakkie koffie
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2015 om 20:28
Wist je dat er weer nieuwe kleuren Bianca zijn bij de Wibra?
4 Verschillende, waarvan ik er weer 3 heb meegenomen.
Vind ze erg mooi!
Groetjes, Jannie
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2015 om 19:52
Ah, je hebt ook een abonnement? Ik vind dat een zegen dat je al een uur voordat de kassa's open gaan naar binnen kan. Wij gaan ook meestal alleen 's ochtends.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2015 om 10:39
wist je dat het Planckendael was? Wij waren er om kwart voor negen en de tweede auto op die heeeeeele parking 2. Op parking 1 stonden er al een aantal maar bijlange nog niet veel. En zo rond half elf begon het drukker gaan te worden en om elf uur nog drukker. En om 12 uur was het ineens heel druk en zijn wij naar huis gegaan. En idd de ganse parking (en ik bedoel dan heeeeeel de parking stond vol, zelfs op plaatsen waar dat ge normaal niet parkeert). Het was nog niet simpel om eraf te geraken door de aankomers die overal stonden te wachten totdat er iemand doorging.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2015 om 19:51
Was je in de zoo of in Planckendael? Collega was naar Planckendael gegaan, maar beide parkings stonden vol en er werd al wildgeparkeerd tot bijna in Hofstade. Toen is hij maar omgekeerd.

Ik was in NL en heb daar Fenna en AH tassen weten te scoren. Nog nodig?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2015 om 16:18
zelfs de dieren in de zoo aan het genieten waren van het eerste zonnetje?
ze lagen in hoopjes in de zon of stonden tegen de schutting waar het zonnetje op stond.
er waren er zelfs die met hun ogen dicht stonden te genieten, hun snuit rustend op de grond om niet om te vallen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2015 om 15:25
Welkom terug Frummel, het beeld is groter, neem ik aan. Alleen mag je niet met je vingers aan het beeldscherm van de laptop komen en dat moet juist bij de smartphone.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 155156157158159 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns